پیروزی احتمالی اروپاگرایان هلندی، مشکل شرکت در انتخابات در انگلیس

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، شمار قابل توجهی از شهروندان اروپایی در انگلیس به دلیل آنچه ثبت نشدن نام آنها اعلام شده، پیروز نشدند در انتخابات پارلمانی اروپا شرکت نمایند. در هلند احزاب حامی اتحادیه اروپا در نظرسنجی ها پیشتاز هستند.

پیروزی احتمالی اروپاگرایان هلندی، مشکل شرکت در انتخابات در انگلیس

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شمار زیادی از شهروندان اروپایی غیر انگلیسی در بریتانیا روز پنجشنبه نتوانستند در انتخابات مجلسی اروپا شرکت نمایند. به این افراد گفته شده که آنها برای رای دادن در انگلیس ثبت نام نشده اند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، دلیل اصلی که کارکنان حوزه های رای گیری به این افراد گفته اند این است که فرم رای دهندگان (برای شرکت در انتخابات) به موقع پر نشده است. مقامات محلی اشتباه در بعضی از حوزه های رای گیری را تائید نموده اند.

یک گروه حامی شهروندان اروپایی در انگلیس در این مورد گفت: کمیسیون انتخاباتی، مقامات محلی و دولت چندین هشدار که در 6 ماه گذشته صادر شد را نادیده گرفتند.

با این حال، کمیسیون انتخابات بریتانیا تمامی اتهامات مبنی بر اینکه این نهاد مسئول رای ندادن شهروندان اروپایی در انگلیس است را رد کرد و بیان کرد که تصمیم دولت برای تعویق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) دلیل چنین نابسامانی است. (جزئیات بیشتر)

در هلند هم احزاب حامی اتحادیه اروپا پیش بینی می گردد که بتوانند اکثریت کرسی های این کشور در انتخابات مجلسی اروپا را کسب نمایند.این در حالی است که پیشتر پیش بینی شده بود که احزاب پوپولیست مخالف اتحادیه اروپا بتوانند آرای قابل توجهی کسب نمایند.

مردم هلند از اولین کشورهایی هستند که در جریان رای گیری چهار روزه انتخابات مجلسی اروپا در انتخابات شرکت کردند.

برآوردها نشان می دهد که حزب کار فرانتس تیمرمانس معاون رئیس کمیسیون اروپا بتواند پنج کرسی از 26 کرسی هلند را به خود اختصاص دهد.

همچنین پیش بینی می گردد که حزب لیبرال مارک روته نخست وزیر هلند بتواند چهار کرسی را به خود اختصاص دهد.

بیش از 400 میلیون نفر از شهروندان اروپایی واجد شرکت در انتخابات مجلسی اروپا برای انتخاب 751 نماینده اروپایی هستند. انتظار می روند نخستین نتایج این انتخابات چهار روزه که از پنجشنبه شروع شده است، اواخر وقت روز یکشنبه که رای گیری در بیست وهشتمین عضو اتحادیه اروپا سرانجام خواهد یافت، اعلام گردد.

تعداد کرسی های هر کشور در مجلس اروپا به جمعیت این کشورها بستگی دارد. آلمان روز یکشنبه در این انتخابات شرکت خواهد نمود.نتیجه انتخابات مجلسی اروپا رئیس جدید کمیسیون اروپا را هم تعیین می نماید. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 246

به "پیروزی احتمالی اروپاگرایان هلندی، مشکل شرکت در انتخابات در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی احتمالی اروپاگرایان هلندی، مشکل شرکت در انتخابات در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید