پرواز شناسایی نروژ، کانادا و آمریکا بر فراز روسیه

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، رئیس مرکز ملی کاهش ریسک هسته ای وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد، ایالات متحده، کانادا و نروژ از امروز (دوشنبه) تا روز آدینه یک پرواز شناسایی-نظارتی بر فراز روسیه طبق معاهده بین المللی آسمان های باز انجام خواهند داد.

پرواز شناسایی نروژ، کانادا و آمریکا بر فراز روسیه

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، سرگئی ریژکوف، رئیس مرکز ملی کاهش ریسک هسته ای وزارت دفاع روسیه در مصاحبه کراسنایا زوزدا روزنامه رسمی نیروهای مسلح روسیه گفت: نروژ، کانادا و ایالات متحده آمریکا از 26 تا 30 اوت برای اجرای معاهده بین المللی آسمان های باز یک پرواز نظارتی بر فراز روسیه از هواپیمای سوئدی ساب 340 که از پایگاه هوایی کوبینکا پرواز می نماید، انجام خواهند داد.

او اضافه کرد، کارشناسان روس این پرواز و تجهیزات مورد استفاده را کنترل خواهند کرد. ناظران روس در همین بازه زمانی یک پرواز شناسایی بر فراز روسیه از هواپیمای ای ان-30 تا حداکثر برد 2078 کیلومتر خواهند داشت.

معاهده آسمان های باز در 1992 برای ارتقای شفافیت نیروهای نظامی و فعالیت ها در دوران پسا جنگ سرد به امضا رسید. این توافق اجازه می دهد تا کشورهای عضو حین پروازهای شناسایی علنا به جمع آوری اطلاعات درباره فعالیت های نظامی نیروهای مسلح اعضا بپردازند. امضاکنندگان این معاهده شامل اکثر کشورهای عضو ناتو، روسیه، بلاروس، اوکراین و دیگر کشورها می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 442

به "پرواز شناسایی نروژ، کانادا و آمریکا بر فراز روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز شناسایی نروژ، کانادا و آمریکا بر فراز روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید