معرفی شهر لیون فرانسه

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، لیون سومین شهر بزرگ کشور فرانسه است که در شرق آن قرار گرفته است. شهر لیون با آب احاطه شده است و 28 پل دارد. این شهر به وسیله دو رود بزرگ یعنی رون و سون و تپه‌های La Croix-Rousse و Fourvière  به دو ناحیه‌ی متفاوت تقسیم شده است.

معرفی شهر لیون فرانسه

وضعیت آب و هوایی شهر لیون

با این که شمال کشور فرانسه زمستان‌های سرد و تابستان‌های غیر قابل پیش‌بینی دارد، اما جنوب این کشور اقلیمی مدیترانه‌ای با زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرم دارد. لیون در مرکز شرق فرانسه قرار گرفته و معمولا زمستان‌هایی با دمای کمتر از 10 درجه دارد که هرگز به زیر صفر درجه‌ی سانتی‌گراد سقوط نمی‌کند. بهار و پاییز در لیون فصل‌های بسیار مطلوبی برای سفر هستند. این شهر در ماه‌های جولای و آگوست که با وجود گرم بودن شلوغ نیشت.  مرطوب‌ترین ماه سال در شهر لیون ماه سپتامبر (پاییز) است. هزینه یک شب اقامت در اتاقی اشتراکی بین 22 تا 26 یورو می‌شود. 

بهترین زمان برای رزرو هتل در لیون

فصل تابستان‌ها به خصوص ماه‌های جولای و آگوست فصل گرانی هتل‌های شهر لیون به شمار می‌رود. زمستان‌ها را هم می‌توان فصل کاهش گردشگر یا به اصطلاح low season شهر لیون نامید. در این مدت به دلیل سردتر شدن هوا جمعیت کمتری به این شهر سفر می‌کنند، بنابراین قیمت‌ هتل‌ها کاهش می‌یابد. شهر لیون در فصول بهار و زمستان هم هوای مناسبی دارد و هم قیمت هتل‌ها در آن کم است.  هزینه‌ی یک شب اقامت در هاستل بین 22 تا 26 یورو می‌شود و هزینه اقامت در هتل‌های این شهر به شرح زیر است: 

  • هتل 1 ستاره 31 تا 42 یورو
  • هتل 2 ستاره 34 تا 61 یورو
  • هتل 3 ستاره 39 تا 66 یورو
  • هتل 4 ستاره 57 تا 96 یورو
  • هتل 5 ستاره 150 تا 179 یورو

هزینه غذا در لیون

شهر لیون به خاطر داشتن رستوران‌ها و آشپزهای بسیار خوبی که دارد مشهور است. در این شهر می‌توانید چندین رستوران دارای ستاره‌ی میشلین پیدا کنید. یک وعده غذا در رستوران‌های این شهر زیبای فرانسه تقریبا 12 یورور برای شما تمام خواهد شد. رستوران‌های Bouchon غذاهایی عالی را با قیمتی منطقی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. در این مکان می‌توانید سه وعده‌ غذای سبک را با پرداخت تنها 15 یورو میل نمایید. همچنین یک وعده غذا برای دو نفر در رستوران‌های متوسط حدود 50 یورو تمام می‌شود. با تور فرانسه ارزان به شهر لیون سفر کنید.

انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 861

به "معرفی شهر لیون فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شهر لیون فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید