راهنمای خرید در کرابی، تایلند

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خرید کردن در تایلند، یکی از جذاب ترین بخش های سفر است. کرابی، مثل سایر مناطق تایلند بازارها و مراکز تجاری زیادی دارد.

راهنمای خرید در کرابی، تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

کرابی یکی از شهرهای پرجاذبه، بکر و رویایی در جنوب کشور تایلند است. در تایلند فرصت های زیادی برای خرید وجود دارد و علاقه مندان به خرید و گشت و گذار در مراکز تجاری، در تایلند ناامید نمی شوند. دپارتمان استورها، مراکز خرید بزرگ، بوتیک ها و بازارهای زیادی در گوشه و کنار تایلند وجود دارند که خرید کردن از آن ها تجربه ای جالب است که شما را با فرهنگ و سبک زندگی اهالی منطقه آشنا می نماید.

در ادامه نکاتی را مطرح می کنیم که برای خرید در کرابی باید مد نظر داشته باشید. اینکه بهتر است چه چیزی در کرابی بخرید و از کجا بخرید و اینکه برای خرید کدام کالاها هزینه نکنید و خریدتان را به شهرهای بزرگتر و پایتخت خرید تایلند یعنی بانکوک، موکول کنید.

نکاتی در خصوص خرید

در دپارتمان استور ووگ (Vogue) می توانید پوشاک و متعلقات مد را از برندهای معروفی مثل لاکوست، آدیداس، گای لاروش، لیوایز و... بخرید. غیر از برندهای بین المللی، تعدادی از بهترین برندهای داخلی تایلند هم در این فروشگاه، محصولات خود را عرضه می نمایند. اگر کیفیت و اصالت کالاها برایتان مهم نیست، انواع پوشاک ارزان تر با طرح های کپی شده از برندهای معروف در مناطق توریستی و ساحلی پیدا می شوند.

مراکز خرید تسکو لوتوس (Tesco Lotus) و دهکده اوت لت پریمیوم (Premium) انتخاب خوبی برای خرید محصولات باکیفیت است. این دو مرکز خرید فقط دو کیلومتر از هم فاصله دارند.

محصلات الکترونیکی و کالاهای دیجیتال را بهتر است از کرابی نخرید.

تنوع صنایع دستی و قیمت آن ها، تقریبا در سراسر تایلند یکسان است بنابراین فرقی نمی نماید که از کجا خرید کنید. در سواحل توریستی، قیمت این محصولات، کمی بالاتر از سایر نقاط شهر است. در نتیجه اگر می خواهید خریدی ارزان تر داشته باشید، در شهر کرابی خرید کنید. در فروشگاه های کوچک سوغات و لباس، امکان چانه زدن وجود دارد. در فروشگاه های بزرگ و لوکس، چانه زدن معمول نیست. در هتل ها و رستوران های بزرگ کارت اعتباری پذیرفته می گردد، ولی در سایر موارد بهتر است پول نقد همراه تان باشد.

خرید صنایع دستی در تایلند

صنایع دستی یکی از بهترین سوغاتی هایی است که در تایلند می توانید بخرید. در شهرهای مختلف این کشور محصولات فراوانی چه سنتی و چه مدرن عرضه می شوند. از محصولات ساخته شده با بامبو گرفته تا سفال و سرامیک و پارچه. برای اینکه محصولات ارزشمند و باکیفیتی بخرید، حتما به فروشگاه های معتبر سوغات سر بزنید. خرید از دست فروش هایی که قیمت های بسیار ارزانی دارند، فقط اتلاف وقت و هزینه است و محصولی که دریافت می کنید، کیفیت خوبی ندارد مگر اینکه دقت کنید و گول قیمت مناسب را نخورید.

کارگاه هایی در سراسر تایلند وجود دارند که زیر نظر دولت فعالیت می نمایند و کارشان فراوری انواع صنایع دستی است. خرید از این کارگاه ها به صرفه تر است و محصول باکیفیتی می توانید از آن ها تهیه کنید. یکی از بهترین بازارها برای خرید صنایع دستی و محصولات چرمی، بازار آخر هفته واکینگ استریت در شهر کرابی است. این بازار روزهای آدینه و شنبه و یکشنبه برپا می گردد و فرصتی عالی برای خرید انواع محصولات با قیمت های معقول است. علاوه بر خرید سوغات، لذت بردن از اجراهای خیابانی و امتحان کردن غذاهای سنتی، از دیگر جاذبه های این بازار برای گردشگران است.

بازارچه های محلی در کرابی

بازارهای محلی کرابی از جمله واکینگ استریت که بالاتر به آن اشاره کردیم، بهترین جا برای خرید و گشت و گذار و آشنایی با فرهنگ اهالی شهر است. تقریبا در همه شهرها و روستاهای تایلند، از این بازارچه ها برپا می گردد. در این بازارها می توانید محصولاتی با قیمت های مناسب بخرید، غذاهای محلی بخورید و با حال و هوای شهر و سبک زندگی مردم آشنا شوید. در ادامه با تعدادی از بازارهای محلی کرابی آشنا می شویم که در طول سفر خود می توانید برای سر زدن به آن ها برنامه ریزی کنید.

بازار صبح شهر کرابی

هر روز از 5 تا 10 صبح

بازار صبح Maharaj در شهر کرابی، بهترین فرصت برای این است که صبح زود از خواب بیدار شوید، در بازار بگردید و با زندگی مردم محلی از نزدیک آشنا شوید. علاوه بر مواد غذایی تازه ای که در این بازار عرضه می گردد، تماشای مردمی که برای خرید به بازار سر می زنند، تجربه ای جذاب است.

بازار سیتی مارکت

هر روز از 15 تا 20

این بازار، بازار میوه و مواد غذایی است که در آن می توانید بهترین و تازه ترین میوه های استوایی را بخرید و غذاهای محلی را امتحان کنید. این بازار در مرکز شهر قرار گرفته است و دسترسی به آن بسیار راحت است.

بازار آخر هفته شهر کرابی

روزهای آدینه، شنبه و یکشنبه از 17 تا 21 و 30 دقیقه

آخر هفته ها، شور و هیجان خاصی بر کرابی حاکم است. در این روزها در مرکز شهر کرابی، بازاری برپا می گردد که پر از غرفه های فروش غذا و میوه است، موسیقی زنده و نمایش های خیابانی در آن اجرا می گردد و هنرمندان مستعد محلی، برنامه های هنری خود را برای اهالی شهر و گردشگران اجرا می نمایند.

بازار غذای شهر کرابی

روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه از 17 تا 20 و 30 دقیقه

این بازار تنوع کمتری نسبت به بازار آخر هفته واکینگ استریت دارد. با وجود این، تنوع وسیعی از غذاهای لذیذ خیابانی و غرفه های فروش سوغات و صنایع دستی، گردشگران و اهالی شهر را به این بازار می کشاند.

بازار غذای Chaofa Pier

هر روز از ساعت 17 تا 22

اگر در کرابی تصمیم گرفتید غذای خیابانی بخورید، حتما به این بازار سر بزنید. اینجا بهشت غذاهای خیابانی است و تنوع غذا و دسر و بستنی و شیک های میوه ای به قدری است که با هر سلیقه و ذائقه ای حتما چیزی برای خوردن پیدا می کنید. به غیر از خود بازار، فروشگاه های زیادی در اطراف آن وجود دارد که معمولا گردشگران آن ها را نادیده می گیرند، ولی غذاخوری های خوبی در بین آن ها پیدا می گردد که بهترین غذاهای سنتی را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب، عرضه می نمایند.

غیر از مواردی که معرفی کردیم بازارهای دیگری در روزهای مختلف هفته در نواحی مختلف شهر برگزار می گردد، مثلا بازار میوه Sofina در آئونانگ که هر روز از 7 صبح تا 7 شب فعالیت می نماید. بازاری در منطقه آئو نام مائو روزهای چهارشنبه برپا می گردد. بازار محلی دهکده Klong Hang در روزهای پنجشنبه و شنبه برگزار می گردد.

بازار آئو نانگ ( Ao Nang)

آئو نانگ توسعه یافته ترین ساحل کرابی است. در این ساحل، کلبه های ساحلی، مهمان خانه ها و ریزورت های فراوانی وجود دارد و رستوران های متعددی که غذاهای بومی و بین المللی سرو می نمایند. این ساحل، یکی از مهم ترین مراکز توریستی کرابی است و بازار این ساحل، مشهورترین بازار کرابی است که تنوع وسیعی از کالاها در غرفه های متعدد آن عرضه می گردد؛ از ساعت های قلابی گرفته تا سوغات و صنایع دستی محلی. در این بازار، چانه زدن رواج دارد و بهترین راه برای دریافت تخفیف های عالی است.

منبع: کجارو / everydaykrabi.com / yourkrabi.com / krabi-info.com
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 240

به "راهنمای خرید در کرابی، تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در کرابی، تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید