تور ترکیه: آیدر، ییلاقی سرسبز در ترکیه

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، ییلاق آیدر | Ayder در ترکیه

ییلاق آیدر (Ayder) را می توان روستای آلپی ترکیه نامید، منطقه ای که مطمئنا شما را غافلگیر می نماید و باور نمی کنید که در ترکیه هم با یک چنین منظره ها بهشتی روبرو شوید. سواحل شرقی دریای سیاه شبیه هیچ جای دیگر نیست و با درختان همواره سبز، آبشارهای پرآب و مراتع بیشتر شبیه منطقه ها سرسبز اروپاست. آیدر منطقه ای بر روی دامنه های سرسبز کوه های کاچکار است و با آب و هوای مطبوع و چشم اندازهای تماشایی به منطقه ای توریستی و محبوب تبدیل شده است. می خواهیم درباره ییلاق آیدر در ترکیه حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تور ترکیه: آیدر، ییلاقی سرسبز در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

آیدر در استان ریزه (Rize) قرار گرفته، استانی در شمال شرقی ترکیه و در منطقه دریای سیاه که در بین استان های ترابزون و آرتوین جای دارد و معنای آن به زبان یونانی یعنی دامنه های کوهستانی. یکی از مجذوب نماینده ترین منطقه ها این استان ییلاق آیدر است. اگر عاشق چشم اندازهای مجذوب نماینده، آب و هوای دلچسب کوهستانی، طبیعت گردی و شنا در استخرهای آب گرم هستید به آیدر بروید. چشمه های آب گرم این ناحیه بعد از جوشیدن از دل زمین به استخرها می فرایند و بعد از گذر از دل جنگل ها به دریای سیاه می ریزند.

آیدر پوشیده از تپه هایی سرسبز با خانه های چوبی ست، طبیعتی بکر با رودخانه ها و آبشارهای مجذوب نماینده که تا همین چند سال پیش چندان معروف نبود اما امروز گردشگران زیادی آن را کشف نموده اند. ساکنان این روستا که بر روی دامنه های کوه کاچکار زندگی می نمایند در سراسر ترکیه به شیرینی پزهای ماهر معروف هستند به طوری که خیلی از آن ها برای پختن شیرینی های خوشمزه به هتل های معروف و قنادی ها رفتند و در زمان تعطیلات و بازنشستگی به آیدر برمی گردند.

آیدر در ترکیه در هر فصلی از سال زیبایی های خودش را دارد درسته که بیشتر گردشگران در فصل تابستان راهی این منطقه می شوند اما کافیست کمی ماجراجو باشید تا حتی در زمستان هم سرگرمیی دلچسب پیدا کنید: اسکی در دامنه های پر برف. دامنه های کوه کاچکار در زمستان به یکباره تغییر شکل می دهد و پیست اسکی پهناوری می شوند که ماجراجویان علاقمند به ورزش های زمستانی را به این منطقه می کشانند. کافیست کمی طبیعت دوست باشید تا از ماندن در منطقه آیدر سیر نشوید؛ آبشارها، رودخانه ها، طبیعتی عالی، چشم اندازهای سرسبز و آب و هوای لطافت بخش کوهستان خیلی ها را برای گذراندن تعطیلاتی رویایی به سمت این منطقه می کشاند. افراد زیادی تجهیزات سفر می بندند و راهی طبیعت گردی و کوهنوردی می شوند تا طبیعت بکر این ناحیه را بهتر درک نمایند. در راستا، رودخانه ها و آبشارهایی را می بینید که زیبایی چشم اندازها را دوچندان نموده اند.

اگر کمی عاشق فعالیت های ماجراجویانه باشید با تماشای ارتفاعات سرسبز کوه های کاچکار قطعا وسوسه می شوید که کوهنوردی و صعود را هم تجربه کنید به خصوص که از ارتفاعات، چشم اندازهای منطقه تماشایی تر و دیدنی تر هستند. بدون شک کوهنوردی یکی از مهیج ترین و محبوب ترین سرگرمیات این منطقه است و در این راستا، آب و هوا و چشم اندازهای کوهستان حسابی شما را سرحال می آورد. در گذشته کوهنوردانی که به این منطقه می رفتند برای استراحت مدتی را در آیدر در ترکیه می مانند و هیچ وقت تصورش را هم نمی کردند که اینجا به منطقه ای توریستی تبدیل شود.

شاید دوست داشته باشید طبیعت آیدر را طوری دیگر کشف کنید؛ دوچرخه سواری هم راهی عالی برای لذت بردن از مجذوب نمایندهیت های این منطقه است. تصور کنید در طبیعتی بکر رکاب بزنید، محو چشم اندازهایی رویایی شوید و هوایی را استشمام کنید سرشار از اکسیژن خالص. نمی توان طبیعت این منطقه را بدون وجود آبشارها تصور کرد، صدای جوش و خروش آب، سکوت طبیعت را می شکند و لذت بودن در طبیعت را دوچندان می نماید. یکی از مجذوب نماینده ترین جاذبه های این منطقه آبشار گلین تولو (Gelin Tulu) است، آبشاری که از میان دره ها و کاج های همواره سبز جاری می شود و چشم انداز ای رویایی و فراموش نشدنی را خلق می نماید. می توانید راستا طبیعت گردی خود را طوری انتخاب کنید که شانس تماشای این آبشار را هم داشته باشید.

نظرتان با جاذبه های تاریخی چیست؟ در اطراف آیدر قلعه ای تاریخی و مجذوب نماینده به چشم می خورد: قلعه زیلکاله که قدمت آن به قرن 14 و 15 برمی شود و در ارتفاع 1130 متری ساخته شده است.

نمی توانید تا آیدر در ترکیه بروید و در چشمه های آب گرم این منطقه آبتنی نکنید، چشمه هایی که علت سفر خیلی ها به این منطقه است و خاصیت های درانی فراوانی دارند. سرگرمیات این منطقه تمامی ندارد بدون شک منطقه ای تا این حد زیبا و پرگردشگر امکانات سرگرمیی زیادی برای خوشایند مسافران دارد. زیپ لاین یکی دیگر از امکاناتی ست که به تازگی در این منطقه برقرار شده و پیشنهاد می کنیم با توجه به چشم اندازهای مجذوب نماینده منطقه، این سرگرمی مجذوب نماینده و هیجان انگیز را از دست ندهید.

یکی از لذت بخش ترین سرگرمیات آیدر رستوران گردی است بیشتر رستوران های معروف منطقه چشم اندازی تماشایی از اطراف دارند و غذاهای محلی خوشمزه سرو می نمایند. پیشنهاد می کنیم در سفر به آیدر حتما سری به رستوران های محلی بزنید تا خاطره سفر به این منطقه برای همواره در فکر شما ثبت شود. آیدر شیرینی های خوشمزه ای دارد که حتما باید آن ها را امتحان کنید.

در تابستان گردشگران زیادی برای لذت بردن از هوای تازه و نسیم خنک به سمت آیدر در ترکیه می فرایند. نزدیک ترین شهر مهم به آیدر ترابزون است که در فاصله 120 کیلومتری آن قرار گرفته است و می توانید از آنجا گردشی نیمروز به سمت آیدر داشته باشید. در این ییلاق توریستی هتل ها و اقامتگاه های زیادی هست که می توانید در آن ها چند روزی را در میان طبیعت بگذارید. یکی از محبوب ترین اقامتگاه های این منطقه Selale Dag Evi است که در هماهنگی کامل با چشم اندازها و طبیعت اطراف است. این اقامتگاه شامل سه کلبه چوبی ست که در احاطه کاج های همواره سبز محبوبیت زیادی پیدا نموده و از امکانات خوب برای گذراندن تعطیلاتی راحت برخوردار است.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2158

به "تور ترکیه: آیدر، ییلاقی سرسبز در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: آیدر، ییلاقی سرسبز در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید