قایقرانی امیدوار به جاکارتا

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، سال 96 اتفاق های زیادی برای قایقرانی ایران داشت و حالا این رشته پرمدال امیدوار به موفقیت در بازی های آسیایی جاکارتا است.

قایقرانی امیدوار به جاکارتا

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، فدراسیون قایقرانی ایران در سال 96 اتفاق های مختلفی را تجربه کرد. ملی پوشان در رویدادهای مختلف به آب زدند و عملکردخوبی داشتند تا این رشته به بازی های آسیایی جاکارتا امیدوار گردد. سال 96 سال مسابقات مختلف قایقرانی بود. عملکرد ملی پوشان ایران در رقابت های این سال باعث شده تا همه به آنها امیدوار شوند و منتظر مدال آوری هایشان در بازی های آسیایی 2018 باشند.

حضور مربی رومانیایی

نیکولا جیوگانیک مربی رومانیایی رویینگ پس از سال ها دوباره به ایران بازگشت و راهنمایی ملی پوشان رویینگ را در اختیار گرفت تا آنها را برای رقابت های قهرمانی آسیا همراهی کند. او عملکرد بسیار خوبی در قایقرانی ایران داشت.

حذف ناصری از تیم ملی

پس از حاشیه ای که در اردوی تیم ملی قایقرانی ایجاد شد با نظر کادرفنی شاهو ناصری ملی پوش با تجربه ایران از اردوی تیم ملی حذف شد. ناصری یکی از با تجربه های تیم ملی بود که به اردوی ملی هم دعوت نشد.

یک پناهنده دیگر

یکی از دختران تیم ملی کانوپولو که با سفر شخصی راهی آلمان شده بود در این کشور پناهنده شد. فرشته حسینی ملی پوش سابق کانوپولو بود که در این کشور اعلام پناهندگی کرد و دیگر به ایران بازنگشت.

آغاز حواشی رویینگ

با آمدن جیوگانیک رومانیایی و در شرایطی که همه فکر می کردند رویینگ یکدست می گردد حواشی زیادی به وجود آمد. اختلاف او با بعضی مربیان داخلی و جدا شدن یکی از ورزشکاران از تیم ملی و تنها تمرین کردن او باعث بیشتر شدن این موضوع شد و تا سرانجام کار جیوگا در ایران ادامه داشت.

مسمومیت ملی پوشان

در جریان اردوی تیم ملی رویینگ در مریوان چند تن از ملی پوشان مسموم شدند و چند روزی در بیمارستان بستری بودند. با این اتفاق تمرین تیم ملی خیلی سریع به تهران منتقل شد تا پاروزنان بتوانند تمرین های خود را انجام دهند.

دعوت شادی به اردوی تیم ملی

محسن شادی ستاره قایقرانی ایران که بعد از بازی های آسیایی از دنیای حرفه ای خداحافظی نموده بود بعد از چهار سال دوباره به اردوی تیم ملی دعوت شد. او ابتدا به جمع ملی پوشان اضافه نشد اما سپس وارد اردو شد تا خود را برای بازی های آسیایی جاکارتا آماده کند.

بازگشت دراگون بوت به قایقرانی

پس از سال ها که رشته دراگون بوت زیر نظر انجمن های ورزشی بود بالاخره با دستور وزارت ورزش و جوانان به قایقرانی بازگشت و زیر نظر این فدراسیون نهاده شد.

ماجرای عجیب ایمیلی

تیم ملی قایقرانی ایران که برای برپایی اردو راهی اروپا شده بود متوجه شد که وحید مرادی دبیر سابق فدراسیون پاسخ ایمیل های کشور میزبان را نمی داده به همین دلیل هیچ چیز برای پاروزنان مهیا نبود. آنها بعد از چند روز بلاتکلیفی بالاخره تمریناتشان را در مجارستان آغاز کردند.

اولین مدال آب های آرام در دنیا

در رقابت های قایقرانی جوانان دنیا محمدنبی رضایی توانست به مدال برنز کانوی تک نفره هزار متر دست پیدا کند. این اولین مدال تاریخ آب های آرام ایران در دنیا بود.

یک مدال دنیای دیگر

عادل مجللی دیگر مدال دنیای ایران را کسب کرد. ملی پوش المپیکی ایران در رقابت های قهرمانی دنیا به مدال برنز کانوی تک نفره 200 متر رسید. او مدالش را از دستان احمد دنیامالی گرفت و به شهید حججی تقدیم کرد.

مشکل عجیب دریاچه آزادی

به دلیل برداشت بیش از اندازه آب دریاچه آزادی به شدت کاهش پیدا نموده بود که نه تنها می توانست به این دریاچه آسیب بزند بلکه تمرین ملی پوشان قایقرانی را نیز تحت تاثیر قرار داده بود. با رایزنی های فدراسیون این مشکل خیلی سریع توسط مسوولان استادیوم آزادی حل شد.

درخشش ملی پوشان رویینگ در آسیا

تیم ملی رویینگ دختران و پسران ایران در رقابت های قهرمانی آسیا به میزبانی تایلند عملکرد فوق العاده ای داشتند. دختران ایران نائب قهرمان قاره کهن شدند و برای حریفان آسیایی خود یک سال قبل از بازی های آسیایی جاکارتا خط و نشان کشیدند. پسران نیز با اینکه مسائل زیادی با قایق هایشان داشتند عملکرد خوبی به نمایش گذاشتند.

رفتن پرحاشیه مربی رومانیایی

بعد از رقابت های مختلف رویینگ در آسیا جیوگانیک رومانیایی از ایران جدا شد و رفت. با اینکه بسیاری از ملی پوشان کوشش کردند تا او بماند و به کارش ادامه دهد اما حواشی ایجاد شده باعث شد تا فدراسیون به کار او در ایران انتها دهد. رفتن او باعث شد تا رسول محمدصادقی رئیس کمیته رویینگ و دبیر فدراسیون از سمتش استعفا دهد.

آب های آرام در آسیا

تیم ملی قایقرانی آب های آرام برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا راهی شانگهای چین شد. ملی پوشان در این رقابت ها مدال های مختلفی کسب کردند اما نسبت به دوره های گذشته افت داشتند. همین مساله باعث شد تا فدراسیون به فکر تقویت کادرفنی بیفتد.

بازگشت شفر و لیو به ایران

فدراسیون قایقرانی برای تقویت کادرفنی آب های آرام دو مربی آلمانی را که سابقه کار در ایران داشتند را دوباره به خدمت گرفت. رالف هربرت و لوتار شفر، مربیان سرشناس آلمانی آب های آرام هستند که سابقه کار در ایران را داشته اند و قرار است که در کنار ملی پوشان تا بازی های آسیایی جاکارتا حضور داشته باشند. همچنین لیو مربی چینی رویینگ نیز دوباره با فدراسیون قایقرانی ایران قرارداد بست.

حفظ کرسی های بین المللی

در جلسه کنفدراسیون قایقرانی کانویینگ آسیا، احمد دنیامالی با رای اعضای کنفدراسیون کانویینگ آسیا به عنوان نماینده قاره آسیا در هیات رییسه فدراسیون دنیای قایقرانی در سمت خود ابقا شد. هم چنین حسن تیمورتاش برای مدت چهار سال دیگر به عنوان رییس کمیته ورزش برای همه (پاراکانو) انتخاب شد و با حکم اعضای هیات رییسه کنفدراسیون کانویینگ آسیا مرتضی محرابی به عنوان عضو کمیته کانوپولو انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 632

به "قایقرانی امیدوار به جاکارتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قایقرانی امیدوار به جاکارتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید