برنامه رییس جمهور کوبا برای توسعه استفاده از فضای مجازی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، رییس جمهور کوبا گفت که دولت وی قصد ایجاد وب سایت و حساب های کاربری جدید در توییتر و یوتیوب برای بهره برداری از دنیای مجازی و ایجاد ارتباط بیشتر میان مردم را دارد.

برنامه رییس جمهور کوبا برای توسعه استفاده از فضای مجازی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، در سال های اخیر استفاده از اینترنت و فناوری های جدید ارتباطی در کوبا که عمدتا از عقب ماندگی تکنولوژیک رنج می برد، افزایش یافته و دولت این کشور اقدام به افتتاح کافه های سایبری، پارک های داری وای فای و در ماه جاری میلادی نیز اقدام به ارائه اینترنت موبایلی نموده است. هر چند که تعداد کمی از خانواده ها در این کشور به اینترنت متصل هستند.

میگوئل دیاز کانل، رییس جمهور کوبا که ماه آوریل ریاست جمهوری را از رائول کاستروی محافظه کار، تحویل گرفت، گفته است که این مهم است که دولت کوبا در فضای مجازی نیز از سیاست هایش هم چنان که تعداد هر چه بیشتری از مردم این کشور به اینترنت متصل می شوند، حمایت و برای آن تبلیغ کند.

دیاز کانل 58 ساله ماه اکتبر حساب کاربری خود در توییتر را گگردد و به تبع او چندین مقام دولتی دیگر نیز این کار را انجام دادند. او قبل از رییس جمهور شدن مواضعی متفاوت با هم قطاران بالای 80 سالش نشان داده از جمله این که در نشست های دولتی با خود تبلت می برد.

دیاز کانل خطاب به یک کنگره مجلس شورای ملی کوبا که هر سال دو بار برای مدت یک هفته نشست برگزار می نماید، گفت: ما نمی توانیم شبکه ها را که در آنها نبردی ایدئولوژیک جریان دارد، نادیده بگیریم. این اظهار نظرهای او در رسانه های دولتی کوبا منتشر شد.

دیاز کانل اظهار کرد که خواستار آن است که دولت او مثل فیدل کاسترو ، برادر بزرگتر رائول و رهبر انقلاب کوبا ارتباطی باز و علنی با مردم داشته باشد.

او تاکنون یک شیوه رهبری بازتر را در پیش گرفته است و تقریبا هر روز در نشست های کاملا مدیریت شده با شهروندان و جلسات بازرسی از نهادهای دولتی و شرکت ها در سراسر کشور که به صورت تلویزیونی پخش می شوند، ظاهر می گردد.

دیاز کانل طبق گزارش رسانه دولتی کوبا، گفته است: ما به مردم اطلاع رسانی مستقیم و منسجم را مدیون هستیم و باید بین خود کاری را که فیدل کاسترو از جانب خودش انجام می داد، انجام دهیم.

دیاز کانل که از زمان رسیدن به ریاست جمهوری تا حالا تنها یک مصاحبه آن هم با شبکه ونزوئلایی تلسور، انجام داده یک رویکرد محافظه کار را پیش رو گرفته است. در حالی که فیدل کاسترو به سخنرانی برای مطبوعات و کوبایی ها برای ساعات متوالی مشهور بوده و اغلب به هر جنبه از اقتصاد و جامعه می پرداخت.

دیاز کانل گفت، از تمامی وزرایش خواسته است تا پیش از نشست مجلس ملی به منظور پاسخگو بودن نسبت به عملکردشان در یک میز گرد تلویزیونی حضور پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 156

به "برنامه رییس جمهور کوبا برای توسعه استفاده از فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه رییس جمهور کوبا برای توسعه استفاده از فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید