مقایسه قیمت فروشندگان بازار در موتور جست وجوی ترب

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، در 10 سال اخیر، استفاده از گوشی هوشمند و اینترنت در بین ایرانیان به طور بارونکردنی رشد نموده و حجم خرید انلاین هر سال بیش از دو برابر رشد نموده است. اقبال ایرانی ها به خرید انلاین باعث رشد سرسام آور تعداد فروشگاه های آنلاین شده است. دیجی کالا اولین و بزرگترین شرکتی بود که وارد این حوزه شد ولی هم اکنون بیش از ده ها هزار فروشگاه آنلاین از سراسر کشور فعالیت می نمایند و محصولات متنوع با قیمت های مختلف عرضه می نمایند.

مقایسه قیمت فروشندگان بازار در موتور جست وجوی ترب

علاوه بر این که بعضی از فروشندگان صرفا به وسیله انلاین محصولات خود را به فروش می گذارند، صاحبان مغازه و کسب وکارهای فیزیکی هم در پی ایجاد کانال فروش انلاین برآمده اند و هم اکنون بسیاری از فروشندگان پیروز در فضای فیزیکی، فروش خوبی به وسیله کانال آنلاین نیز دارند.

در این زمینه بخوانید:

قیمت گوشی موبایل چقدر مقرون به صرفه شد؟ مقایسه قیمت روز 20 مدل پرطرفدار بازار

10 نکته طلایی درباره پرچمداران تازه سامسونگ؛ گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس

ترب با هدف گردآوری اطلاعات قیمت آنلاین و تبدیل شدن به مرجع قیمت از دانشگاه شریف در سال 94 آغاز به فعالیت کرد و دقیقا مثل گوگل یک موتور جست وجو هست. ولی ترب بر خلاف گوگل که هر نوع محتوایی (ویدئو و عکس و متن و..) را در بین همه وبسایت ها جست وجو می نماید، یک موتور جست وجوی عمودی هست و فقط قیمت و مشخصات کالاها را در بین وبسایت های فروشنده جست وجو و مرتب می نماید. برای کار با ترب کافی هست نام محصول مورد نظر را در ترب بنویسید . ترب قیمت همه فروشندگان برای آن محصول را یکجا و به ترتیب قیمت مرتب می نماید.

برای مثال برای اطلاع از قیمت گوشی در بین صدها فروشنده موبایل می توانید نام گوشی مورد نظر را در ترب بنویسید و قیمت فروشندگان را به ترتیب قیمت مشاهده کنید.

در ترب می توانید هم با انتخاب دسته بندی محصولات و هم به وسیله نوشتن نام دقیق، قیمت محصول مورد نظر خود را پیدا کنید.

برای مثال با انتخاب دسته قیمت گوشی سامسونگ می توانید انواع گوشی سامسونگ در بازار را در بین فروشندگان مختلف ببینید.

علاوه بر آن ترب امکانات دیگری مثل نمودارهای زمانی قیمت در اختیار کاربران قرار می دهد. این نمودارها، تغییرات قیمت روزها و هفته های گذشته مقرون به صرفه ترین فروشنده و میانه قیمت بازار را در اختیار کاربران قرار می دهد.

مثلا در در عکس زیر نمودار تغییر قیمت گوشی هواوی Y9 را در هفته های گذشته در بازار می بینید.

در مدت تقریبا 4 سال که از آغاز به کار ترب می گذرد، ترب با اقبال خوبی از طرف کاربران فضای انلاین روبه رو شده است. به طوری که هر هفته بیش از 1 میلیون و 150 هزار نفر از وبسایت و اپلیکیشن ترب بازدید می نمایند و به یاری ترب خرید خود را انجام می دهد. اپلیکیشن ترب بیش از 600 هزار کاربر فعال دارد و وبسایت ترب نیز جز 40 وبسایت پربازدید در ایران هست.

هدف ترب این است که روزی تمامی اطلاعات قیمتی فروشندگان در فضای آنلاین و آفلاین کشور را گردآوری و ساماندهی کند تا هر ایرانی بدون احتیاج به اتلاف وقت و انرژی و گشت وگذار در بازار برای پیدا کردن فروشنده مناسب و تنها با یک بار جست وجو در ترب محصول مورد نظر خود را از برترین فروشنده تهیه کند.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1991

به "مقایسه قیمت فروشندگان بازار در موتور جست وجوی ترب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه قیمت فروشندگان بازار در موتور جست وجوی ترب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید