نور: خلیلزاد طرح دولت مشارکتی را با سیاسیون و دولت افغانستان مطرح نموده است

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان تایید کرد که نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان طرح دولت مشارکتی را با دولت افغانستان مطرح نموده است.

نور: خلیلزاد طرح دولت مشارکتی را با سیاسیون و دولت افغانستان مطرح نموده است

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عطامحمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفت که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در ملاقات با سران دولت افغانستان طرح دولت موقت و مشارکتی را مطرح نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نور گفت که این طرح چکیده گفته ها و دیدگاه های سیاسیون، جامعه مدنی، زنان، دولت افغانستان و حتی طالبان است و تاکید نمود که طرح هنوز نهایی نیست و همچنان قابل بحث و تغییر می باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی توضیح داد: تا زمانیکه همه اقوام، طرف ها و حتی کشورهای همسایه و منطقه از این طرح راضی نباشند، این طرح نتیجه نخواهد داد.

رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افزود: طرح دولت مشارکتی بر 3 بخش تقسیم شده است: بخش اول توافق درباره قانون اساسی و دولت آینده، بخش دوم توافق درباره اداره دولت آینده افغانستان و قوای اجرایی کشور و بخش سوم نیز در رابطه با آتش بس دائمی، فراگیر و با ثبات می باشد.

نور به طلوع نیوز گفت که در این طرح حفظ ارزش های دو دهه گذشته درنظر گرفته شده و آمریکا برای عملی شدن آن عجله دارد، اما زمان معین برای تطبیق این طرح درنظر گرفته نشده است.

وی همچنین تاکید نمود که برای تسریع فرایند صلح به برگزاری یک نشست عظیم با حضور چهره های سیاسی افغانستان، دولت و طالبان احتیاج است.

رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی ادامه داد: این نشست بدون شک تحت نظارت سازمان ملل خواهد بود تا برای اجماع منطقه ی هیچ خلل و مورد منفی وجود نداشته باشد و وارد نکند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1655

به "نور: خلیلزاد طرح دولت مشارکتی را با سیاسیون و دولت افغانستان مطرح نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نور: خلیلزاد طرح دولت مشارکتی را با سیاسیون و دولت افغانستان مطرح نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید