هدف اصلی عکاسی و سفر شناخت بیشتر زیبایی های ایران است

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، میراث آریا/ براساس گفته های طبیعتگرد و عکاس حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، هدف اصلی عکاسی و سفر شناخت بیشتر زیبایی های ایران است.

هدف اصلی عکاسی و سفر شناخت بیشتر زیبایی های ایران است

محمد وشینه با تشریح فرآیند فعالیت های خود ضمن تاکید بر معرفی جاذبه های گردشگری و آثار فرهنگی تاریخی کشورمان اظهار کرد: سفر به انسان تجربه های تازهی را می آموزد. من در طول سفر علاوه بر بازدید و کسب تجربه های تازه، به ثبت آیین ها، رسوم و میراث فرهنگی ناملموس و نیز آثار فرهنگی تاریخی کشورمان می پردازم .

این عکاس طبیعتگرد با بیان این که 39 سال سن دارد و حدود 15 سال است که عکاسی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را تجربه می نماید، ادامه داد: ابتدا قصدم از سفر فقط سرگرمی و لذت بردن بود اما حدود 10 سال است که به صورت هدفمند و آگاهانه تر و با برنامه ریزی سفر را انجام می دهم و به ثبت جاذبه های گردشگری و آثار فرهنگی و تاریخی می پردازم.

وشینه اضافه کرد: در سفر علاقمند به عکاسی شدم و حدودا 7 سال است که در زمینه عکاسی در حوزه طبیعت و آسمان شب و بناهای تاریخی نیز مشغول به فعالیت هستم.

این عکاس ادامه داد: در طول عکاسی به دلیل زوایای زیبای هوایی فعالیتم را در تصویر برداری هوایی توسعه دادم و حدودا 5 سالی است که به صورت تخصصی از بناهای تاریخی و میراث جهانی تصویر برداری هوایی انجام می دهم. هدف من از سفر در درجه اول شناختن اقوام و فرهنگ های مختلف و آداب و رسوم شهرها و روستای مختلف بود که بعدها به این فکر افتادم که این زیبایی ها را بیشتر به تصویر بکشم و قدم کوچکی در حوزه گردشگری و شناختن زیبایی های ناشناخته ایران عزیزمان بردارم.

او گفت: تا به امروز و بعد از حدود 10 تا 15 سال سفر به اقصا نقاط کشورمان توانستم بخش کوچکی از ایران عزیزمان را ببینم و ثبت کنم. امیدوارم این زیبایی های خدادادی پایدار و پابرجا بماند و مردم عزیزمان با سفر به این جاذبه های تاریخی و گردشگری و طبیعی، برای حفظ این اماکن زیبا هم کوشش نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 18 بهمن 1401 بروزرسانی: 18 بهمن 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2325

به "هدف اصلی عکاسی و سفر شناخت بیشتر زیبایی های ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف اصلی عکاسی و سفر شناخت بیشتر زیبایی های ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید