در ایران هنوز متولی گردشگری سلامت و پزشکی نداریم

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، در ایران هنوز متولی گردشگری سلامت و پزشکی نداریم.

در ایران هنوز متولی گردشگری سلامت و پزشکی نداریم

محمد حسین ایمانی خوشخو، از اساتید دانشگاه و رئیس سابق دانشگاه علم و فرهنگ درباره فعالیت ایران در حوزه جهانگردی سلامت گفت: عمده افرادی که با هدف استفاده از خدمات پزشکی به ایران می آیند به وسیله دفتر خدمات مسافرتی یا تشکیلات جهانگردی وارد ایران نمی شوند. در حال حاضر فعالان رسمی جهانگردی سلامت در ایران رانندگان تاکسی فرودگاه امام هستند. آنها بیمار خارجی را به هتل می برند، یک مرکز درمانی معرفی نموده و وقتی کارهای درمانی تمام شد، به فرودگاه بر می گردانند. ما این افراد را جهانگرد سلامت نمی دانیم بلکه آنها فقط بیماران خارجی هستند.

وی گفت: باید وزارت میراث فرهنگی و جهانگردی و وزارت بهداشت کمیته هایی را به صورت مشترک برای راهنمایی این بیماران تشکیل داده و مجوز تخصصی به بعضی از آژانس های مسافرتی برای فعالیت در حوزه جهانگردی سلامت بدهند. این مجوز باید تاییدیه وزارت میراث فرهنگی و وزارت بهداشت را داشته باشد.

ایمانی خوشخو ادامه داد: این تازه اول کار است که بیماران به وسیله آژانس های مسافرتی شناسایی شوند. بعد از آن باید اقامتگاه های خاص بیماران وجود داشته باشد تا آنها دوران نقاهت یا ریکاوری خود را در این اماکن بگذرانند.

این کارشناس جهانگردی بیان نمود: جهانگردان باید قبل از درمان چند روزی در ایران باشند بعد از درمان هم دوران نقاهت را در هتلهای کشورمان بگذرانند. در این صورت میتوان گفت که ساختار جهانگردی سلامت وجود دارد. ولی در حال حاضر چنین ساختاری وجود ندارد. چون جهانگرد تنها سه روز به ایران می آید و می رود. روالی که اکنون پیش می رود فایده ای به جهانگردی ایران نمی رساند.

منبع: همگردی
انتشار: 8 مرداد 1402 بروزرسانی: 8 مرداد 1402 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2393

به "در ایران هنوز متولی گردشگری سلامت و پزشکی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ایران هنوز متولی گردشگری سلامت و پزشکی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید