اگر قصد طلاق از همسر خود را داریم، چگونه کودکمان را متقاعد کنیم؟

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، دارید خود را آماده می کنید که به کودک تان درباه طلاق یا متارکه تان بگویید؟ مطمئنا مکالمه راحتی نیست، اما می توانید با استفاده از 10 نکته زیر آن را رضایت بخش تر و آسان تر کنید.

اگر قصد طلاق از همسر خود را داریم، چگونه کودکمان را متقاعد کنیم؟

قبل از اینکه راجع به تصمیم تان به کودک بگویید، باید مطمئن باشید که این تصمیم را اجرا خواهید کرد. زمانی که در تصمیم تان 100 درصد مصمم بودید، زمان آن فرا رسیده که در یک گردهمایی خانوادگی راجع به آن با بچه ها صحبت کنید. با استفاده از 10 روش زیر کار را آسان تر و نتیجه بخش تر کنید.

1- قبل از اینکه با بچه ها حرف بزنید با همسر سابق تان صحبت کنید

هر دو به خاطر کودک تان عصبانیت و احساسات بدی که نسبت به هم دارید را کنار بگذارید و راجع به اینکه این خبر را چگونه به کودک بدهید مشورت کنید. اگر قبل از صحبت با بچه ها این مشورت را با همسرتان نداشته باشید، ممکن است در نهایت در جلوی کودک تان با یکدیگر مشاجره کنید که اصلا برای کودک خوب نیست. اگر خیلی برای تان سخت است که با هم صحبت کنید، بد نیست هر دو به یک مشاور، میانجی یا فردی که هر دوتان به او اعتماد دارید مراجعه کنید و در حضور و با همفکری او جزئیات مسئله را تعیین کنید.

2- این خبر را هر دو با هم به کودک بدهید

به این ترتیب پیامی مهم و ارزشمند به کودک داده اید: ما برای رضایت و نفع تو می توانیم کارهایی را با هم انجام دهیم. یک نکته دیگر، باید به تمام بچه ها در یک زمان این تصمیم تان را بگویید. بسیار مهم است که تمام بچه ها این خبر را از خود شما بشنوند، نه از خواهر یا برداری که خبر اول به او گفته شده است. اگر بچه ها رنج های سنی خیلی متفاوتی دارند، ابتدا خبر را به همه آنها دسته جمعی بگویید و سپس جزئیات بیشتری را در وقتی دیگر به صورت خصوصی با بچه های بزرگ تر درمیان بگذارید.

3- آرامش خود را حفظ کنید و فرد دیگر را مقصر نکنید

روش و حالتی که شما در هنگام دادن این خبر به بچه ها دارید، اثر زیادی بر نحوه پذیرش آنها و احساسات شان خواهد داشت. اگر در هنگام دادن این خبر بر سر هم داد بکشید، کودک از چیزی که دارد اتفاق می افتد بیش از پیش می ترسد. به جای داد و فریاد و گفتن اینکه این تقصیر تو است، سعی کنید در محیطی آرام این خبر را به بچه ها دهید. در این هنگام از کلمه ما زیاد استفاده کنید.

4- چند علت عمومی برای طلاق تان حاضر کنید

اصلا لازم نیست تمام جزئیات را بگویید و دقیقا ذکر کنید به چه علت دارید طلاق می گیرید. البته بچه هاتان حتما می خواهند بدانند چرا این اتفاق دارد می افتد. بچه های بزرگ تر خواهند دانست که این قضیه تغییر زیاد در زندگی شان ایجاد می کند و سعی می کنند در مقابل دلایلی که شما برای طلاق تان می آورید دلایل دیگری ارئه دهند که شما را از این کار بازدارند. پس در حالی که نمی خواهید و لازم نیست دلایل تان را با جزئیات به بچه ها بگویید، بهتر است از قبل چند علت کلی آماده کرده باشید.

5- درباره تغییری که در زندگی بچه ها رخ خواهد داد با جزئیات حرف بزنید

بچه ها حتما می خواهند بدانند چه تغییراتی در زندگی شان رخ خواهد داد. با صادق بودن با کودک تان و گفتن حقیقت به او، می توانید او را برای این تغییرات آماده کنید.

6- به بچه ها بگویید کدام یک از والدها در خانه خواهد ماند

هر چه بیشتر به کودک تان راجع به جزئیات اینکه کدام والد در خانه خواهد ماند و والد دیگر چه طور و چند وقت یک بار به او سر خواهد زد اطلاعات بدهید، بهتر است.

7- به بچه ها از عشق بی قید و شرط خود به آنها اطمینان دهید

گاهی بچه ها این تصور را خواهند داشت که طلاق شما تقصیر آنها بوده است. به آنها اطمینان دهید آنها هیچ دخالتی در این زمینه نداشته اند. به علاوه هر کدام از والدین باید عشق بی قید و شرط خود نسبت به کودک را بیان کند تا به کودک این را بفهماند که در هر شرایطی او را دوست خواهد داشت. در این مرحله به هیچ وجه قول هایی ندیه که بعدا نتوانید به آنها عمل کنید. چون هنوز چیزی راجع به آینده تعیین نیست، بهتر است حرفی نزنید که بعدا نتوانید به آن عمل کنید.

8- نسبت به واکنش کودک به این خبر مراقب و آگاه باشید

ممکن است کودک تان روحش هم از این ماجرا خبر نداشته باشد و با شنیدن این خبر شوکه گردد و زندگی اش برای همیشه تغییر کند. پس سعی کنید کودک را زیر نظر داشته باشید و اگر هیچ واکنشی به این خبر نشان نداد، که این خودش یک واکنش است، درک کنید که کودک ممکن است مانند خود شما خشمگین و ناراحت باشد. ممکن است کودک تان نداند چه طور باید احساسات خود را بروز دهد، اینجا وظیفه شماست که به او کمک کنید.

9- از سوالات شان استقبال کنید

بعد از شنیدن این خبر، بیشتر بچه ها تعداد زیادی سوال دارند. تا جایی که می توانید با آنها صادق باشید و پاسخی درست به سوالاتشان دهید. اگر جواب سوال شان را نمی دانید، همین را به او بگویید.

10- به آنها زمان دهید خود را با این خبر تطبیق دهند

ممکن است مدتی طول بکشد تا بچه ها بتوانند خود را با این خبر تطبیق دهند. طلاق تغییری بزرگ در زندگی کودک ایجاد می کند و او هنوز مطمئن نیست زندگی به روال سابق برمی گردد یا خیر. با گذشت اندکی زمان کودک خواهد دید که روزهای بعدی هم مثل روزهای گذشته زندگی اش می توانند شاد و بی دغدغه باشند. در این مدت شما باید صبور باشید و به نیازهای آنها پاسخ دهید.

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2235

به "اگر قصد طلاق از همسر خود را داریم، چگونه کودکمان را متقاعد کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "اگر قصد طلاق از همسر خود را داریم، چگونه کودکمان را متقاعد کنیم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر قصد طلاق از همسر خود را داریم، چگونه کودکمان را متقاعد کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید