یک دیپلمات انگلیسی: موضع انگلیس در برابر برجام تغییر نخواهد کرد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، یک دیپلمات انگلیسی تاکید نمود که رایزنی رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس تاثیری در موضع انگلیس در برابر برجام نخواهد داشت.

یک دیپلمات انگلیسی: موضع انگلیس در برابر برجام تغییر نخواهد کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روزنامه دیلی تایمز، یک دیپلمات انگلیسی روز آدینه پیش از نشست رهبران جی 7 در بیاریتز فرانسه گفت: ما حامیان سرسخت برجام[توافق هسته ای] هستیم و بر این باوریم که بسیار مهم است ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نکند.

این مقام انگلیسی با توجه به این که دونالدترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در این نشست دیدار خواهند کرد، همچنین بیان کرد: این مهم است که این [روند] ادامه پیدا کند و من فکر نمی کنم موضع دولت انگلیس تغییر پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت پایبندی کامل ایران به توافق هسته ای، اظهار کرد علیرغم این که جانسون موضع آمریکا را خواهد شنید، تغییری اساسی در رویکرد آن[نسبت به برجام] به وجود نخواهد آمد.

به گزارش خبرنگاران، دولت آمریکا در سال 2018از توافق هسته ای[برجام] خارج شد و با ادعای این که ایران در کوشش برای دستیابی به سلاح هسته ای بوده و از تروریسم حمایت می نماید، تا کنون تحریم های متعددی بر ایران اعمال نموده است.

آمریکا علاوه بر این سعی نموده است حمایت متحدان اروپایی اش را در این زمینه جلب کند اما شرکای اروپایی برجام تا کنون با تاکید بر ضرورت تداوم آن در موارد متعدد از آن حمایت نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 368

به "یک دیپلمات انگلیسی: موضع انگلیس در برابر برجام تغییر نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک دیپلمات انگلیسی: موضع انگلیس در برابر برجام تغییر نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید