تور ارمنستان: برترین موزه ها و گالری های هنر معاصر در ایروان

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، یکی از جاذبه های تماشای ایروان، موزه ها و گالری های هنر معاصر است. با این گالری ها آشنا شوید تا در طول سفر برای تماشا آن ها برنامه ریزی کنید.

تور ارمنستان: برترین موزه ها و گالری های هنر معاصر در ایروان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

میراث فرهنگی مجذوب نماینده و غنی ارمنستان، الهام بخش بسیاری از هنرمندان معاصر بوده است و این هنرمندان آثار خود را در موزه ها و گالری های هنر معاصر به نمایش عمومی گذاشته اند.

اگر از علاقه مندان به هنر مدرن هستید، در سفر به ایروان حتما زمانی را به بازدید از موزه ها و گالری های هنری اختصاص دهید.

برای اینکه سفر به ایروان را تجربه کنید می توانید در خبرنگاران، برترین تور ارمنستان را جست و جو کنید. خبرنگاران فرصتی برای شما فراهم می نماید تا از بین برترین تورهای ارائه شده به وسیله آژانس های گردشگری معتبر، برترین و مقرون به صرفه ترین تور را انتخاب کنید.

در ادامه چند گالری و موزه هنر معاصر در ایروان را معرفی می کنیم که می توانید در طول سفر برای سر زدن به آن ها برنامه ریزی کنید.

گالری هنر Arame

گالری هنر Arame در سال 2003 به وسیله یک مجموعه دار هنری به نام Aram Sargsyan افتتاح شد. در سال 2012 این مجموعه توسعه پیدا کرد و شعبه دوم آن به نام Mashtots افتتاح شد. هر دو گالری آثاری از هنرمندان معاصر ارمنی را عرضه می نمایند و داریا مجموعه های خاص با قیمت های رقابتی هستند.

مرکز هنر تجربی معاصر ارمنستان ( ACCEA/NPAK )

این مرکز در دهه 1990 به وسیله دو نفر به نام های ادوارد و سونیا بالاسانیان که ارمنی ایرانی بودند افتتاح شد. هدف این گالری حمایت از هنر معاصر در ارمنستان و جذب هنرمندان بومی و بین المللی است. بسیاری از هنرمندان مشهور ارمنی، فعالیت هنری خود را از همین جا شروع نموده اند و به معروفیت جهانی رسیده اند.

گالری آرت میکس ( ArtMix)

اگر دوست دارید فرهنگ ارمنی را به وسیله آثار هنری مختلف مشاهده کنید، مثلا هنرهای گرافیکی، نقاشی، شیشه، چوب، فلز و گلدوزی، حتما به این گالری سر بزنید. فرهنگ ارمنی یکی از قدیمی ترین فرهنگ های جهان است و هنرمندان ارمنی معاصر تصمیم گرفته اند تا این فرهنگ را در قالب آثار هنری مختلف خود به دیگران نشان دهند.

مرکز هنری Cafesjian

تمرکز اصلی این مرکز هنری بر دو چیز است یکی دعوت از هنرمندان بین المللی به ارمنستان و دیگری ارتقاء هنرمندان بومی به سطح بین المللی. این مجموعه به وسیله فردی به نام Gerard Cafesjian پایه گذاری شد. در این مرکز غالبا نمایشگاه هایی از مجموعه های شخصی هنر معاصر او برگزار می گردد. رویدادهای دیگری مثل کنسرت و کارگاه و نمایش فیلم هم در این مجموعه برپا می گردد.

گالری Albert and Tove Boyajyan

این گالری از زمان تاسیسش در سال 2001، میزبان نمایشگاه هایی از هنرمندان ارمنی است. دو تالار اصلی دارد که در آن می توانید نقاشی های معاصر را ببینید و لذت ببرید. آنچه که این گالری را از سایر گالری های شهر متمایز می نماید، فرصتی است که در اختیار هنرمندان جوان ارمنی برای برگزاری نمایشگاه های انفرادی قرار داده است.

گالری هنر Gala

این گالری هنری که به وسیله یک خانواده اداره می گردد و یکی از برترین و مشهورترین گالری های شهر است. هر سال تعداد زیادی مجموعه دار و فروشنده آثار هنری در این گالری جمع می شوند. این گالری محل نمایش آثار هنری معاصر به وسیله هنرمندان بومی است و تمرکز اصلی آن بر نقاشی و مجسمه سازی است.

انستیتوی هنر Naregatsi

تمرکز اصلی این مرکز بر حمایت از فرهنگ و هنر ارمنی است و این کار را با معرفی هنرمندان محلی انجام می دهند. اینجا به محلی برای گردهمایی های دوستداران هنر و هنرمندان تبدیل شده است. هدف اصلی مجموعه، زنده نگه داشتن میراث سنتی ارمنستان است و نام آن از روی نام یک شاعر ارمنی قرن یازدهمی، انتخاب شده است.

موزه هنر مدرن ایروان ( MAMY )

این مجموعه اولین موزه هنر مدرن است که در زمان شوروی در سال 1972 افتتاح شد. برای مدت 20 سال، این مجموعه یکی از خاص ترین مراکز هنر مدرن و معاصر در شوروی شناخته می شد. بعد از فروپاشی شوروی، این موزه به یک مکان محبوب برای هنرمندان محلی و گردشگران تبدیل شد تا در آن بتوانند عظمت هنر را تحسین نمایند.

اولین نمایشگاه موزه، آثاری از هنرمندان ارمنی دهه 1960 را نمایش می داد.

گالری Valmar

اگر در سفر به ایروان فقط برای تماشا یکی دو گالری فرصت دارید، حتما این گالری را در برنامه خود قرار دهید. این گالری آثاری از مشهورترین نقاش ارمنی یعنی Valmar را به نمایش می گذارد. هر سال این هنرمند، تم خاصی برای آثار خود انتخاب می نماید. بعلاوه می توانید آثار دختر او که نقاش و طراح گرافیک است ببینید. آثار او منعکس نماینده زیبایی و طبیعت جهانی اطراف او است.

گالری هنری Dalan

این گالری از زمان تاسیسش در سال 2011، آثار 26 هنرمند معاصر دوران بعد از شوروی را به نمایش گذاشته است. این هنرمندان نمایشگاه های گروهی یا انفرادی متعددی در این مجموعه برگزار نموده اند. مخاطبان بین المللی نیز از این گالری تماشا می نمایند. به همین علت این گالری فرصتی عالی برای معرفی هنرمندان ارمنی به مخاطبان بین المللی است.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2086

به "تور ارمنستان: برترین موزه ها و گالری های هنر معاصر در ایروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: برترین موزه ها و گالری های هنر معاصر در ایروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید