راه راست؛ گفت وگوهایی درباره اسلام و تشیع

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کتاب راه راست؛ گفت وگوهایی درباره اسلام و تشیع به تلاش قاسم بابائی منتشر شد.

راه راست؛ گفت وگوهایی درباره اسلام و تشیع

کتاب پیشِ رو پاسخ گوی چهار سؤال اصلی (چرا دین؟، چرا یک دین؟، چرا اسلام؟ و چرا تشیع؟) است. در این کتاب، با سه نفر مصاحبه شده است: نفر اول سهیل اسعد است. ایشان اهل آرژانتین و از پدر و مادری لبنانی الاصل متولد شده است. اسعد تا جوانی در آرژانتین عظیم شده است و سپس برای خواندن دروس حوزوی و دانشگاهی راهی لبنان و ایران می گردد و بیش از یک دهه است که بخشی از سال را در ایران زندگی می کند. وی شش ماه از سال در قم تحصیل می نماید و شش ماه دیگر را در 25 کشور جهان فعالیت فرهنگی دارد.

در بخش چرا دین و چرا اسلام، به گفت و گو با ایشان پرداخته شده است. دومین نفر عبدالکریم پاز است که در آرژانتین در یک خانواده مسیحی به جهان آمده است. او تحصیلات دانشگاهی را در رشته فلسفه غرب به انتها برد. وی خاتمه مسلمان شده و برای ادامه تحصیلات وارد ایران می گردد.

در بخش چرا یک دین، به گفت و گو با ایشان پرداخته شده است. نفر سوم عبدالباقی قرنه از کشور الجزایر است که ابتدا سنّی و از نویسندگان و پژوهشگران عظیم اهل سنّت بوده و بعدها مذهبش را تغییر داد و شیعه شد. وی تألیفات متعددی در دفاع از مکتب شیعه دارد و بخش چرا تشیع، حاصل مصاحبه با ایشان است.

مطالعه این کتاب 120 صفحه ای را به شما پیشنهاد می کنیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1557

به "راه راست؛ گفت وگوهایی درباره اسلام و تشیع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه راست؛ گفت وگوهایی درباره اسلام و تشیع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید