برترین جاهای دیدنی اسپانیا

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، اسپانیا سرشار از جاهای دیدنی و زیبا است که از جمله آن ها می توان به بناهای باستانی، قلعه های قرون وسطایی، روستاهای دلنشین و شهرهای پر جنب جوشی همانند بارسلونا و مادرید اشاره نمود که همگی آن ها می توانند سفری دل انگیز و مجذوب کننده را برای شما رقم بزنند. در ادامه همراه با ما باشید تا برترین جاهای دیدنی اسپانیا را به شما معرفی کنیم.

برترین جاهای دیدنی اسپانیا

10. کاخ سلطنتی مادرید

Palacio Real

کاخ سلطنتی مادرید (Palacio Real) همانطور که از نامش پیدا است، در شهر مادرید اسپانیا واقع شده است و سکونت گاه رسمی پادشاه اسپانیا محسوب می شود اما امروزه تنها برای مراسم های دولتی و رسمی از آن استفاده می شود. این بنا در سال 1738 تا 1755 میلادی ساخته شده و در سال 1764 میلادی شاه کارلوس سوم در آن سکونت کرد.

9. فستیوال سن فرمین

Running of the Bulls

یکی از رویدادهای بسیار مهم و جالب توجهی که در اسپانیا برگزار می شود، مراسم سنتی گاوبازی است که به عنوان فستیوال سن فرمین (San Fermín) معروفیت دارد. این جشنواره در شهر پامپلونا (Pamplona) در ناوارا و به صورت سالیانه از ششم تا چهاردهم ژوئیه برگزار می شود. در مرکز این جشنواره نیز رویداد El Encierro یا فرار از گاوها برگزار می شود. در این رویداد، چندین گاو وحشی در خیابان ها رها شده اند و حالا افراد باید از دست آن ها بگریزد. مطمئنا تماشای این فستیوال و رویداد بسیار مهیج و جالب خواهد بود.

8. شهر ساحلی لا کونچا

La Concha

شهر ساحلی لا کونچا (La Concha) در سن سباستین (San Sebastian) قرار گرفته و بنابر گفته ها، یکی از برترین شهرهای ساحلی در کل اسپانیا و بعلاوه اروپا است. صخره های شیبدار و مرتفع و جزایر مختلف باعث شدند تا این شهر ساحلی از بادهای تند در امان باشد و در موقعیتی عالی قرار بگیرد. گشت و گذار در ساحل، موج سواری، لذت بردن از منظره ها، عکاسی و رستوران گردی از جمله فعالیت هایی هستند که می توانید در اینجا تجربه کنید.

7. آب گذر سگویا

Aqueduct of Segovia

آب گذر سگوویا (Aqueduct of Segovia) یکی از برترین و محافظت شده ترین بناهای باستانی باقیمانده از رومی ها در کشور اسپانیا است. این آب راه باستانی بیش از 16 کیلومتر طول دارد و آب را از رودخانه فریو (Frío River) به سگوویا می آورد و از بیش از 24 هزار بلوک گرانیتی برای ساخت آن استفاده شده و در میان آن ها نیز هیچ گونی ملاتی به کار نرفته است. احتمال می رود که این سازه در سال 50 پس از میلادی ساخته شده باشد که تا قرن بیستم میلادی نیز آب شهر را تامین می نموده است.

6. شهر کوئنکا

Cuenca

شهر کوئنکا (Cuenca) در بین ماردید و والنسیا قرار گرفته و نمونه شاخص و شگفت انگیزی از یک شهر قرون وسطایی به شمار می رود که در دامنه های شیبدار کوهستان ساخته شده است. بسیاری از خانه های این شهر در لبه پرتگاه های مرتفع ساخته شده اند و همین نیز باعث شده تا شهر کوئنکا به یکی از خیره نماینده ترین شهرهای اسپانیا تبدیل شود و جواهری در استان کاستیا لا مانچا (Castilla La Mancha) لقب بگیرد.

5. جزیره ایبیزا

Ibiza

ایبیزا (Ibiza) یکی از جزایر بالئاری (Balearic Islands) در میان دریای مدیترانه به شمار می رود که در سراسر اروپا به عنوان یک مقصد گردشگری مشهور و برجسته شناخته می شود. در طول فصل تابستان، گردشگران بسیار زیادی به این جزیره سفر می نمایند تا از کلاب های شبانه، بار و رستوران های ساحلی و بعلاوه شب گردی در اینجا لذت ببرند.

4. کلیسای ساگرادا فامیلیا

Sagrada Familia

کلیسای ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia) کلیسایی رومی و کاتولیک در شهر بارسلونا است و به عنوان یکی از برجسته ترین و پربازدیدترین جاذبه های گردشگری اسپانیا شناخته می شود. این کلیسای بزرگ به وسیله یک معمار کاتالان به نام آنتونی گائودی (Antoni Gaudí) طراحی شده که برای بیش از 40 سال از عمرش و تا زمان مرگش در سال 1926 میلادی روی این پروژه کار نموده است. ساخت این کلیسای جامع در سال 1882 میلادی آغاز شد و تا به امروز نیز به سرانجام نرسیده است.

3. کاخ ال اسکوریال

El Escorial

کاخ ال اسکوریال (El Escorial) در دوره حکومت شاه فیلیپ دوم به عنوان مرکز سیاسی امپراتوری اسپانیا شناخته می شد که درون دامنه های کوهستان و جنگل سیرا دو گواداراما (Sierra de Guadarrama) واقع شده است. در سال 1559 میلادی شاه فیلیپ معمار خوان باتیستا د تلدو (Juan Bautista de Toledo) را به عنوان معمار و طراح این کاخ منصوب کرد و آن ها به یاری یکدیگر این بنای برجسته را به عنوان مرکز حکومت اسپانیا ساختند. امروزه از این کاخ به عنوان یک صومعه، کاخ سلطنتی، موزه و مدرسه استفاده می شود.

2. مسجد کوردوبا

Mezquita of Cordoba

مسجد کوردوبا (Mezquita of Cordoba) سازه ای بسیار شگفت انگیز و تماشایی در اسپانیا است که برای ستون های و طاق های متعدد درون سالن اصلی خودش معروفیت دارد. این مکان در ابتدا یک معبد رومی بوده و بعدا به کلیسای ویزیگوتیک تغییر کاربری داده تا اینکه در نهایت مسلمان های مورو آن را به یک مسجد تبدیل کردند. پس از بازپس گیری اسپانیا نیز به وسیله مسیحیان کلیسایی جامع درون مرکز این ساختمان بزرگ ساخته شد.

1. کاخ الحمرا

Alhambra

الحمرا (Alhambra) مجموعه گسترده ای متشکل از کاخ، دژ و باغ است که در بالای فلاتی مشرف به شهر گرانادا در جنوب اسپانیا واقع شده است. این کاخ بسیار برجسته و زیبا در قرن چهاردهم میلادی به وسیله سلطان های نصرید ساخته شد و امروزه نیز به یکی از برجسته ترین جاذبه های اسپانیا تبدیل شده که گردشگران بسیار زیادی را به خودش جذب می نماید.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2258

به "برترین جاهای دیدنی اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید