وزارت کشور افغانستان خواهان افزایش یاری های امنیتی چین شد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، وزیر کشور افغانستان در ملاقات با سفیر چین در کابل، خواهان افزایش یاری های پکن در بخش امنیتی با کشورش شد.

وزارت کشور افغانستان خواهان افزایش یاری های امنیتی چین شد

با ما همراه باشید و با تور چین زمستان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، تاج محمد جاهد وزیر کشور افغانستان با یاو جینگ سفیر چین در کابل در خصوص همکاریهای چین و افغانسنتان ملاقات و گفت وگو کردند.

بر اساس گزارش مرکز رسانه های دولت کابل، جاهد خواهان افزایش یاری های امنیتی چین به افغانستان شد.

یاوجینگ سفیر چین نیز در این ملاقات بر ادامه یاری ها به افغانستان تاکید نموده است.

پیش از این نیز وزارت کشور افغانستان اعلام نموده بود که چین در بخش ارائه تجهیزات نظامی برای تامین امنیت افغانستان با دولت کابل همکاری می نماید.

در بیانیه آمده بود که 400 نوع از تجهیزات نظامی توسط چین در مراسمی در اختیار وزارت کشور افغانستان قرار گرفته است.

تاج محمد جاهد وزیر کشور افغانستان گفته بود که چین کشور دوست افغانستان است و در بخش های تجهیز پلیس و آموزش نیروهای امنیتی همچنین اختصاص اسکنرهای امنیتی برای از بین بردن مواد منفجره به افغانستان یاری های مختلفی انجام داده است.

پیش از این وال استریت ژورنال نوشته بود که مقامات چینی به دولت افغانستان پیشنهاد یاری نظامی به ارزش حدود 73 میلیون دلار نموده اند.

فانگ فونگ هوی رئیس ستاد مشترک چین در سفر به کابل در ملاقات با اشرف غنی رئیس جمهور این کشور ابراز امیدواری نموده بود که همکاری های دو کشور در زمینه امنیت و مبارزه با تروریسم تقویت گردد.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان بدون اشاره به جزئیات یاریهای چین نیز گفته بود که فهرست خواسته های افغانستان ممکن است سلاح های سبک، قطعات هواپیما و یونیفورم باشند.

چین از لحاظ تاریخی یاری نظامی زیادی به افغانستان انجام نداده است و بیشتر یاری های خود را به مسائل بشردوستانه و مالی متوسط محدود نموده است بنابراین وقتی چین پیشنهاد یاری نظامی می نماید، پکن این گونه یاری ها را به آموزش و تدارکات محدود می نماید نه انتقال سلاح های تهاجمی.

اما انجام ندادن یاری نظامی قابل توجه، نشاندهنده عدم نگرانی چین در خصوص امنیت افغانستان نیست.

پکن نگران است که بی ثباتی در افغانستان پناهگاه امنی برای گروه اویغورها فراهم آورد حتی اگر خشونت در افغانستان به چین نیز سرایت نکند، می تواند چشم انداز کمربند مالی جاده ابریشم چین را به مخاطره اندازد.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 926

به "وزارت کشور افغانستان خواهان افزایش یاری های امنیتی چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت کشور افغانستان خواهان افزایش یاری های امنیتی چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید