ایده های فضاسازی حمام

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، آیا به دنبال ایده های جذاب و الهام بخش برای طراحی حمام خود هستید؟ پس بیش از این جستجو نکنید. در این مقاله، شما با چند ایده فوق العاده که با راهنمایی متخصصین برای دکور این بخش از خانه ارائه شده اند آشنا خواهید شد. حمام از جمله قسمت هایی است که طراحی آن به اندازه سایر قسمت های خانه مهم می باشد. انتخاب دکوراسیون این بخش از خانه بر اساس سلیقه شخصی و بودجه افراد صورت می گیرد. به همین دلیل در این بخش از ما به معرفی انواع مدل های حمام پرداخته ایم تا با استفاده از آنها با جدیدترین و زیباترین مدل ها آشنا شده و با ایده دریافت از آنها فضایی زیبا و منحصر بفرد برای دوش دریافت در خانه خود طراحی نمائید. با ما همراه باشید.

ایده های فضاسازی حمام

ترکیب سایزهای مختلف کاشی باهم

با ترکیب کاشی های مختلف با سایزهای متنوع در طراحی حمام خود تنوع ایجاد کنید. اکثر کاشی های مخصوص این مکان با ظاهر یکسان در اندازه های متفاوت در دسترس هستند. برای جلب توجه به دکوراسیون حمام بدون زیاده روی سعی کنید سایزهای مختلف کاشی را با هم ترکیب کنید . به عنوان یک قاعده کلی 2 الی 3 سایز را با هم ترکیب کنید. از سایزهای بزرگ برای کفپوش و از سایزهای کوچک برای دیوارپوش استفاده نمائید. کوچکترین سایز کاشی را بر روی دیوار درجایی که می خواهید مرکز توجه باشد بکار ببرید.

محفظه درب دار دوش به سبک فرانسوی

طبق گفته متخصص دکوراسیون داخلی نانسی میچل, محفظه درب دار با قاب فولادی برای دوش مهم ترین نیاز برای حمام محسوب می شود. فولاد بسیار مقاوم است و میتوان با استفاده از آن یک قاب ظریف برای شیشه ساخت, همچنین کمک می کند تا فضای اطراف دوش روشن و دلگشا باشد. قاب های فولادی کمی احساس صنعتی بودن را تداعی می کنند که در حمام کمی غیر منتظره است. برای ایجاد یک ظاهر مدرن و مینیمالیسمی، از یک محفظه دوش فولادی ساده استفاده کنید.

آینه های بیضی برای میز آرایش

یکی دیگر از ایده ها که از طرح های فرانسوی الهام گرفته شده، استفاده از آینه بیضی برای میز آرایش است. آینه های بیضی نسبت به آینه های مستطیلی دکوراتیو تر و زیباتر هستند. آنها خطوط منحنی را به اتاق هایی که لزوماً باید مستطیلی باشند اضافه می کنند. این باعث می شود آنها از نظر بصری جالب بوده و یک نقطه کانونی عالی محسوب شوند. برای به حداکثر رساندن فضای آینه، آینه بیضی را به صورت افقی بالای میز آرایش نصب کنید. آیا ظاهر این حمام فرانسوی را دوست دارید؟

سینک لبه گرد

یکی دیگر از راه های عالی برای اضافه کردن منحنی به دکوراسیون حمام ، استفاده از سینک لبه گرد است. شرکت های طراحی دکوراسیون اکثراً سینک های لبه گرد را به عنوان جایگزینی برای اشکال مستطیلی که در حال حاضر نیز محبوبیت خود را دارند به بازار ارائه می دهند. سینک لبه گرد، ظاهر ملایم تری در فضا ایجاد می کند که باعث می شود دکوراسیون حمام مدرن سرزنده تر و دکوراسیون حمام سنتی گرمتر و دنج تر به نظر بیاید.

سینک قابل تعبیه در گوشه

آیا فضا کم دارید؟ سینک قابل تعبیه در گوشه را امتحان کنید. این نوع سینک یک راهکار مناسب برای حمام یا سرویس بهداشتی کوچک است. برای اینکار به دنبال سایزهای هوشمندانه که مناسب برای کار در گوشه هستند و دارای قفسه و یا مکانی برای نگهداری وسایل می باشند بگردید.

ایجاد یک حمام دریایی

با ایجاد یک طرح دریایی, بی درنگ خودتان را به سمت ساحل ببرید. ترکیب رنگ های آبی و سفید موجدار با توناژ گرم چوب یادآور دریا و کشتی است. برای تکمیل این طرح، یک آینه مانند دریچه کشتی در بالای سینک اضافه کنید تا طرح شما تکمیل شود.

کاشی عثمانی

آیا طرحی را دوست دارید که بتواند شما را به جاهای دور ببرد ؟ پس این ایده الهام گرفته از حمام عثمانی و کاخ های مشرق زمین را امتحان کنید. ترکیه به خاطر کاشی های زیبا و پیچیده Iznik خود در طرح های آبی و سفید معروف است, همانگونه که الگوهای کاشی آبی و سفید مراکش و پرتغال اینگونه می باشند. شما می توانید چندین الگوهای مختلف را برای ایجاد یک دیوارکوب، یک دیوار سایه روشن، نقاشی دیواری یا حتی اضافه کردن جزئیات مشبک به سقف ترکیب کنید.

کفپوش طرح مورب

اگر تمایل دارید طرح هایی به فضای خود اضافه کنید ، ولی در عین حال خواهان یک الگوی ظریف هستید می توانید از کفپوش های طرح مورب استفاده کنید. طرح های مورب با رنگ های متنوع در انواع مختلف کفپوش مانند سرامیک، سنگ مرمر و چوب موجود می باشد. بدیهی است که برای حمام از مواد مقاوم در برابر آب مانند سرامیک، سنگ مرمر یا سنگ استفاده می کنید اما با این حال، اگر ظاهر کفپوش های چوبی را دوست دارید، کاشی سرامیکی طرح چوب را امتحان کنید و آن را به صورت مورب کار کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 694

به "ایده های فضاسازی حمام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های فضاسازی حمام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید