معرفی پاتایا و جاذبه های گردشگری آن

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، پاتایا (پاتایا) یکی از شهرهای ساحلی کشور تایلند است که در ساحل شرقی خلیج تایلند واقع شده است. پاتایا در 165 کیلومتری جنوب شرقی بانکوک قرار گرفته است و با اتوبوس در حدود 2 ساعت و نیم طول می کشد. پاتایا دارای آب و هوای مرطوب و خشک است که به 3 فصل تقسیم می گردد:

معرفی پاتایا و جاذبه های گردشگری آن

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

  • فصل گرم و خشک از نوامبر تا فوریه با رطوبت 50% و درجه حرارت 20-30 درجه سانتیگراد و رگبارهای کوتاه. بهترین زمان برای سفر و لذت بردن از آب و هوا.
  • فصل گرم و مرطوب از مارس تا می با رطوبت 75% و درجه حرارت 30-40 درجه سانتیگراد و بارندگی های گهگاه.
  • فصل گرم و بارانی از ژوئن تا اکتبر با رطوبت 90% و درجه حرارت 25-35 درجه سانتیگراد و بارندگی های شدید و طولانی.

پاتایا یکی از مقاصد اصلی گردشگران تایلند است و هر سالانه بیش از پنج میلیون گردشگر را جذب می نماید. تفریحاتی همچون شنا، جت اسکی، موج سواری، اسکی روی آب، قایق سواری و غواصی در سواحل پاتایا امکان پذیر است.

در زیر به بعضی از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی و توریستی پاتایا اشاره می کنیم:

پارک سنگ های چند میلیون ساله و مزرعه کروکودیل ها

پارک سنگ های چند میلیون ساله و مزرعه کروکودیل ها (Million Years Stone Park & Crocodile Farm) در 9 کیلومتری شهر پاتایا قراردارد و در آن گیاهان زیبا، درختان و صخره های عظیم الجثه با قدمت چند صد سال و چند میلیون سال وجود دارند. در قسمتی از این پارک، مزرعه کروکودیل ها وجود دارد که بیش از 1000 کروکودیل را در خود جای داده است. حیوانات دیگری هم از جمله فیل ها، گربه ماهی های غول پیکر،مارماهی هایی از آمازون، گونه هایی از اسب ها و خرس های کمیاب، شیر، ببر، شتر و آهو در این پارک وجود دارند. هر روزه نمایشی جذاب و هیجان انگیز از کروکودیل ها نیز اجرا می گردد. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت www.thaistonepark.org رجوع کنید.

مینی سیام

مینی سیام (Mini Siam) نزدیک مرکز پاتایا قرار گرفته است و در آن ماکت های کوچکی از آثار تاریخی مشهور دنیا و تایلند قرار گرفته است. مینی سیام سومین مجموعه مینیاتوری بعد از نمونه های مشابه آن در هلند و تایوان است که بیش از 100 مدل مینیاتوری از آثار تاریخی و باستانی دنیا را در مقیاس 1:25 در خود جای داده است. آثاری همچون معبدهای معروف تایلند مانند معبد بودای زمردین، برج ایفل، مجسمه آزادی، برج کج پیزا و تخت جمشید جزو این مجموعه هستند. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت www.minisiam.com رجوع کنید.

جزیره مرجانی

جزیره مرجانی (Koh Larn) در7 کیلومتری جنوب غربی پاتایا قرار گرفته است و راستا آن از پاتایا با قایق موتوری 15 دقیقه و با لنج 45 دقیقه طول می کشد. این جزیره یکی از زیباترین جزایر مرجانی با داشتن سواحل شنی سفید، آب تمیز و مرجان های فراوان است که گردشگران می توانند سوار بر قایق کف شیشه ای مرجان های زیبای آن را مشاهده نمایند.

باغ استوایی نانگ نوچ

باغ نانگ نوچ (Nong nooch Tropical Garden) در 18 کیلومتری جنوب پاتایا قراردارد. این باغ زیبا مملو از انواع گل های ارکیده، نخل های زیبا، گیاهان تزیین شده و گل های گوناگون از اقصا نقاط دنیا است. همچنین گروهی از خانه های سنتی تایلندی در این باغ وجود دارند. هر روزه نمایش های فرهنگی و شوی فیل ها در این مکان اجرا می گردد. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت www.nongnoochtropicalgarden.com رجوع کنید.

باغ وحش ببرها

باغ وحش ببرها (SriRacha Tiger Zoo) در شمال شهر پاتایا قرار گرفته است و بیش از 200 ببر و 100000 کروکودیل را در خود جای داده است. علاوه بر این، حیوانات دیگری مانند شترمرغ، شتر تک کوهان، کانگورو و پرندگان عجیبی در این باغ وحش وجود دارند. در اینجا می توانید ببینید که چگونه ببرها، خوک ها و سگ ها در آرامش با یکدیگر زندگی می نمایند. شوی حیوانات مانند پرش ببرها از حلقه آتش، راه رفتن روی بند، کشتی کروکودیل ها، پایکوبی و بازی بسکتبال فیل ها از جمله نمایش هایی است که در این باغ وحش اجرا می شوند. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت www.tigerzoo.com رجوع کنید.

موزه ریپلی

موزه ریپلی باور می کنی یا نه؟ (!Ripleys Believe It or Not) در طبقه سوم مرکز خرید رویال گاردن در مرکز پاتایا قرار گرفته است و مجموعه ای از اشیاء عجیب و غریب از گوشه کنار دنیا در آن یافت می گردد. همچنین یک نمایش چهاربعدی هیجان انگیز نیز در این اجرا می گردد که می توانید از آن لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت www.ripleysthailand.com رجوع کنید.

دنیای زیر آب

مکانی که به دنیای زیر آب (Underwater World) در پاتایا شهرت یافته است بزرگترین و مدرن ترین آکواریم آسیا می باشد که در جنوب پاتایا قرار گرفته است. این آکواریم که به شکل تونل استوانه ای شیشه ای است 100 متر طول دارد و بیش از 4000 موجود آبزی در 200 گونه متفاوت را در خود جای داده است. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت www.underwaterworldپاتایا.com رجوع کنید.

خانه مقدس حقیقت

خانه مقدس حقیقت (Sanctuary of Truth) بنای چوبی عظیم و با ابهت معبد مانندی است که در شمال پاتایا در کنار دریا واقع است و بلندترین نقطه آن 105 مترارتفاع دارد. این بنا طوری ساخته شده است که در برابر باد و نور آفتاب ساحل دریا مقاوم باشد. این بنا بر اساس قوه ابتکار و خلاقیت تایلند قدیم ساخته شده و با مجسمه های کنده کاری شده چوبی تزئین شده است. هدف از به کارگیری این مجسمه ها، استفاده از هنر و فرهنگی بوده است که منعکس نماینده دیدگاه قدیم، دانش کهن و حکمت و فلسفه شرقی است. این موارد سبب می گردد که بازدیدنمایندگان زندگی کهن، مسئولیت انسان، افکار اولیه، چرخش زندگی، ارتباط زندگی با دنیا و هدف مشترک از زندگی به سوی یک مدینه فاضله را درک نمایند. سرگرمی های دیگری نیز همچون شوی دلفین ها در این مکان اجرا می گردد. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت www.sanctuaryoftruth.com رجوع کنید.

معبد وانسانگ وارارام

معبد وانسانگ وارارام (Wat Yansangwararam) مهمترین معبد پاتایا می باشد که ساختمانی مدرن دارد. معماری این معبد الهام گرفته از معماری ژاپن، چین، هند، سوئیس و ... است و مرکزی برای مدیتیشن نیز می باشد. در کنار این معبد یک موزه چینی (Chinese Museum) با نام Wihan Sian قراردارد که شامل آثار هنری با ارزش و آنتیک کشور چین است. این معبد در 12 کیلومتری جنوب پاتایا قرار گرفته است و تنها 3 کیلومتر با باغ استوایی نانگ نوچ فاصله دارد و همچنین نزدیک به کوه بودا است. بازدید نمایندگان معبد باید شانه هایشان پوشیده باشد و دامن یا شلوار بلند بر تن داشته باشند.

دهکده فیل ها

دهکده فیل ها (Elephant Village) در سال 1973 برای مراقبت از فیل هایی که از کارافتاده شده اند و دیگر توانایی کارهای سنگین در جنگل های تایلند را ندارند ساخته شد. در اینجا فیل ها آزاد هستند و به دقت ار آن ها مراقبت می گردد. نمایش هایی همچون فوتبال فیل ها، رژه فیل ها و فیل سواری در جنگل در این مکان اجرا می گردد. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت www.elephant-village-پاتایا.com رجوع کنید.

موزه بطری های شیشه ای

موزه هنری بطری های شیشه ای (The Bottle Art Museum) شامل بیش از 300 نوع اثر هنری دست ساز درون بطری های شیشه ای است که حاصل زحمات مجسمه ساز آلمانی پیتر بدلایس (Peter Bedelais) می باشد. ماکت های مینیاتوری تعدادی از آثار توریستی دنیا، کلیساها، معبدها، کاخ ها و کشتی ها از جمله آثاری هستند که در این بطری های شیشه ای جای گرفته اند.

کوه بودا

کوه بودا (Khao Chi Chan) کوهی است که تصویر بودا با لیزر بر روی آن حک شده است. این تصویر 109 متر بلندی و 70 متر پهنا دارد.

مراکز خرید

بعضی از مراکز خرید معروف پاتایا عبارتند از: رویال گاردن (Royal Garden)، بیگ سی (Big C)، کارفور (Carrefour)، ماریوت (Mariott)، مایک (Mike)

همچنین یک سری بازارهای خیابانی هم وجود دارند که در طول یک خیابان تشکیل می شوند. واکینگ استریت (Walking Street) یکی از همین خیابان هاست.

منابع: sawadee، پاتایا، wikipedia، pictures-thailand، thaiwaysmagazine

منبع: لست سکند
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 562

به "معرفی پاتایا و جاذبه های گردشگری آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی پاتایا و جاذبه های گردشگری آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید