جاده هایی که این روزها تا کمر در برف فرو رفته اند

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از برف روبی 400 کیلومتر از محورهای استان از مهرماه سالجاری تاکنون اطلاع داد.

جاده هایی که این روزها تا کمر در برف فرو رفته اند

به گزارش خبرنگاران، ارسلان شکری در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای مهرماه امسال تاکنون بالغ بر 400 کیلومتر عملیات برف روبی در انواع محورهای مواصلاتی استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این مدت 47 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و 97 پرسنل راهداری درگیر عملیات راهداری بودند و بصورت شبانه روزی هنگام بارش برف محورهای مواصلاتی استان را برف روبی و نمک پاشی کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از شروع مهر امسال تاکنون حدود 150 ساعت بارش برف در محورهای مواصلاتی استان گزارش شده است، گفت: در این مدت بالغ بر 385 تن شن و ماسه برای نمک پاشی محورهای مواصلاتی مصرف شده است.

وی اضافه نمود: بیشترین محور برف گیر در بازه زمانی یاد شده شهرستان چالدران و محور پایانه مرزی تمرچین بوده است و بعضی از گردنه ها مانند مائین بلاغ و قوشچی نیز درگیر عملیات برف روبی بوده اند.

شکری از مسافرین و رانندگان خواست از سفرهای غیر ضروری در روزهای برفی خودداری نمایند و در صورت ضرورت سفر حتما با استفاده از سامانه 141 از وضعیت راه ها اطلاع یابند و تمام تمهیدات ایمنی برای سفرهای زمستانی را در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگاران، طی چند روز گذشته کلیه محورهای شهرستان سردشت، پیرانشهر به تمرچین، تکاب به شاهین دژ در مسیر مایین بلاغ و ایرانخواه برفی بوده و تردد با مشکل انجام می شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 150

به "جاده هایی که این روزها تا کمر در برف فرو رفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده هایی که این روزها تا کمر در برف فرو رفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید