نقض توافقات نشست صلح لیبی از طرف میزبان

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، کشور آلمان در حالی در اواسط ژانویه نشست صلح لیبی را برگزار کرد که خود با تداوم ارسال تسلیحات به کشورهای شرکت کننده در این مناقشات، توافقات انجام گرفته در این کنفرانس را نقض می کند.

نقض توافقات نشست صلح لیبی از طرف میزبان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه زوددویچه سایتونگ، در حالی که اواسط ژانویه کشور آلمان تحسین بین المللی را برای ایفای نقش خود در حل بحران لیبی و برگزاری کنفراس صلح در این کشور را دریافت کرد، اما حالا تعیین شده است که تنها در اولین هفته سال جاری میلادی وزارت اقتصاد این کشور مجوز ارسال تسلیحاتی به ارزش میلیونی را برای کشورهای شرکت کننده در این مناقشات صادر کرده است.

پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به درخواست سویم داگدلان از کنندگان حزب چپ این کشور نشان می دهد که از شروع سال جاری میلادی دولت آلمان مجوز صادرات تسلیحاتی را به بسیاری از کشورهایی که نقشی در مناقشات لیبی ایفا می کرده اند صادر کرده است.

بر این اساس، از جمله برای کشور قطر از اول ژانویه تا 4 فوریه مجوز صادراتی به ارزش حدود 4.3 میلیون یورو تصویب شده است که از آن 81.400 یورو صادرات سلاح های جنگی بوده است. همچنین برای امارات (50.546 یورو)، ترکیه (18.605 یورو)، و مصر(4620 یورو) مجوز ارسال تسلیحات که البته شامل سلاح های جنگی نبوده است از طرف آلمان صادر شده است.

این در حالی است که در نشست صلح لیبی که در 19 ژانویه (29 دی ماه) برگزار شد کشورهای عضو شرکت کننده درباره تحریم تسلیحاتی کشورهای شرکت کننده در مناقشات لیبی از جمله ترکیه، امارات و مصر به توافق رسیدند.

سازمان ملل این انتقاد را به کشورهای امارات، مصر و ترکیه وارد می کند که همچنان با ارسال سلاح و یا اعزام نیرو در مناقشات لیبی دخالت می کنند. این در حالی است که امارات جزو کشورهایی است که بعد از برگزاری نشست لیبی و تا 4 فوریه همچنان مجوز ارسال تسلیحات از طرف آلمان به آن صادر شده است.

حالا حزب چپ آلمان از دولت درخواست کرده است که صادرات سلاح به کشورهای شرکت کننده در جنگ لیبی را توقف کند. حزب چپ آلمان برلین را به نقض تحریم تسلیحاتی علیه لیبی متهم کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 944

به "نقض توافقات نشست صلح لیبی از طرف میزبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقض توافقات نشست صلح لیبی از طرف میزبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید