بسته های حمایتی جهت تقویت حوزه نانو به هرمزگان تخصیص یافت

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران، موسی دادی زاده سرخایی در حاشیه جلسه ستاد نانوی معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری اضافه نمود: استان هرمزگان با برخورداری از 9 آزمایشگاه نانو و کسب شش مدال طلا، نقره و برنز در سه سال اخیر، به عنوان یکی از استانهای برتر کشور در المپیادهای نانو مورد توجه است که این مهم در جلسه ستاد نانو کشور ضرورت پیشتبانی از این بخش برای هرمزگان را دو چندان کرد.

بسته های حمایتی جهت تقویت حوزه نانو به هرمزگان تخصیص یافت

وی با تاکید بر اینکه به افزایش نقش فن آوری های نوین از جمله نانو، ضرورت آموزش و فراگیری این علم را برای دانش آموزان دو چندان نموده است، توضیح داد: در این راستا علاوه بر کسب مدال های رنگارنگ در المپیادهای نانو، سال گذشته رتبه هرمزگان در نانو از استان هیجدهم به پنجم کشور ارتقا یافت که با این دستاوردها هرمزگان در کانون توجه مسوولان کشور قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با توجه به این دستاوردها در این جلسه مقرر شد به منظور تقویت بنیه علمی دانش آموزان هرمزگانی و آمادگی بیشتر آنان برای حضور در المپیادهای نانو، کارگاه های آموزشی با حضور مربیان مجرب در نظر گرفته تا زمینه برخورداری بیشتر دانش آموزان از آموزش های نوین فراهم گردد.

وی با اشاره به اینکه درحاشیه این جلسه از نمایشگاه دستاوردهای نانو کشور نیز بازید داشتیم، ادامه داد: تامین و تکمیل تجهیزات فنی آزمایشگاه های نانوی استان و مواد مصرفی آزمایشگاه ها از جمله مصوبات مهم این جلسه بود که این پشتیبانی قطعا باعث تحرک بیشتر و تسریع در حرکت استان برای توسعه فعالیت های علمی به ویژه علم نانو خواهد بود.

این مسوول همچنین یادآور شد: برای نمایشگاه نانوی کشور مقرر شد مربیان و معلمان استان هرمزگان با تامین 70 درصد هزینه ها از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری شرکت نمایند که این مهم می تواند در ارتقاء سطح علمی همکاران در آشنایی بیشتر با فن آوری های نوین نقش مهمی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه با بیان اینکه نگاه ما به توسعه دانش نانو منحصر به دانش آموزان مقطع متوسطه نیست، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه تعمیم و گسترش آموزش های نانو به مقطع ابتدایی است تا دانش آموزان از پایه با این فن آوری در قالب داستان، انیمیشن، فیلم های آموزشی جذاب و سایر ظرفیت ها آشنا و با آمادگی کامل وارد مباحث تخصصی این علم نوین در دوره های بعدی تحصیلی بشوند.

دادی زاده یادآور شد: تخصیص پکیج های(بسته های آموزشی) ویژه برای پژوهشسراهای استان از دیگر مصوبات این نشست بود که این بسته های آموزشی در 22 پژوهشسرای استان کاربرد علمی و عملی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در انتها گفت: خوشبختانه در سایه دستاوردهای سال های اخیر استان هرمزگان در بخش نانو و توسعه آزمایشگاه ها، نگاه مسوولان کشور به تقویت فعالیت های استان معطوف شده است و امیدواریم با این سطح توجه و حمایت و فراهم شدن بستر کار، دانش آموزان هرمزگانی بتوانند همچنان در المپیادهای نانو برای هرمزگان افتخار آفرینی نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 158

به "بسته های حمایتی جهت تقویت حوزه نانو به هرمزگان تخصیص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته های حمایتی جهت تقویت حوزه نانو به هرمزگان تخصیص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید