نخست وزیر لبنان تعیین شد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، ایرنا نوشت: میشل عون رئیس جمهوری لبنان روز دوشنبه مصطفی ادیب را پس از کسب حمایت اکثریت پارلمانی، رسما مامور تشکیل کابینه جدید این کشور کرد.

نخست وزیر لبنان تعیین شد

به گزارش رسانه های لبنان، مصطفی ادیب سفیر لبنان در برلین روز دوشنبه پیروز شد حمایت 90 نفر از 128 عضو مجلس این کشور را برای احراز پست نخست وزیری بدست بیاورد.

کنندگان فراکسیون های مختلف مجلسی لبنان امروز با حضور در کاخ ریاست جمهوری با عون دیدار کردند و گزینه های مورد نظر خود را برای تصدی پست نخست وزیری معرفی کردند.

بر اساس این گزارش، 90 کننده مجلس مصطفی ادیب را به عنوان نخست وزیر پیشنهاد کردند. 16 نفر نیز نواف سلام را پیشنهاد دادند و ریا الحسن و فضل شلق نیز هر کدام حمایت یک کننده مجلس را بدست آورد. برخی از کنندگان نیز گزینه ای را پیشنهاد نکردند.

بر اساس قانون اساسی لبنان، رئیس جمهوری پس از مشورت با کنندگان مجلس، فردی را که حائز حمایت اکثریت مجلس باشد به عنوان نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه می کند.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، عون پس از حمایت اکثریت مجلسی از نخست وزیری ادیب، وی را به کاخ ریاست جمهوری فراخواند تا به طور رسمی حکم ماموریت تشکیل کابینه را به وی ابلاغ کند.

ادیب پس از دیدار با عون در سخنانی گفت که در دیدار با رئیس جمهوری در جریان تصمیم کنندگان مجلس برای انتخاب او به عنوان نخست وزیر جدید قرار گرفت.

وی ضمن قدرانی از اعتماد کنندگان لبنان به او، افزود: اکنون وقت حرف زدن و وعده دادن نیست، بلکه زمان آن است که برای بهبود شرایط کشورمان در کنار یکدیگر با همه توان کار و تلاش کنیم.

نخست وزیر جدید لبنان افزود: به امید خدا در انجام این ماموریت و انتخاب یک تیم کاری منسجم و هماهنگ برای اجرای اصلاحات سیاسی جهت هدایت کشور در مسیری درست پیروز خواهیم شد.

ادیب ادامه داد: فرصت پیش روی ما محدود است و همه جریان ها و گروه های سیاسی باید این موضوع را درک کنند. من به لبنانی ها می گویم که سرنوشت ما این است که بر دردها و غصه ها غلبه کنیم و عزم و اراده ما برای اینکه سرزمین مان پایدار و پابرجا بماند پایدار است. در کنار هم امید به آینده را می سازیم.

ادیب که از سال 2013 تا به امروز به عنوان سفیر لبنان در آلمان فعال است دارای مدرک دکترا در رشته حقوق و علوم سیاسی است.

بعداز انفجار مهیب عصر 14 مرداد ماه بندر بیروت، حسان دیاب نخستوزیر لبنان تحت فشارهای داخلی و خارجی مجبور شد استعفای دولت خود را اعلام کند و به درخواست عون دولت او تحت عنوان دولت پیشبرد امور تا تشکیل دولت جدید به کار خود ادامه می دهد.

فراکسیون های وابسته به احزاب المستقبل، حزب الله، جنبش امل و جریان ملی آزاد از مهمترین حامیان نخست وزیری ادیب هستند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1317

به "نخست وزیر لبنان تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر لبنان تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید