خادمی: نیروی انتظامی باید پیشگام در رعایت نظم و اجرای قانون باشد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس گفت: نیروی انتظامی متعلق به نظام و کشور است و اگر مطابق قانون رفتار نکند و حقوق مردم ضایع شود، اعتماد مردم به نیروی انتظامی کم شده و این بی اعتمادی به کل حاکمیت و نظام باز می شود.

خادمی: نیروی انتظامی باید پیشگام در رعایت نظم و اجرای قانون باشد

راهنمایی الله خادمی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به راههای اعتمادآفرینی و اطمینان بخشی توسط نیروی انتظامی اعلام کرد: نیروی انتظامی مظهر نظم و انضباط برای کشور است. زمانی که افراد با نیروی انتظامی روبرو می شوند باید احساس آرامش پیدا نمایند. نیروی انتظامی برای این که بخواهد وظایف خود را به درستی انجام دهد علاوه بر سلامت و تجربه و عرق ملی باید خودش به نظم، انضباط و قانون نیز اعتقاد کامل داشته باشد و قوانین را اجرا کند.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر ما باید یکسری ابزار و امکانات در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم تا بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند. نیروهای انتظامی باید حقوقی دریافت نمایند که زندگی آن ها را تامین کند اما متاسفانه در بعضی از بخش ها مسائلی دیده می شود.

وی توضیح داد: از سوی دیگر کمبودها باعث شده که نیروی انتظامی به ناهنجاری هایی که در برخی از شهرها و شهرستان ها وجود دارد کمتر وارد شود یا در دعواهای خیابانی که گاها صورت می گیرد نیروی انتظامی کمتر وارد می شود. این معضلاتی است که بعضا وجود دارد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: در کشورهای دیگر نیروی انتظامی دارای اقتدار و امکانات است و افراد کاملا طبق مقررات عمل می نمایند اما متاسفانه در کشور ما بعضا افراد نیروی انتظامی را می زنند. ما مسائلی داریم که باید همه آن ها را یکجا ببینیم و با برطرف آن ها به هدفی که مدنظر رهبری است دست یابیم.

وی اعلام نمود: یکی از رفتارهایی که می تواند باعث بی اعتمادی مردم نسبت به نیروی انتظامی شود، بی تفاوتی نسبت به برخی از مسائل است. البته زمانی که با نیروی انتظامی صحبت می کنیم آن ها نیز از مسائلی نظیر کمبود نیرو و عدم حمایت از آن ها صحبت می نمایند. به عنوان مثال نیروهای انتظامی گاها ناامید هستند از این که یک مجرم را تحویل قانون دهند و فردای آن روز آزاد شود و برای آن ها مسائلی را ایجاد کند؛ چراکه از نیروهای انتظامی حمایت کافی نمی شود.

وی ادامه داد: ما باید مسائل نیروی انتظامی را ببینیم و آن ها را حل کنیم تا بتوانیم نیروی انتظامی مقتدری مطابق با قانون داشته باشیم و مردم نیز به داشتن چنین نیرویی افتخار نمایند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس در سرانجام گفت: نیروی انتظامی متعلق به نظام و کشور است و باید مطابق قانون رفتار کند. اگر این گونه نباشد و حقوق مردم ضایع شود و با آن ها بدرفتاری شود، اعتماد مردم به نیروی انتظامی کم شده و این بی اعتمادی به کل حاکمیت و نظام باز می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 161

به "خادمی: نیروی انتظامی باید پیشگام در رعایت نظم و اجرای قانون باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خادمی: نیروی انتظامی باید پیشگام در رعایت نظم و اجرای قانون باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید