ادامه جاسوسی سازمان سیا از شهروندان آمریکایی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، نتایج یک گزارش نو دولت آمریکا درباره 2 برنامه آژانس اطلاعات مرکزی فاش نموده است که سازمان سیا اطلاعات بیشتری را از شهروندان آمریکایی جمع و ضبط نموده است.

ادامه جاسوسی سازمان سیا از شهروندان آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که پیش از این نیز گزارش هایی درباره جمع آوری اطلاعات شهروندان آمریکایی از سوی سازمان سیا منتشر شده بود، ولی نتایج یک گزارش نو دولتی فاش نموده است که سازمان سیا در چارچوب 2 برنامه جاسوسی خود اطلاعات بیشتری را از شهروندان آمریکایی ضبط و جمع آوری نموده است.

انتشار این گزارش موجب شده است سازمان حقوق مدنی و فعالان مدافع حریم خصوصی در کنگره، خواهان اقدام قانونی برای حفاظت بیشتر از حریم خصوصی آمریکایی ها شوند.

به گزارش هیل، زمانی که ادوارد اسنودن پیمانکار سابق اطلاعاتی آمریکا حدود 10 سال قبل ابعاد گسترده ای از جاسوسی نهادهای اطلاعاتی از شهروندان این کشور و سایر متحدان غربی آمریکا را فاش کرد، کنگره بخشی از فعالیت نهادهای اطلاعاتی برای جمع آوری اطلاعات شهروندان آمریکایی را ممنوع بیان کرد.

ولی کارشناسان آزادی های مدنی از این موضوع ابراز نگرانی می نمایند که نهادهای اطلاعاتی همچنان می توانند با استناد به بعضی مفاد قانونی اطلاعات شهروندان آمریکایی را جمع آوری نمایند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2132

به "ادامه جاسوسی سازمان سیا از شهروندان آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه جاسوسی سازمان سیا از شهروندان آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید