هشدار عراق درباره تکرار سناریوی انفجار بندر بیروت در بغداد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، یک نماینده مجلس عراق ضمن هشدار درباره تکرار سناریوی انفجار بندر بیروت در بغداد از نخست وزیر این کشور خواست تا برای آمارگیری انبارهای تسلیحاتی نظامیان آمریکایی در پایتخت عراق اقدام کند.

هشدار عراق درباره تکرار سناریوی انفجار بندر بیروت در بغداد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از موازین نیوز، مهدی آمرلی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق درباره تکرار سناریوی انفجار بندر بیروت در بغداد هشدار داد و از مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق خواست تا به منظور جلوگیری از تکرار چنین سناریویی، برای آمارگیری انبارهای تسلیحاتی آمریکا در بغداد دست به کار شود.

نماینده مجلس عراق تاکید کرد که نظامیان آمریکایی مقادیر زیادی از سلاح های خطرناک را در خاک عراق در اختیار دارند که در صورت وقوع هرگونه رویدادی طبیعی و غیر طبیعی، ممکن است منجر به کشته شدن بسیاری از شهروندان عراقی شود و سناریوی انفجار بندر بیروت تکرار شود.

آمرلی از مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواسته تا برای تشکیل یک کمیته عالی برای آمارگیری انبارهای تسلیحاتی آمریکا و آگاهی از حجم و تعداد سلاح ها و میزان خطرناکی آن در داخل منطقه الخضراء و یا فرودگاه بغداد تلاش کند.

وی در عین حال تاکید کرد که نظامیان آمریکایی در دوره های گذشته اجازه ورود هیچ گونه کمیته عراقی به منظور بازرسی پایگاه های آن را نداده بودند؛ موضوعی که سوالات زیادی را درباره ماهیت سلاح هایی که در پایگاه های آمریکایی مخفی هستند، بر می انگیزد.

شامگاه سه شنبه 14 مرداد (4 آگوست 2020) انفجار بسیار شدیدی پایتخت لبنان را لرزاند که در نتیجه آن بیش از 170 نفر کشته و بیش از 6 هزار نفر دیگر هم زخمی و 300 هزار بی خانمان شدند.

این انفجار در مخازن نگهداری مواد در سکوی شماره 12 این بندر رخ داد و اطلاعات مدیر کل امنیت عمومی لبنان نشان داد که آنچه رخ داد انفجار مواد بسیار قابل اشتعال مانند نیترات بود که از چند سال پیش مصادره و در بخشی از این انبار نگهداری می شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1279

به "هشدار عراق درباره تکرار سناریوی انفجار بندر بیروت در بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار عراق درباره تکرار سناریوی انفجار بندر بیروت در بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید