هوش مصنوعی بیماران کرونایی در خانه را رصد می نماید

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، دانشمندان دانشگاه ماساچوست دستگاهی را توسعه داده اند که از فناوری وایرلس و هوش مصنوعی برای نظارت بر بیماران کووید 19 در خانه استفاده می نمایند.

هوش مصنوعی بیماران کرونایی در خانه را رصد می نماید

جهت دریافت خدمات آموزش ساخت آلاچیق سیمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، دانشمندان دانشگاه ماساچوست دستگاهی را توسعه داده اند که از فناوری وایرلس و هوش مصنوعی برای نظارت بر بیماران کووید 19 در خانه استفاده می نمایند.

وایرلس به تکنولوژی ارتباطی اطلاق می گردد که در آن از امواج رادیویی ، مادون قرمز و مایکروویو ، به جای سیم و کابل ، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می گردد. از میان این دستگاه ها می توان پیغام گیرها ، تلفن های همراه ، کامپیوتر های قابل حمل ، شبکه های کامپیوتری ، دستگاه های مکان یاب ، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.

تکنولوژی Wireless به سرعت در حال پیشرفت است و نقش کلیدی را در زندگی افراد در سرتاسر جهان ایفا می نماید.

فناوری مورد استفاده محققان ام آی تی می تواند علائم حیاتی، الگوهای خواب و حرکت بیماران را رصد و بروز مشکل را تشخیص دهد.

با ادامه بیماری همه گیر کروناویروس، بیمارستان ها در تلاشند تا از ازدحام جمعیت جلوگیری نمایند و کارکنان مراقبت های بهداشتی را ایمن نگه دارند.

براساس CDC ، بیش از 9000 کارمند مراقبت های بهداشتی در سراسر ایالات متحده به COVID-19 مبتلا شده اند و حداقل 27 نفر آنها جان خود را از دست داده اند؛ برای حل این مسئله ، تیمی از آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی ام آی تی مانیتور بی سیم ایجاد کردند که به پزشکان اجازه می دهد از راه دور بیماران را تحت نظر بگیرند.

این دستگاه Emerald نام دارد و شبیه به یک روتر بزرگ WiFi است و بر روی دیوار نصب می گردد؛ سیگنال هایی که از این دستگاه ساطع می گردد از هوش مصنوعی استفاده می نماید تا الگوها را تحلیل کند و میزان تنفس، الگوهای خواب و حرکت افراد را استنباط کند. زمرد به اندازه کافی حساس است تا حرکت قفسه سینه را تشخیص دهد و بین افراد مختلف تمایز قایل است. این می تواند بگوید چه زمانی بیمار در تنفس دچار مشکل می گردد و از راه دور می توان به کلیه آن اطلاعات دسترسی پیدا کرد.

دکتر Ipsit Vahia، استادیار روانپزشکی دانشکده پزشکی هاروارد می گوید: با توجه به اینکه Emerald قادر است داده های مهم بهداشتی را بدون هیچ گونه تماس بیمار به دست آورد، می تواند خطر ابتلا به پزشک و پرستار را به ویروس کرونا از بیمار خود به حداقل برساند.

این دستگاه به تازگی توسط پزشکان بوستون مورد استفاده قرار گرفته تا بیماران COVID-19 را از راه دور رصد کند و خطر شیوع بیشتر ویروس را کاهش دهد.

در آینده، Emerald می تواند برای نظارت بر سایر شرایط مانند اضطراب، بی خوابی و آپنه خواب استفاده گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 965

به "هوش مصنوعی بیماران کرونایی در خانه را رصد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی بیماران کرونایی در خانه را رصد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید