تور آفریقای جنوبی: زیست تابی های آفریقای جنوبی به روایت تایم لپس

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، با وجود زیبایی باور نکردنی کیپ تاون، مردم زیادی حتی در میان محلی های آن منطقه هستند که اطلاعی از زیست تابی های آن ندارند.

تور آفریقای جنوبی: زیست تابی های آفریقای جنوبی به روایت تایم لپس

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

اریک ناتان، عکاسی که در کیپ تاون زندگی می نماید و از چشم انداز ها و چشم اندازهایی که به آن ها سفر می نماید عکس تهیه می نماید، به تازگی از چشم انداز ای کاملا مسحورکننده عکاسی نموده است؛ نورهای آبی چشمک زن یا زیست تابی هایی که در آب هایی که به آرامی به ساحل شهر ضربه می زنند، به چشم می خورند.

او شرح می دهد که این اولین باری بود که او شاهد این پدیده بود:

هرگز تا به حال در زندگی خودم شاهد زیست تابی فیتوپلانکتون ها نبودم. فیتوپلانکتون ها، در واقع، یک جلبک میکروسکوپی معروف به نوکتیلوکا سینتیلانس (noctiluca scintillans که بعلاوه با نام درخشش دریا هم شناخته می شوند) هستند. کاملا اتفاقی بود که یک شب متوجه پدیده ای در موج های خلیج فالس (False Bay) شدم که نزدیک به مکان زندگی من در کیپ تاون بود.

متأسفانه، به قدری نور مصنوعی شهری در این منطقه وجود داشت که نمی توانستم در آنجا عکاسی کنم. بنابراین، دو شب بعد به Kogelberg Biosphere Reserve در طرف دیگر خلیج رفتم. این ناحیه دارای چشم انداز ها بسیار زیبایی از خط ساحلی با آلودگی نوری بسیار کم است و من دو شب تمام در آن جا عکاسی کردم و تایم لپس ساختم.

او ادامه می دهد:

این زیست تابی کاملا غیرقابل پیش بینی بود. ولی به نظر می رسد که این پدیده در منطقه کیپ تاون، در چهار ماه اول سال اتفاق می افتد. به راحتی می توان از این پدیده غافل شد، زیرا فقط زمانی اتفاق می افتد که اختلالی در آب ایجاد گردد (مثل زمانی که موج ها شکسته می شوند) و تنها در صورتی به وضوح قابل مشاهده است که ناحیه اطراف آن کامل تاریک باشد.

حتی نور ماه هم می تواند به شدت باعث کاهش رویت پذیری این اثر گردد که مانند یک جرقه برق جادویی اتفاق می افتد و هر زمان که آب آشفته می گردد، چیزی مثل نور آبی روشن سوسو می زند. به همین علت، آن را به نام درخشش دریا هم می شناسند.

اریک می گوید:

با این که مردم زیادی در این منطقه قبلا این پدیده را مشاهده نموده اند، اما نمی توان آن را در زمره رویدادهایی دانست که محلی ها عاشق آن باشند و آن را بستایند.

همانطور که اشاره کردم، من هرگز آن را ندیده بودم و حتی نمی دانستم که چنین چیزی اینجا وجود دارد! اما اکنون که تصاویر من در میان مردم زیادی منتشر شده است، مطمئن هستم که مردم در آینده برای تماشا آن به اینجا خواهند آمد.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2049

به "تور آفریقای جنوبی: زیست تابی های آفریقای جنوبی به روایت تایم لپس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی: زیست تابی های آفریقای جنوبی به روایت تایم لپس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید