چهار نوآوری جدید برای غلبه بر کرونا

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، اگر جواب تست کسی مثبت بود، به تلفن آن ها یک پیام فرستاده می شود و آن ها هم می توانند تست شوند. اگر بیشتر مردم استفاده از این اپلیکیشن ها را انتخاب کنند، به بعضی کمک خواهد کرد.

چهار نوآوری جدید برای غلبه بر کرونا

بیل گیتس و همسرش ملیندا گیتس

بیل گیتس، میلیاردر آمریکایی، موسس شرکت میکروسافت و همچنین بنیاد بیل و ملیندا گیتس، که سالانه صد ها میلیون دلار صرف فعالیت های انسان محبت آمیز می کند در یک پست وبلاگی روی وب سایت خود به سوالاتی همچون کی می توانیم به حالت عادی بازگردیم، چه زمانی واکسن ویروس کرونا ساخته خواهد شد و همچنین انواع تلاش های صورت گرفته در مورد درمان و مقابله با ویروس کرونا پاسخ داد.

او گفت که کاملاً قابل درک است که گفتگوی ملی به یک سوال واحد تبدیل شده است: چه موقع می توانیم به حالت عادی برگردیم؟ تعطیلی شهر ها باعث افزایش درد و رنج غیرقابل اندازه گیری به دلیل از بین رفتن مشاغل شده است، مردم منزوی شده و این شرایط نابرابری را بدتر کرده است. مردم آماده هستند که دوباره (زندگی عادی را) آغاز کنند.

به گفته بیل گیتس متاسفانه، اگرچه ما این اراده را داریم، اما هنوز راهش را پیدا نکرده ایم: قبل از اینکه ایالات متحده و سایر کشور ها طبق معمول بتوانند به تجارت و زندگی بازگردند، به بعضی ابزار های نوآورانه جدید احتیاج خواهیم داشت که به ما کمک می کنند تا کووید-19 را تشخیص داده، معالجه کنیم و از ابتلای به آن جلوگیری کنیم.

او افزود: این موضوع با تست کردن آغاز می شود. ما نمی توانیم دشمنی را شکست دهیم وقتی نمی دانیم که کجاست؟ برای بازگشایی اقتصاد، ما باید به اندازه کافی افراد را آزمایش کنیم تا بتوانیم نقاط داغ ظهور ویروس را به سرعت تشخیص داده و در همان اول ماجرا مداخله کنیم. ما نمی خواهیم صبر کنیم تا بیمارستان ها پر شوند و تعداد بیشتری از مردم بمیرند.

به گفته گیتس که بنیاد او و همسرش صد ها میلیون دلار به مبارزه با ویروس کرونا و پیدا کردن واکسن این ویروس اختصاص داده نوآوری می تواند کمک کند تا تعداد تست از افراد را بالا ببریم: آزمایش های کرونای فعلی کارکنان مراقبت های بهداشتی را ملزم می کند که نمونه از بینی بگیرند، به این معنی که آن ها باید قبل از هر آزمایش تجهیزات محافظتی خود را تغییر دهند.

اما بنیاد ما از تحقیقاتی که خود بیماران با استفاده از نمونه از بینی، خود را تست می کنند و نتیجه به همان اندازه دقیق است، پشتیبانی می کند. این رویکرد خود نمونه گیری سریعتر و ایمن تر است، زیرا افرادی که نتیجه این تست ها را تعیین می کنند بدون هیچ تماس اضافی و به خطر انداختن افراد دیگر، می توانند این تست ها را در خانه و یا مکان های دیگری انجام دهند.

او در توضیح تست های مختلف گفت: یکی دیگر از آزمایش های تشخیصی تحت آزمایش، بسیار شبیه آزمایش بارداری در خانه است. نمونه را از بینی خود می گیرید، اما به جای ارسال آن به یک مرکز پردازش، آن را درون مایع قرار داده و سپس آن مایع را روی یک نوار کاغذ می ریزید که در صورت وجود ویروس، رنگ را تغییر می دهد. این آزمایش ممکن است در مدت چند ماه قابل دسترس باشد.

مدیر بنیاد بیل و ملیندا گیتس افزد ما در تست کردن ها به پیشرفت دیگری احتیاج داریم، اما این یک امر اجتماعی است، نه فنی: استاندارد های باثبات درباره اینکه چه کسی می تواند آزمایش شود (مورد احتیاج است).

اگر کشور افراد مناسب را آزمایش نکند - کارگران با مشاغل حیاتی، افرادی که علائم بیماری را با خود دارند و کسانی که با کسی که تست مثبت داشته در تماس بوده اند - در این صورت ما منابع باارزشی را تلف می کنیم و به صورت بالقوه بسکمک از موارد مثبت ویروس در افراد را از دست می دهیم.

افرادی که هیچ یک از علائم بیماری را نشان نمی دهند و جزو گروه های بالا هم نیستند نباید تست شوند تا زمانی که از این تست ها به اندازه کافی و برای همه در اختیار است.

گیتس ادامه داده است: منطقه دوم که ما به نوآوری احتیاج داریم، ردیابی تماس است. هنگامی که شخصی آزمایشاتش مثبت نشان داده شد، مسئولان بهداشت عمومی باید بدانند آن شخص چه افراد دیگری را آلوده کرده است.

این میلیاردر آمریکایی پیشنهاد کرده است که آمریکا نمونه آلمان را دنبال کند: با هر کسی که جواب آزمایشش مثبت است مصاحبه کنید و از یک بانک اطلاعاتی استفاده کنید تا مطمئن شوید اشخاصی هستند که تماس با همه این افراد را پیگیری کنند.

این رویکرد خیلی از اینکه ایده آل باشد به دور است، زیرا به فرد آلوده متکی است تا مخاطبین خود را به صورت دقیق گزارش دهد و به پرسنل زیادی احتیاج دارد تا همه افراد در تماس با او را پیگیری کنند. اما در مقایسه با روش های پراکنده ای که در ایالات متحده آنجام می شود، یک پیشرفت محسوب می شود.

گیتس سپس روش های دیگری در مورد تست کردن و همچنین ردیابی افرادی که نزدیک افراد مبتلا به ویروس کرونا بوده اند را پیشنهاد کرد: یک راهکار حتی بهتر، پذیرش گسترده و داوطلبانه ابزار های دیجیتالی خواهد بود. به عنوان مثال برنامه هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند مکانی که بود ه اید را به خاطر بیاورید.

اگر احیانا تست شما مثبت بود، می توانید تاریخ (رفت وآمد های خود) را مرور کنید و یا با کسی که برای مصاحبه با شما در مورد مخاطبین تان می آید، به اشتراک بگذارید. بعضی از افراد پیشنهاد کرده اند که به تلفن ها اجازه داده شود تا به تلفن های دیگری که در نزدیکی تلفن فردی که تست او مثبت بوده است از طریق بلوتوث، پیام فرستاده شود.

اگر جواب تست کسی مثبت بود، به تلفن آن ها یک پیام فرستاده می شود و آن ها هم می توانند تست شوند. اگر بیشتر مردم استفاده از این اپلیکیشن ها را انتخاب کنند، به بعضی کمک خواهد کرد.

او ادامه داد: به طور طبیعی، هر کسی که تست مثبت کند، بلافاصله می خواهد در مورد گزینه های درمانی آگاهی داشته باشد. با این حال، در حال حاضر، هیچ درمانی برای کووید-19 وجود ندارد. هیدروکسی کلروکین که با تغییر نحوه واکنش بدن انسان به یک ویروس عمل می کند، مورد توجه بسکمک قرار گرفته است.

بنیاد ما بودجه بالینی را تأمین می کند که تا سرانجام ماه نشان خواهد داد که این دارو روی بدن انسان کار می کند یا نه، اما به نظر می رسد مزایای آن بهترین حالت در حالت متوسط خواهد بود.

بیل گیتس با بیان اینکه چندین مورد امیدوار کننده نیز در افق ها خودنمایی می کند افزود: یکی شامل خون دریافت از بیمارانی است که از کووید-19 بهبود یافته اند، و اطمینان حاصل کردن از اینکه عاری از ویروس کرونا و عفونت های دیگر هستند و دادن پلاسما (و آنتی بادی های موجود در آن) به افراد بیمار. چندین شرکت بزرگ با هم کار می کنند تا ببینند آیا این پیروزیت حاصل شده است یا خیر.

به گفته بیل گیتس، یکی دیگر از انواع کاندیدا ها دارویی شامل شناسایی آنتی بادی هایی است که بیشترین تأثیر را در برابر ویروس کرونا دارند و سپس ساخت آن ها در آزمایشگاه. اگر این روش پیروز شود، هنوز تعیین نیست که چه مقدار دوز می تواند تولید شود چرا که بستگی به مقدار پادتن یا آنتی بادی در هر دوز دارد. در سال 2021، تولید کنندگان ممکن است قادر به تولید 100 هزار یا میلیون ها نمونه از آن باشند.

او پس از طرح روش های فوق گفت که اگر سال آینده، مردم به رویداد های بزرگ عمومی - مانند بازی ها یا کنسرت ها در ورزشگاه - بروند، به این دلیل خواهد بود که محققان یک درمان بسیار مؤثر را کشف کرده اند که باعث می شود همه برای اینکه مجددا از خانه ها به بیرون بیایند احساس امنیت می کنند:

متاسفانه، بر اساس شواهدی که من دیده ام، آن ها به احتمال زیاد یک درمان مناسب پیدا خواهند کرد، اما نه درمانی که بتوانند تضمین کند همه کسانی که به این ویروس مبتلا می شوند، بهبود یابند.

به همین دلیل ما باید در حوزه چهارم نوآوری سرمایه گذاری کنیم: ساخت واکسن. هر ماه اضافی که برای تولید واکسن لازم است، یک ماه بازگشت به حالت عادی را برای اقتصاد به تعویق خواهد انداخت. رویکرد جدیدی که من از آن بسیار هیجان زده ام به عنوان واکسن RNA شناخته شده است. (اولین واکسن کووید 19 برای آغاز آزمایشات انسانی، واکسن RNA است.)

برخلاف واکسن آنفولانزا، که حاوی قطعاتی از ویروس آنفولانزا است، بنابراین سیستم ایمنی بدن شما می تواند یاد بگیرد که به آن ها حمله کند، یک واکسن RNA کد ژنتیکی لازم را به بدن شما می دهد و قطعات ویروسی را به تنهایی تولید می کند. وقتی سیستم ایمنی بدن این قطعات را می بیند، می آموزد که چگونه به آن ها حمله کند. واکسن RNA در اصل، بدن شما را به واحد تولید واکسن خود تبدیل می کند.

به گفته بنیان گذار مایکروسافت، حداقل پنج تلاش دیگر در این زمینه وجود دارد که امیدوار کننده به نظر می رسند، اما از آنجا که هیچ کس نمی داند کدام روش کار خواهد کرد، تعدادی از آن ها باید تامین اعتبار شود تا همه بتوانند با سرعت کامل پیشرفت کنند: حتی قبل از ایجاد واکسن ایمن و موثر، دولت ها باید نحوه توزیع آن را بررسی کنند.

کشور هایی که بودجه را تامین می کنند، کشور هایی که آزمایش های انسانی در آن ها انجام می شود و کشور هایی که سخت ترین ضربه را (به دلیل تلفات ناشی از ویروس کرونا) تجربه می کنند همگی دلیل خوبی دارند که اولویت دریافت را به خود اختصاص می دهند.

در حالت ایده آل، باید توافق جهانی درباره اینکه چه کسی اول باید واکسن را دریافت کند، وجود داشته باشد، اما با توجه به رقابتی که وجود دارد، بعید است که چنین اتفاقی بیفتد. هر کس این مشکل را به صورت عادلانه حل نماید، پیشرفت بزرگی را رقم خواهد زد.

بیل گیتس در آخر گفته است: جنگ جهانی دوم لحظه تعیین کننده نسل والدین من بود. به طور مشابه، ویروس همه گیر کرونا -که اولین آن طی قرن گذشته است- این دوره را تعریف خواهد کرد. اما یک تفاوت بزرگ بین یک جنگ جهانی و یک بیماری همه گیر وجود دارد: تمام بشریت می توانند با یکدیگر همکاری کنند تا در مورد این بیماری بدانند و ظرفیت مبارزه با آن را توسعه دهند.

با استفاده از ابزار های صحیح در دست و اجرای هوشمند، در نهایت خواهیم توانست سرانجام دادن به این بیماری را اعلام کنیم - و توجه خود را به چگونگی جلوگیری و مهار موارد بعدی معطوف کنیم.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1121

به "چهار نوآوری جدید برای غلبه بر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار نوآوری جدید برای غلبه بر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید