سفر به فوکوک ویتنام ، آشنایی با جزیره مروارید

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، جزیره فوکوک یا جزیره مروارید. جزیره ای است در ویتنام که امروز در مجله خبرنگاران تصمیم گرفته ایم شما را با این جزیره زیبا و دیدنی آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید. از آن جهت این جزیره را جزیره فوکوک می نامند که مردم محلی در بعضی از نقاط این جزیره به کار پرورش مروارید مشغول هستند. تفریحات آبی مثل غواصی ، قایقرانی ، شنا از جمله جذابیت های خاص جزیره فوکوک و می باشد که افراد زیادی را طی سفر به ویتنام، به سواحل این جزیره می کشاند. همچنین از کارهایی که خیلی مورد علاقه خود بنده هم هست ماهیگیری می باشد که شما می توانید به این کار مفرح و روح انگیز بپردازید.

سفر به فوکوک ویتنام ، آشنایی با جزیره مروارید

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

طی قانون جدیدی که در سال 2014 دولت ویتنام برای رونق بیشتر گردشگری به تصویب رساندف در سفر به فوکوک اقامت تا 30 روز در جزیره فوکوک احتیاج به ویزا ندارند .

موقعیت جغرافیایی

برای رفتن به جزیره فوکوک باید از کشور ویتنام به این جزیره رفت این در حالی است که جزیره فوکوک در ساحل کامبوج واقع شده است. این جزیره گرمسیری به کشور ویتنام تعلق دارد. در سفر به ویتنام، برای این که به این جزیره زیبا سفر کنید هم می توانید از فرودگاه بین المللی که به تازگی احداث شده است بهره ببرید و هم با استفاده از کشتی های کروز خودتان را به جزیره فوکوک برسانید.

اقامت در جزیره مروارید

اگر به جزیره فوکوک در ویتنام سفر کردید برای این که هزینه کمتری برای اقامت خود بپردازید کلبه های محلی و خانه ها بهترین مکان برای اقامت می باشند اما اگر می خواهید جای بهتر و امکانات بیشتری در اختیار داشته باشید خیالتان راحت باشد زیرا هتل هایی لوکس زیادی در این جزیره وجود دارد که دارای بهترین امکانات برای رفاه حال مسافران و گردشگران می باشد.

پیشه مردم

علی رغم این که در ویتنام بیشتر مردم شغلشان کشت برنج می باشد اما در جزیره فوکوک به جای کشت برنج و کار در شالیزار به کشت فلفل و بهره برداری حرفه ای از این محصول می پردازند و فلفل های فوکوک معروف و مشهور می باشد.

دانستنی ها در سفر به فوکوک

جزیره فوکوک با مساحتی در حدود 1320 کیلومتر مربع و دارای جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر، جزیره ای کوهستانی می باشد که دارای جنگل هایی سر سبز و دیدنی است. در شرق این جزیره دیدنی آبشار های Suoi Tranh وجود دارند که در فصل های بارانی واقعا تماشایی و حیرت انگیز می باشند.

از غذاهای معروف این منطقه که در سراسر ویتنام علاقه مندان خاصی دارد می توان به سس ماهی معروف جزیره ویتنام اشاره نمود که در سفر فوکوک خود، حتما آن را امتحان کنید. این سس در بسیاری از فروشگاه ها، کافه ها و رستوران های جزیره مروارید وجود دارند. همچنین در سفر به فوکوک می توانید محصولاتی که در فراوری و ساخت مروارید از آن ها استفاده شده است را به وضوح دید چون که کشت مروارید توسط بسیاری از مردم محلی این منطقه صورت می گیرد.

از دیگر جاذبه ها و دیدنی های جزیره مروارید در سفر به ویتنام، می توان بازدید از کارخانه های ساخت سس معروف ماهی و زمین های زراعت فلفل را نام برد. برای رفتن به این جزیره از هوشی مین تقریبا در روز 5 پرواز انجام می گردد که تقریبا 1 ساعت زمان پرواز بین هوشی مین تا جزیره فوکوک می باشد.

در یفر به فوکوک، همه جا می توانید سگ های محلی را مشاهده کنید. این سگ ها آموزش دیده و به عنوان سگ های شکاری شناخته می شوند. مردم محلی از زمان های گذشته توانسته اند که سگ های وحشی که در این منطقه وجود داشتند را رام و اهلی نمایند .

آب و هوا

فوکوک دارای سه فصل است زمستان و اوایل بهار از ماه نوامبر آغاز می گردد و تا مارس ادامه دارد. در این زمان، این جزیره رطوبت خیلی کمی دارد اما در اواخر اکتبر و اوایل ژوئن رطوبت به 85 درصد هم می رسد و دما اکثر اوقات به طور متوسط 31 درجه سانتی گراد می باشد و در بیشتر وقت ها آسمان آفتابی می باشد. جزیره فوکوک ویتنام در ماه های جولای تا سپتامبر شاهد باران های زیادی است و این ماه ها فصل باد های موسومی در این منطقه می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 309

به "سفر به فوکوک ویتنام ، آشنایی با جزیره مروارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به فوکوک ویتنام ، آشنایی با جزیره مروارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید