موزه انولید در پاریس

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، هتل ملی انولید یا همان موزه نظامی انولید در بردارنده تعدای ساختمان است که چندین موزه، آثار تاریخی و کلیسا را درخود جای داده است. نام کامل این بنای تاریخی Hotel National des Invalides به معنای بیمارستان ملی از کارافتادگان جنگی است. درب ورودی اصلی این هتل جمله ای نوشته شده است که ترجمه آن به فارسی این چنین است:

موزه انولید در پاریس

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

لوئی عظیم، با سخاوتمندی شاهانه و همیشگی نسبت به مردمانش، این بنا را در سال 1675 ساخته است. در بالای این کتیبه مجسمه لوئی چهاردهم(لوئی عظیم) واقع شده است که خورشیدی بر بالای آن مشاهده می کنید زیرا این پادشاه در زمان سلطنت خود به شاه خورشید معروف بوده است. در دروازه شمالی انولید شاهد دو مجسمه عظیم هستید که مجسمه سمت راست متعلق به مینروا، الهه رومی خرد و جنگ به همراه جغدش و مجسمه سمت چپ متعلق به مارس، خدای جنگ و گرگ همراهش واقع شده است. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا در صورت خرید تور فرانسه از این جاذبه بی نظیر دیدن کنید.

سربازان در این مکان که مانند یک پادگان نظامی بود؛ لباس نظامی به تن داشتند و در کنار آموزش های نظامی درکارگاه های فراوریی، کفش و فرم نظامی نیز فراوری می کردند. ساخت این پروژه از سال 1671 تا سال 1676 به طول انجامید. موزه انولید به دستور لویی چهاردهم ساخته شد تا جانبازان جنگی معلول یا فقیر در آن اقامت نمایند. طرح ابتدایی این ساختمان تنها شامل چندین سربازخانه و یک بیمارستان بود؛ اما لویی چهاردهم، طرح لیبرال برونت را پسندید که شامل یک کلیسا و حیاط سلطنتی نیز بود.

از نظر جغرافیایی این موزه در بخش شرقی مدرسه نظامی یا همان اکول میلیتر قرار گرفته است. این ساختمان بر یکی از مهم ترین رودهای اروپا یعنی رود سن اشراف دارد. موزه انولید تقریبا شامل 15 حیاط است که عظیمترین آن ها کورت آو آنر نام دارد. و علت معروفیت آن معماری متفاوتش است زیرا قبلا از آنجا به عنوان محلی برای برگزاری رژه های نظامی استفاده می کردند. بروز اتفاقات مهمی چون دزدی توپ و تفنگ های این ساختمان توسط انقلابیون پارسی برای حمله به قلعه باستیل به دلیل موقعیت و اهمیت این عمارت است.

کلیسای سنت لویید

همانطور که گفته شد این کلیسا به درخواست وزیر جنگ لویی چهاردهم به این هتل اضافه شد. از این هتل به عنوان تقویت بنیه اعتقادی سربازان استفاده می شد زیرا سربازان موظف بودند هر روز در مراسم های این کلیسا شرکت نمایند به همین علت این کلیسا به نام کلیسای سربازان شناخته شد.

گنبد انولید

گنبد انولید نام کلیسای سلطنتی کوچکی است که به صورت مستقیم با کلیسای سنت لویی در ارتباط است. این کلیسای کوچک با هدف دفن خاندان سلطنتی و با الهام از معماری باروک در رم ساخته شد اما بعد از مرگ لویی چهاردهم این مسئله فراموش شد تا اینکه لوئی فیلیپ یکم طی مراسمی مقبره ناپلئون بناپارت را از جزیره سنت هلن به هتل انولید در پاریس آورد که این اقدام تا دوران برادران و پسران او نهادینه شد و حالا گنبد انولید مقبره بعضی دیگر از فرماندهان نظامی از جمله فردیناند فوشووبن و تورن نیز می باشد.

امروزه گردشگران به وسیله راه پله وارد این اتاق می شوند. این راه پله نهایتا به یک درب برنزی زیبا و سنگین منتهی می گردد که توسط دو مجسمه پوشیده شده است. مقبره ناپلئون بر روی پایه گرانیتی سبزی واقع شده است که شامل شش تابوت است: یکی ساخته شده از آهن نرم، دیگری از چوب ماهون، دو مورد دیگر از سرب، یکی از آبنوس و انتها از بلوط.

مجسمه ناپلئون مرد اثر گذار تاریخ فرانسه از جنس سنگ است و با لباس نظامی طراحی شده است. در کف مقبره ناپلئون، یک موزائیک که چند رنگ است؛ نبردهای اصلی امپراتوری را به تصویر می کشد، دوازده مجسمه عظیم پیروزی نبرد ها در مقابل ستون های این اتاق تعبیه شده اند. همه ده دوره پادشاهی ناپلئون در یک گالری دایره ای شکل با نقش برجسته بر سنگ مرمر سفید نقش بسته اند. تابوت پادشاه روم نیز در زیر تخته سنگ مرمر قرار گرفته است. مقبره های جوزف و جرومی بناپارت نیز در داخل این موزه واقع شده است. بر روی مقبره سنت جرومی زنبورهای طلاکاری شده ای نقش بسته اند که جلوه زیبایی به این مقبره می دهد.

موزه ها

موزه نظامی

این موزه انولید از ترکیب موزه توپخانه و موزه نظامی به وجود آمده است و عظیمترین موزه دنیا و نیز عظیمترین موزه نظامی فرانسه محسوب می گردد. سالن غذا خوری پیشین سربازان در طبقه هم کف این ساختمان واقع شده است و از هر دوره از تاریخ پرچم ها، غنائم و آثار زیبایی نیز در این محل واقع شده است. از جمله آثار ویژه این موزه انولید می توان به نقاشی اینگرس ناپلئون بر تخت امپراتوری در سال 1804 و پرچم متعلق به اولین هنگ پیاده نظام پاسداران امپراطور که ناپلئون هنگام خداحافظی خود در فونتنبلو بر آن بوسه زد؛ اشاره نمود.

اتاق های طبقه دوم نیز با ترتیب مشخصی تعبیه شده اند. این موزه نظامی از بین تمام موزه های انولید معروف تر است .این موزه تاریخ نظامی کشور پاریس را از زمان قرون وسطی تا بعد از جنگ دنیای اول به تصویر می کشد. سلاح های موجود در موزه انولید علاوه بر سلاح های دنیا غرب شامل سلاح های کشورهایی چون ترکیه، چین،هند و ژاپن نیز می باشد.

موزه نقشه های برجسته نظامی

می توانید در این موزه شاهد ماکت های دقیقی از قلعه های فرانسوی و شهرهایی با دیوارهای تدافعی که متعلق به قرن 17میلادی هستند، باشید.

موزه فرمان آزادی

این موزه انولید مختص به نمایش گذاشتن آزادسازی فرانسه و فرمانده اش (شارل دوگل) در جنگ دنیای دوم است.

دسترسی به موزه انولید

آدرس موزه انولید

این عمارت در منطقه 7 پاریس و در سمت جنوبی پل الکساندر سوم قرار گرفته است.

هزینه بازدید از موزه انولید

هزینه بلیط این موزه برای افراد زیر 18سال رایگان است اما برای افراد عظیمتر باید تقریبا 5/8 یورو پرداخت کنید.

ساعات بازدید

تنها تعطیلی این موزه انولید در اولین دوشنبه هر ماه است.بنابراین شما می توانید حتی در سایر ایام تعطیلات فرانسه از این موزه زیبا دیدن کنید.

تایم کاری این موزه از اول اکتبر تا 31 مارس، از 10 صبح تا 5 عصر، و از 1 آوریل تا 30 سپتامبر، از 10 صبح تا 6 عصر می باشد.

1+

منبع: دلتابان
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1413

به "موزه انولید در پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه انولید در پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید