کانادا خواهان تحقیق درباره مبادلات موسسات اقتصادی این کشور با ایران، عراق و سوریه شد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران: کانادا اعلام نموده در حال آنالیز بعضی مبادلات اقتصادی با کشورهای ایران، عراق و سوریه است.

کانادا خواهان تحقیق درباره مبادلات موسسات اقتصادی این کشور با ایران، عراق و سوریه شد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی مدعی شده سازمان اطلاعات اقتصادی کانادا از موسسات این کشور خواسته تا هر گونه مبادله اقتصادی مشکوک با کشورهای ایران، عراق و سوریه را به این سازمان گزارش نمایند. این اقدامات بنا به گفته سخنگوی این سازمان، در راستای تحقیقات کانادا درباره دو تیراندازی مرگبار مقابل مجلس این کشور انجام می شوند.

مرکز تحلیل مبادلات و گزارش های اقتصادی کانادا که در سال 2000 با هدف مقابله با پولشویی تأسیس شده و پیروی 31 هزار موسسه اقتصادی از قوانین اقتصادی مربوط را تحت نظارت دارد روز چهارشنبه با ارسال پیغامی به تمامی این موسسات خواهان ارسال گزارش های جدید در این باره شده است. تیراندازی روز چهارشنبه مقابل مجلس کانادا به کشته شدن یک نفر منجر شد.

دارن گیب سخنگوی سازمان یاد شده در پاسخ به این سوال رویترز که آیا این دستور پس از کشف مبادلات اقتصادی مشکوکی در ارتباط با تیراندازی های روز چهارشنبه صورت گرفته اند گفت: ما پس از این پیغام اطلاعاتی از بنگاه های تجاری دریافت نموده ایم که برای فعالیت های اطلاعاتی خودمان مفید بوده است.

وی از شرح بیشتر در این باره خودداری کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده مرکز تحلیل مبادلات و گزارش های اقتصادی پیغام زیر را برای موسسات اقتصادی مورد نظر ارسال نموده است: مایلیم اهمیت گزارش دهی هر گونه مبادله اقتصادی مشکوک در زمان مقتضی به این سازمان و به ویژه آن دسته از مبادلات اقتصادی مرتبط با تأمین پول برای اقدامات تروریستی را به شما گوشزد کنیم.

جرالد کاست، مدیر کل این سازمان هم گفته که مرکز تحلیل مبادلات و گزارش های اقتصادی در حال آنالیز پول هایی است از کانادا به سوریه، عراق و ایران انتقال داده شده است.

م.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 298

به "کانادا خواهان تحقیق درباره مبادلات موسسات اقتصادی این کشور با ایران، عراق و سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا خواهان تحقیق درباره مبادلات موسسات اقتصادی این کشور با ایران، عراق و سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید