دکوراسیون پذیرایی منزل خود را چگونه زیبا تر کنیم؟دکوراسیون پذیرایی مناسب و ایده آل

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، دکوراسیون پذیرایی در مدل های مختلف برای سلیقه های مختلف قابل طراحی است. بسته به احتیاج مصرف خانواده و کاربردهای وسایل و محل قرارگیری آنها می توان چیدمانی متفاوت خلق کرد. البته باید در نظر گرفت که این قسمت از منزل می تواند مشخص کننده سبک دکوراسیون کل منزل باشد. مبلمان، رنگ دیوارها، رنگ کف، فرش، پرده ها و پنجره ها و سایر دکوری هایی که در این قسمت از خانه به کار می فرایند نقش مهمی در زیبایی آن را دارند.

دکوراسیون پذیرایی منزل خود را چگونه زیبا تر کنیم؟دکوراسیون پذیرایی مناسب و ایده آل

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ارزان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

دکوراسیون پذیرایی مناسب و ایده آل

سالن پذیرایی به عنوان قسمتی از منزل که بیشتر برای میزبانی از میهمانان استفاده می گردد، دغدغه ای حساس برای خانم های با سلیقه و طراحان معماری باشد. هنر انتخاب رنگ و چیدمان بهتر در بعضی افراد از جمله خانم های خانه دار با سلیقه ایرانی می تواند یاری عظیمی در داشتن منزلی زیباتر به شمار رود. البته طراحی و مدل هایی هستند که می توانند ایده هایی الهام بخش در ذهن طراحان و خانم های خانه دار ایجاد نمایند.

اولین چیزی که در داشتن دکوراسیون پذیرایی زیبا ضروری است بدانیم این است که چه رنگ و سبکی مد نظر ما است برای اینکار ضروری است ایده های مختلفی را بینیم. برای داشتن دکوراسیون پذیرایی زیبا احتیاج به هزینه زیاد نیست فقط باید رنگ و تنوع لوازم منزل به درستی انتخاب گردد. البته فضای مدرن یا رسمی می تواند در چیدمان سالن پذیرایی مشخص نماینده باشد.

برای داشتن دکوراسیونی بهتر در پذیرایی باید جلوی شلوغی و وجود ابزارهای غیر ضروری را گرفت. بهتر است برای سالن پذیرایی برای بیشتر از 6 نفر مبل و فضا در نظر گرفت. البته که قانون و بایدی برای اینکار وجود ندارد اما بهتر است برای سالنی که مورد استفاده میزبانی دارد، این اعتدال نگه داشته گردد. وجود آینه، کنسول، ویترین، گلدان های گل و بسیاری از موارد بسته به سلیقه شخصی و سبک پیش گرفته شده برای پذیرایی را دارد که می توان از آنها به بهترین شکل برای پر کردن فضاهای خالی استفاده کرد.

مبلمان پذیرایی

شاید برای نگاه اول که وارد سالن پذیرایی می شویم، مبلمان منزل به چشممان بخورد. مشکل مشترکی که بین بیشتر افراد وجود دارد، چیدمان مبل ها در دکوراسیون پذیرایی است. مبلمان را می توان به عنوان نقطه کانونی در هنگام میهمانی ها دانست.

بهتر است سبک هایی که برای مبلمان انتخاب می گردد مطابق سایر وسایل ها و مدل منزل باشد. اگر سبک مدرن برای چیدمان سایر وسایل منزل در نظر گرفته اید، از مبلمانی که طرح ساده تری دارند و فضای کمتری اشغال می نمایند بهره ببرید.

اگر خونه ای با متراژ بالا برخوردار هستید می توانید از مبل های سلطنتی و رسمی تر بهره ببرید.

انتخاب مناسب برای کف سالن پذیرایی

شاید در نگاه اول میهمان کف و فرش سالن پذیرایی را نبیند اما با کمی جلوتر آمدن برای رسیدن به مبلمان پذیرایی، نکته مهمی که به چشم می خورد کف است. همخوانی رنگ کف، دیوارها، فرش، پرده ها و خیلی از موارد دیگر بسیار مهم به شمار می رود. برای کف پذیرایی گزینه های مختلفی مثل پارکت، سرامیک، سنگ، موکت و خیلی از موارد دیگر می توان استفاده کرد. مورد انتخاب آن بستگی به سلیقه، نوع کاربرد و منطقه ای که منزل در آن ساخته شده است بستگی دارد. ضروری است تا درجه رنگ کف از دیواره ها تیره تر باشد.

جلوه فرش برای سالن پذیرایی

در این بین می توان بهترین گزینه ها را در کنار فرشی اصیل چید و استفاده کرد. هنگامی که برای منزل خود فرش انتخاب می کنید مهم است که از چه ترکیب رنگ های به کار برده شده ای در فرش انتخاب می کنید. فرش می تواند شامل طیفی از رنگ های به کار برده شده در سایر ابزار منزل را داشته باشد. بهتر است فرشی انتخاب کنید که وسط پذیرایی را بپوشاند اما زیر مبل ها و دیواره ها را نگیرد. یعنی بهتر است منطقه ای آزاد بین فرش و مبلمان یا دیوارها وجود داشته باشد.

نقش دیوار در دکوراسیون پذیرایی

دیوارهایی خالی و یکدست ممکن است منزل و سالن پذیرایی را کمی ناقص نشان دهند. البته این موضوع به این معنا نیست که هر چیزی که می توانید را به دیوار نصب کنید. انتخاب تابلو ها و رنگ مناسب برای دیوار بسیار مهم است زیرا با آن می توان علاوه بر زیبا کردن و جلوه بیشتر، به داشتن دکوری منسجم و جذاب رسید. بهترین کاری که برای دیوارهای پذیرایی می توان انجام داد این است که بنا به سبک پسندیده شده گزینه ای به روز را انتخاب کنیم.

در خانه های کوچک از رنگ ها و کاغذ دیواری های روشن برای دیوارها بهتر است استفاده گردد. در مقابل برای خانه های عظیم از رنگ و کاغذ دیواری های تیره تر می توان استفاده کرد.

لوستر و روشنایی ها در دکوراسیون پذیرایی

عنصر بسیار مهمی که جلوه زیادی به پذیرایی می دهد استفاده از نور و روشنایی در قسمت های مختلف پذیرایی است. وجود آباژور در گوشه ای از پذیرایی و لوستر در بالای میز یا وسط پذیرایی علاوه بر تامین نور، زیبایی چشمگیری را رقم میزند.

پرده و پنجره های سالن پذیرایی

برای انتخاب پرده باید به مواردی همچون موقعیت مکانی، تابش نور خورشید، منظره پنجره و چیدمان پذیرایی توجه کرد. پرده ها تنوع رنگی زیادی دارند که متناسب با بقیه لوازم می توان رنگی را پیدا کرد. پرده های ساده تر با چین کمتر مناسب سبک مدرن و پرده هایی با والان و چین های بیشتر برای سبک های سلطنتی به شمار می رود.

سخن پایانی

وقتی دنبال بهترین دکوراسیون برای پذیرایی هستیم، ممکن است در لیستی از ایده های متنوع و رنگ های مختلف غرق شویم. بهترین گزینه ها، مواردی هستند که در عین رفع کردن احتیاج و کاربردی بودن جلوه ای زیبا و دلنشین را در کنار هم ایجاد نمایند. نکته مهم این است که بدانید پیرو چه سبکی هستید و آنرا در انتخاب هایتان به کار ببرید. از این راه می توانید مطمئن باشید که بهترین انتخاب ها را برای دکوراسیون پذیرایی خود داشته اید.

منبع: کوئیک سازه
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1065

به "دکوراسیون پذیرایی منزل خود را چگونه زیبا تر کنیم؟دکوراسیون پذیرایی مناسب و ایده آل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون پذیرایی منزل خود را چگونه زیبا تر کنیم؟دکوراسیون پذیرایی مناسب و ایده آل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید