گزارش اطلاعاتی دولت آمریکا علیه دو خبرنگار افشاگر در زمینه سرکوب اعتراضات

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، وزارت امنیت داخلی آمریکا علیه دو خبرنگار که درخصوص نحوه برخورد با معترضان دست به افشاگری زده بودند، گزارشی اطلاعاتی تهیه کرد.

گزارش اطلاعاتی دولت آمریکا علیه دو خبرنگار افشاگر در زمینه سرکوب اعتراضات

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امنیت داخلی آمریکا علیه دو خبرنگار که درخصوص نحوه برخورد با شرکت نمایندگان در اعتراضات ضد نژادپرستی در شهر پورتلند دست به افشاگری زده بودند، گزارشی اطلاعاتی تهیه نموده است.

به نوشته روزنامه هیل، به نقل از روزنامه واشنگتن پست، این خبرنگاران گزارش های وزرات امنیت داخلی درخصوص دلیل تراشی برای برخورد با معترضان را نشر داده اند.

در بخشی از این گزارش ها به نکته اشاره شده است که مأموران فدرال که زیرنظر این وزارتخانه هستند، جهت ارزیابی بهتر شرایط، اطلاعات اقتصادی و کارت های بیسبال معترضان دستگیر شده را مورد آنالیز قرار داده اند.

شماری مقامات دولت در این خصوص به واشنگتن پست شرح دادند، چنین گزارش هایی که با عنوان گزارش های اطلاعاتی دارای منبع باز شناخته می شوند، جهت گردآوری اطلاعات از شهروندانی مورد استفاده می گیرند که ارتباطی با فعالیت های خشونت آمیز و تروریستی نداشته باشند.

جان سندوِگ از مقامات سابق وزارت امنیت داخلی آمریکا به این روزنامه گفت: این ها به هیچ وجه ارزش عملیاتی ندارند. چنین اقداماتی فقط به اعتبار مأموران اطلاعاتی ضربه می زنند.

در حالی که وظیفه این مأموران فدرال انجام تحقیقات درباره قاچاق انسان، مواد مخدر، سلاح و سوءاستفاده از بچه ها است، دولت آمریکا این نیروها را برای سرکوب معترضان روانه شهرها نموده است.

شهرهای مختلف آمریکا طی هفته های اخیر در اعتراض به قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی شاهد تظاهرات گسترده ای هستند. دولت آمریکا با استفاده از مأموران فدرال و گارد ملی، کوشش نموده است این اعتراضات ضدنژادپرستی را سرکوب کند.

هفته نامه نیشن اخیراً گزارش داده است که ماموران پلیس های فدرال در شهر پورتلند واقع در ایالت اورگن با استفاده از خودروهایی که نشان پلیس ندارند در شهر گشت زنی نموده و معترضان را دستگیر می نمایند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی، تنها یک روز پس از توافق فرماندار ایالت اورگن با وزارت امنیت داخلی درخصوص خارج شدن مأموران فدرال از شهرهای این ایالت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد گارد ملی را جایگزین این مأموران خواهد نمود.

ترامپ در نشست خبری روز پنجشنبه گفت: مردم آنجا منتظرند ببینند آیا آن ها (مقامات محلی) می توانند این کار (پایان دادن به اعتراضات) را ظرف امروز و فردا انجام دهند یا نه و اگر نتوانستند، ما گارد ملی را وارد عمل می کنیم و خودمان کار را در دست می گیریم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه تهدیداتش گفت: داریم به آن ها می گوییم که خیلی زود خواهیم آمد، گارد ملی [وارد عمل خواهد شد] پس امروز و احتمالاً فردا باید این کندوی تروریست ها پاکسازی گردد.

وی همچنین در صفحه توئیتر خود با حمله به فرماندار اورگن که عضو حزب دموکرات است، نوشت: کیت براون، وظیفه خود را انجام نمی دهد. او باید آشوب طلبان و یاغیان را از پورتلند پاکسازی و بعضی از آنها را دستگیر کند. اگر او این کار را انجام ندهد، دولت فدرال این کار را برایش می نماید. ما تا زمانی که در آنجا امنیت نباشد، نمی رویم.

این در حالی است که فرماندار اورگن ضمن مخالفت با استقرار نیروهای امنیتی فدرال در این شهر، اعلام نموده این کار از موافقت مقام های محلی برخوردار نیست و می تواند بیشتر باعث آسیب رسیدن به اماکن و اموال دولتی گردد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1260

به "گزارش اطلاعاتی دولت آمریکا علیه دو خبرنگار افشاگر در زمینه سرکوب اعتراضات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش اطلاعاتی دولت آمریکا علیه دو خبرنگار افشاگر در زمینه سرکوب اعتراضات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید