کرونا 20 میلیون سال زندگی را از بین برد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، بیش از 20 میلیون سال زندگی از طریق ویروس کرونا خیلی زود سرانجام یافت.

کرونا 20 میلیون سال زندگی را از بین برد

به گزارش خبرنگاران، نتایج یک تحقیقات نشان می دهد بیماری کرونا با توجه به تعداد قربانیان و سن و سال فوت شده ها 20 میلیون سال زندگی را نابود نموده است. به طور میانگین هر قربانی کرونایی می توانسته 16 سال دیگر بر روی این کره زمین زندگی کند اما کرونا این تعداد سال را از بین برد.

محققان می گویند این یک یادآوری جدی است که کرونا نه تنها یک خطر مرگبار برای سالمندان که برای جوانان هم در برخی مواقع همین است.

این تحقیقات در اسپانیا صورت گرفته است. نرخ قربانیان 81 کشور دنیا در این تحقیق مورد آنالیز قرار گرفته است.

آنها تفاوت بین سن یک فرد درگذشته کرونایی را با متوسط امید به زندگی در کشورهایی که به شدت تحت تأثیر قرار گرفته اند مقایسه کردند.

این محاسبه که به عنوان سالهای از دست دادن زندگی (YLL) شناخته می گردد ، می تواند برای بیماری ناشی از ویروس کرونا دو تا 9 برابر بیشتر از متوسط آنفولانزای فصلی باشد.

آنالیز های بیشتر نشان داد چه تعداد سال از زندگی قربانیان کرونایی هدر رفته است.

متوسط میانگین زندگی از دست رفته در میان قربانیان کشور نپال از همه بیشتر بود. به طور میانگین قربانیان کرونایی این کشور می توانستند 25.7 سال دیگر عمر نمایند. این کشور محصور در خشکی که بین هیمالیا واقع شده است تقریباً 26 سال زندگی قربانیان کوید را به طور متوسط از بین برد.

پس از نپال تایوان (25) ، بولیوی (23) ، السالوادور (23) ، جمهوری دومنیکن (22) و کنیا (22) قرار گرفتند.

در انتهای دیگر مقیاس ، بلژیک ، دانمارک ، لوکزامبورگ ، اسلوونی ، سوئد و سوئیس قرار داشت که همه آنها کمتر از 10 سال به ازای مرگ کووید را از دست دادند.

در همین حال نرخ تعداد سال های از دست رفته زندگی در انگلستان حدود 11.1 سال بود در حالی که ایالات متحده شاهد بود که به طور متوسط 14 سال در هر مرگ کرونایی از دست رفته است.

نرخ انگلستان به احتمال زیاد توسط هزاران نفر از ساکنان خانه مراقبت که در همه گیری جان داده اند ، با ابهام روبرو است شده است. وزرا متهم شده اند که در موج اول نتوانسته اند از این بخش محافظت نمایند.

در فاز اول این تحقیقات مرگ یک میلیون و 279 هزار و 866 مورد آنالیز قرار گرفته است.

مدیر تحقیقات یعنی دکتر هکتور آرولاس ، از دانشگاه پمپئو فابرا در بارسلونا گفت: در مجموع 20 میلیون و 507 هزار و 518 سال زندگی ممکن است به دلیل کرونا در 81 کشور موجود در این مطالعه از دست رفته باشد یعنی به طور متوسط 16 سال در هر مرگ.

محققان از اطلاعات مربوط به امید به زندگی در سن مرگ افراد و پیش بینی مرگ و میر کلی توسط کشور استفاده کردند.

در کشورهایی که داده های شمارش مرگ بر اساس جنسیت در دسترس بود میزان سالهای از دست رفته در مردان 44 درصد بیشتر از زنان بود.

در مقایسه با سایر علل شایع دنیای مرگ، سال های از دست رفته زندگی مرتبط با بیماری کرونا دو تا 9 برابر بیشتر از سال های از دست رفته زندگ مرتبط با آنفولانزای فصلی است.

دانشمندان می گویند که این مقدار بین یک چهارم و نیم بیشتر از میزان سال های از دست رفته زندگ مرتبط با بیماری های قلبی است.

دکتر سایمون کلارک ، دانشیار میکروب شناسی سلولی در دانشگاه ریدینگ گفت: در این بیماری ، میزان مرگ و میر در سالمندان بالاترین آمار را دارد. اما در انگلستان ، ویروس کرونا باعث می گردد تعداد کافی از افرادی که هنوز در سن کار هستند یا در مراحل اولیه بازنشستگی به سر می برند به مرگ زودرس دچار شوند.

او اضافه کرد: کسانی که استدلال می نمایند که هزینه های مالی و اجتماعی اقدامات برای مهار ویروس بسیار زیاد است باید این را با دقت بخوانند ، زیرا این یک یادآوری است که مرگ و میرها با هزینه های مالی و اجتماعی خود و همچنین فاجعه های فردی همراه است.

همچنین دکتر آمیتاوا بانرجی ، دانشیار علوم داده های گفت: مقایسه این مطالعه بین سالهای از دست رفته ناشی از کرونا و سال های از دست رفته در آنفولانزا بسیار مهم است.

این مطالعه نشان می دهد که کووید بین دو تا هفت برابر بیشتر از آنفلوانزا زندگی را از بین برده است.

دکتر بانرجی گفت افرادی که به دلیل بیماری های قلبی عروقی و سایر بیماری های مزمن جان خود را از دست داده اند سال های زیادی از زندگی خود را نیز به دلیل همه گیری از دست داده اند.

تخمین های مربوط به سال های از دست رفته زندگی به دلیل دشواری در ثبت دقیق مرگ های مربوط به کرونا ممکن است بیش از حد یا کم باشد.

داده های مربوط به مرگ و میر با کووید نیز بین کشورها متفاوت بود.

یافته ها در ژورنال Scientific Reports منتشر شد.

منبع: دیلی میل / مترجم: هیلدا حسینی خواه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1637

به "کرونا 20 میلیون سال زندگی را از بین برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا 20 میلیون سال زندگی را از بین برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید