امدادرسانی به 115 حادثه دیده توسط نجاتگران هلال احمر آذربایجان شرقی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، نجاتگران جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با انجام 15 عملیات امدادی، به 115 حادثه دیده امداد رسانی نموده و 9 تن از مصدومان را به مراکز درمانی انتقال دادند.

امدادرسانی به 115 حادثه دیده توسط نجاتگران هلال احمر آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران، ، برابر گزارش دریافتی از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات های امدادی جمعیت هلال احمر استان (EOC)، از روز یکشنبه 16 دی ماه به دنبال از سر گرفته شدن بارش برف و کولاک آذربایجان شرقی، نجاتگران مستقر در پایگاه های امداد جاده ای و کوهستان هلال احمر استان به یاری در راه ماندگان و آسیب دیدگان حوادث جاده ای شتافتند.

بر همین اساس، نجاتگران پایگاه امداد جاده ای شهید لطفی منش منطقه بارگاه هلال احمر شهرستان چاراویماق مستقر در اتوبان تبریز - تهران 6 تن را که در راه فرعی روستای آب گرم (مابین روستاهای ارسگنایی و آخساخلار) گرفتار شده بودند، نجات دادند.

همچنین امدادرسانی به 45 تن از در راه ماندگان شهرستان چارایماق، مسیر روستای قزل آباد و اسکان 30 تن و توزیع 72 عدد کنسرو جات در بین آن ها نیز از دیگر عملیات های نجات اجرا شده توسط نجاتگران این شهرستان است.

عملیات های نجاتگران تبریزی نیز شامل امدادرسانی به چهار تن از حادثه دیدگان برخورد کامیون - پژو 405 در آزادراه پیامبر اعظم (ص) کیلومتر 19 جاده تبریز - زنجان و انتقال یک مجروح به مرکز درمانی، امدادرسانی به فرد سقوط نموده از ارتفاع در کوهستان عون بن علی (روبروی زیپ لاین) و انتقال به مرکز درمانی است.

نجاتگران پایگاه امداد جاده شیبلی شهرستان بستان آباد نیز طی عملیاتی، دو شهروند گرفتار در برف و کولاک در مسیر پیست اسکی کوه سهند را نجات دادند، امدادرسانی به 60 تن از مسافران تصادف زنجیره ای در کیلومتر 60 آزاد راه تبریز- زنجان محدوده روستای آغچه کهل بستان آباد و انتقال دو تن از آسیب دیدگان به مراکز درمانی توسط نجاتگران پایگاه امداد جاده ای سیدالشهدای شیبلی، امدادرسانی به چهار تن از در راه ماندگان بر اثر بارش برف و کولاک در کیلومتر 90 جاده قدیم تبریز - زنجان توسط نجاتگران پایگاه استاد شهریار قره چمن هلال احمر بستان آباد نیز از دیگر عملیات های امداد و نجات در این شهرستان به شمار می آیند.

عملیات های نجاتگران میانه، هشترود، شبستر، آذرشهر و اسکو نیز شامل امدادرسانی به پنج تن مصدوم حادثه برخورد سمند با کامیون هیوندا در کیلومتر 50 جاده سرچم - اردبیل و انتقال سه زخمی به مراکز درمانی توسط نجاتگران پایگاه آغکند میانه، انتقال یک بیمار بدحال از روستای بلقان هشترود به علت مسدود بودن محور بر اثر برف و کولاک به مراکز درمانی توسط پایگاه امداد جاده ای شهید ملک پور عزیز کندی هلال احمر هشترود، امدادرسانی در حادثه واژگونی پژو 206 در کیلومتر 11 جاده صوفیان - تبریز و رها سازی یک سرنشین فوت شده توسط نجاتگران پایگاه امداد جاده ای شهدای سفیدکمر هلال احمر شبستر نیز از جمله عملیات های امداد و نجات در این شهرستان ها هستند.

امدادرسانی به حادثه واژگونی پژو 405 در کیلومتر 18 جاده عجب شیر - آذرشهر و رهاسازی یک فوتی و انتقال یک مجروح به مراکز درمانی توسط نجاتگران پایگاه امداد جاده ای شهید یوسف تبار منطقه داشکسن هلال احمر آذرشهر و امدادرسانی و انجام عملیات رهاسازی و اقدامات پیش بیمارستانی و یاری های اولیه به مصدومان حادثه واژ گونی یک دستگاه سواری پژو آردی در کیلومتر 70 تبریز-ارومیه نیز توسط تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات شهدای گمیچی جمعیت هلال احمر شهرستان آذر شهر اسکو انجام شد.

لازم به ذکر است؛ هموطنان می توانند در صورت روبرو با حوادث با شماره گیری 112 به عنوان تلفن اضطراری جمعیت هلال احمر که بدون سیم کارت هم قابل شماره گیری است، مراتب را به اطلاع نیروهای هلال احمر برسانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 169

به "امدادرسانی به 115 حادثه دیده توسط نجاتگران هلال احمر آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امدادرسانی به 115 حادثه دیده توسط نجاتگران هلال احمر آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید