تور استانبول: در کدام محله استانبول اقامت کنیم؟ تکسیم، سلطان احمد یا بسفر؟

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، در کدام محله استانبول اقامت کنیم؟

استانبول بزرگ ترین شهر ترکیه آنقدر مجذوب نماینده است که همواره مقصد گردشگری کسانی است که علاقه به تاریخ و هنر دارند. خیلی از کسانی که می خواهند به این شهر سفر نمایند نمی دانند باید هتل خود را در کدام قسمت این شهر رزرو نمایند، آن ها همواره با این سوال روبرو هستند که کدام یک از محله های این شهر می تواند برای آن ها بهتر باشد. می خواهیم هتل های استانبول و محله های معروف استانبول را با هم مقایسه کنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

تور استانبول: در کدام محله استانبول اقامت کنیم؟ تکسیم، سلطان احمد یا بسفر؟

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

تکسیم یا سلطان احمد؟

هر دوی این منطقه ها محلی عالی برای اقامت هستند. محله تکسیم پر جنب و جوش تر است و هیاهوی شهری بیشتری دارد. سلطان احمد به جاذبه های گردشگری اصلی شهر نزدیک تر است. این دو محله به وسیله خلیج شاخ طلایی از هم جدا می شوند. برای شما انتخاب سومی هم وجود دارد: اقامت در هتل های ناحیه بسفر. درست است که تنگه بسفر زیبایی حیرت اگیزی دارد و در هتل ها آنجا می توانید چشم اندازی رویایی از بسفر و مرغان دریایی داشته باشید اما هزینه اقامت در این هتل ها، معمولا خیلی گران تر از جاههای دیگر است.

خلیج شاخ طلایی

اگر خیلج شاخ طلایی وجود نداشت تا دو محله تکسیم و سلطان احمد را از هم جدا کند در این صورت این دو محله تقریبا همسایه بودند. شاخ طلایی مهمترین خلیج این کشور است و به بسفر متصل می گردد، این خلیج زمانی اسکله ای طبیعی برای کشتی های بیزانس و عثمانی بوده است. این بندر تاریخی معروف جایی است که در آن قایق های مسافربری به سمت بسفر و منطقه ها بخش آسیایی استانبول می فرایند. خلیج شاخ طلایی، بخش مدرن استانبول (تکسیم، گالاتا و کاراکوی) را از بخش تاریخی (سلطان احمد، امینونو و سیرکسی) جدا می نماید. دو پل مهم بر روی خلیج شاخ طلایی کشیده شده است: پل آتاتورک و پل تاریخی گالاتا. به ویژه پل گالاتا جاذبه ای محبوب برای گردشگران است چون این پل کوتاه ترین راه بین محله قدیمی سلطان احمد و شهر نو بیوغلو است. به علاوه، رستوران های غذاهای دریایی زیادی در زیر پل گالاتا وجود دارد. هتل های زیادی در نزدیکی خلیج شاخ طلایی، هم در بخش شمالی و هم در بخش جنوبی، ساخته شده اند. می خواهیم نگاهی به نقاط مثبت و نقاط منفی این هتل ها داشته باشیم

اقامت در هتل های منطقه سلطان احمد

واضح است که برترین علت برای اقامت در هتل های سلطان احمد این است که این هتل ها به جاذبه هایی مثل مسجد آبی، ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و بازار بزرگ نزدیک هستند. از هتل هایی که در سلطان احمد هستند به راحتی می توانید با پای پیاده خودتان را به این جاذبه های تاریخی برسانید. اما بدی هتل های ناحیه سلطان احمد این است که وقتی شب می گردد در این ناحیه خبری از هیاهو و انرژی نیست. خیابان ها خالی می شوند و زندگی شبانه در آن وجود ندارد. در اینجا می توانید در کوچه خیابان های خلوت آن به راحتی عکس بیندازید و خوابی راحت را تجربه کنید.

اقامت در هتل های تکسیم

معمولا کسانی که می خواهند سفری به استانبول داشته باشند این سوال را زیاد می پرسند که به هتل های سلطان احمد برویم یا تکسیم؟ در واقع جواب مشخصی برای این سوال وجود ندارد. بیوغلو جاذبه های گردشگری زیادی دارد که فقط محدود به خیابان استقلال، برج گالاتا، میدان تکسیم و کاخ دلمه باغچه نیستند. محله های دیگری هم در بیوغلو وجود دارد که در آن ها می توانید کافه های دنج و راحتی را پیدا کنید و شب های سرزنده ای را بگذرانید. خیابان استقلال خیابانی پرهیاهو در استانبول که در آن در همه روزهای سال، 24 ساعته کسانی را می بینید که در حال رفت و مد هستند. بعضی از هتل های ناحیه تکسیم در محله های شلوغ اما بعضی در محله های خلوت تر هستند و با یک پیاده روی کوتاه می توانید خود را به میدان تکسیم برسانید. در نیشان تاشی مراکز خرید و بوتیک های مد روز زیادی پیدا می گردد. بدی اقامت در هتل های تکسیم این است که این میدان و محله های اطراف آن در آخر هفته ها بسیار شلوغ هستند که می تواند کمی آزاردهنده باشد و امنیت این ناحیه هم کمتر از منطقه ها تاریخی استانبول است.

منبع: istanbulclues.com

منبع: الی گشت
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2081

به "تور استانبول: در کدام محله استانبول اقامت کنیم؟ تکسیم، سلطان احمد یا بسفر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: در کدام محله استانبول اقامت کنیم؟ تکسیم، سلطان احمد یا بسفر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید