ویدئو، ضربه فنی مخاطب با تکنیک قانع کردن

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، رسانه ها به اسم فرستنده های پیغام با شیوه های اقناعی سعی می نمایند از طریق منطق یا احساس یا هر دو بر ما تأثیر بگذارند.

ویدئو، ضربه فنی مخاطب با تکنیک قانع کردن

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، زندگی بدون ارتباط با دیگران ممکن نیست و لازمه ارتباط داشتن با دیگران تبادل پیغام است. آیا فرستادن پیغام بدون هدف تعیین معنا دارد؟ واضح است که هر فرستنده برای ارسال پیغامش هدفی معقول و منطقی دارد و این هدف در بیشتر مواقع تشویق گیرنده به تغییر رفتار، نگرش، باور، ارزش یا دیدگاه، مطابق با نظر فرستنده است که به آن اقناع می گویند.

رسانه ها به اسم فرستنده های پیغام با شیوه های اقناعی سعی می نمایند از طریق منطق یا احساس یا هر دو بر ما تأثیر بگذارند.

به روش هایی که رسانه ها برای اقناع ما و رسیدن به هدف نهایی خود به کار می برند، اقناع سازی رسانه ای می گویند. اگر بدانیم که رسانه ها چگونه و با چه روشی سعی می نمایند پیغام هایشان را بفرستند تا بتوانند قانعمان نمایند با چشمان بازتری در مقابل پیغام های آن ها تصمیم می گیریم.

یکی از فنون قانع سازی مخاطبان در رسانه گواهی دادن نخبه ها، ستاره ها و حتی مردم عادی است. در پیغام های رسانه ا اغلب کسانی را نشان می دهند که درباره یک محصول نظر می دهند و گاهی آن را تأیید یا رد می نمایند. افرادی که به این منظور از آن ها استفاده می گردد گاهی چهره های مشهور و معروف هستند.

با این فن، رسانه چنین وانمود می نماید که همه از مردم عادی گرفته تا نخبه ها، در حال اجرا کار واحدی هستند یا عقیده یکسان دارند و بهتر است که فرصت را از دست ندهیم و به آن ها بپیوندیم. به عبارت دیگر قرار است ما به این نتیجه برسیم که خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو...

در ادامه ویدئویی را درخصوص تکنیک اقناع سازی مخاطب مشاهده می کنید:

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1866

به "ویدئو، ضربه فنی مخاطب با تکنیک قانع کردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو، ضربه فنی مخاطب با تکنیک قانع کردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید