توسعه گردشگری استان البرز با اجرای طرح بوم گردی روستایی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، فخرالدین صابری در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص میزان حضور سرمایه گذاران در استان البرز برای توسعه طرح های گردشگری در امسال اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام گردیده تا انتها شش ماهه نخست امسال، برای جلب و جذب سرمایه گذاران در حوزه تأسیسات گردشگری بیش از 46 مورد پرونده متقاضیان این امردردست اقدام است.

توسعه گردشگری استان البرز با اجرای طرح بوم گردی روستایی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گردیده اعمال نظرات کارشناسی و آنالیز ضوابط و مقررات فنی در زمینه های طرح های اقامتی و پذیرایی مورد درخواست های متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری انجام می گردد.

وی ادامه داد: مراحل ساخت وساز تأسیسات جدید گردشگری در برخی از پرونده های متقاضیان و سرمایه گذاران مشارکت کننده در این طرح ها آغازگردیده است و برای تعدادی دیگر هم اتمام پروسه و فرآیند اداری پرونده ها سپری می گردد.

صابری تأکید کرد: با ایجاد چنین تأسیسات گردشگری جدید در استان البرز شاهد رشد این صنعت و دستیابی به ظرفیت بالا برای استقبال و پذیرایی از گردشگران خواهیم بود.

وی با شرح اینکه پیاده سازی طرح های جدید گردشگری در نقاطی مشخص گردیده از استان البرز دنبال می گردد، گفت: با توجه به آنالیز های انجام گردیده توسط مشاوران طرح مطالعات جامع گردشگری و طرح مطالعات بوم گردی البرز در نظر داریم در تمام نقاط مستعد این استان که قابلیت سرمایه گذاری دارند چنین طرح های نو در حوزه گردشگری را دنبال کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز بیان کرد: طرح های گردشگری جدید بر اساس فاکتورهایی ازجمله میزان استقبال گردشگران و اطمینان از بازگشت سرمایه برای شخص سرمایه گذار سنجیده می شوند که بر این اساس از نتایج طرح های مطالعاتی که حاصل آنالیز های کارشناسی گردیده است استفاده می کنیم.

وی با اشاره به اینکه انجام مطالعات و آنالیز های کارشناسی طرح های گردشگری در تمام زمینه های پیش بینی گردیده اقامتی، پذیرایی و رفاهی موردتوجه قرار داده می گردد، افزود: به تبع چنین طرح هایی را در نقاط شهری و روستایی هر دو عملیاتی خواهیم کرد.

صابری در مورد میزان تمرکز بر شاخه های مختلف گردشگری ازجمله گردشگری روستایی در استان البرز شرح داد: بیشترین اهداف در توسعه گردشگری استان را بر روی تدوین طرح های بوم گردی روستایی به دلیل کم هزینه بودن و میزان اشتغال زایی بالای این طرح ها متمرکز نموده ایم.

وی در انتها افزود: در حال حاضر با توجه به آنالیز های کارشناسی اجرا شده و انجام طرح مطالعات بوم گردی، 12 بسته این طرح را برای ارائه به سرمایه گذارها آماده نموده ایم و طبق برنامه ریزی های که داشته ایم قرار است این بسته های طرح بوم گردی در قالب برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری داستان البرز به عموم مردم ارائه گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 93

به "توسعه گردشگری استان البرز با اجرای طرح بوم گردی روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری استان البرز با اجرای طرح بوم گردی روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید