کرونا کارآیی صفحات خورشیدی را افزایش داد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، آنالیز محققان دانشگاه ام آی تی نشان می دهد شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی اجباری میلیون ها نفر باعث کاهش آلودگی هوا و افزایش کارآیی صفحات خورشیدی برای فراوری برق شده است.

کرونا کارآیی صفحات خورشیدی را افزایش داد

ویروس کرونا دنیا را از جنبه های مختلفی تحت تأثیر قرار داده و حالا تعیین شده یکی از این تأثیرات مفید افزایش بهره وری و خروجی برق صفحات خورشیدی بوده است.

صدها کشور دنیا به علت شیوع کرونا اتباع خود را خانه نشین کردند و این مساله باعث کاهش رفت و آمدها، فعالیت کارخانه ها و تخریب محیط زیست شد و به تبع آن آلودگی هوا کاهش یافت. در نتیجه توانایی صفحات خورشیدی برای جذب انرژی ناشی از تابش خورشید بیشتر و کارآیی این صفحات نیز افزایش یافت.

تحقیقی که در این زمینه در دهلی نو یکی از آلوده ترین شهرهای دنیا اجرا شده، نشان می دهد که میزان آلودگی هوا در این کشور پس از 24 مارس که شروع خانه نشینی اجباری مردم بود تا 50 درصد کاهش یافته است. پاکیزگی هوا باعث افزایش 8.3 درصدی خروجی برق این صفحات خورشیدی در اواخر ماه مارس شده و این رقم در ماه آوریل به 5.9 درصد رسیده است.

محققان ام آی تی می گویند بهره وری صفحات خورشیدی در دنیا در شرایط خانه نشینی ناشی از شیوع ویروس کرونا، به طور متوسط سه تا چهار برابر بیشتر شده و باید از این فرصت نهایت بهره برداری به عمل آید. البته با توجه به ناچیزبودن آلودگی هوا در کشورهایی مانند آلمان و بریتانیا کارکرد صفحات خورشیدی در این کشورها تغییر محسوسی نداشته است.،مهر

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1249

به "کرونا کارآیی صفحات خورشیدی را افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا کارآیی صفحات خورشیدی را افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید