چطور از فرودگاه بوداپست به مرکز شهر برویم؟

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، چطور ازفرودگاه بوداپست به مرکز شهر برویم؟ شاید این سوال برای بسیاری از افرادی که می خواهند به شهر بوداپست سفر کنند ایجاد شده باشد. برای پاسخ گویی به این سوال لازم است تا به بررسی و شناخت سیستم حمل و نقل شهر بوداپست بپردازیم. اما قبل از آن لازم است تا توضیحی اجمالی در مورد این شهر داشته باشیم. در این مطلب سعی شده است تا به سوالات افراد پیرامون این موضوع که نحوه رفتن به مرکز شهر از فرودگاه بوداپست پاسخ داده شود.

چطور از فرودگاه بوداپست به مرکز شهر برویم؟

درباره شهر بوداپست

بوداپست یکی از شهرهای دیدنی و گردشگر پذیر کشور مجارستان است. این شهر همچنین پایتخت زیبا و تاریخی کشور مجارستان نیز می باشد.شهر اروپایی بوداپست به دلیل وجود جاذبه هایی همچون ساختمان های رویایی و تاریخی خود، نویسندگان سرشناس و حمام های ترکی که از ادوار گذشته در خود جای داده است، همواره یکی از مقاصد پر طرفدار در نزد گردشگران به حساب می آید. بوداپست به شهر دو چهره نیز مشهور می باشد که در پس هر یک از این دو چهره شهر، مکان ها و آثار دیدنی زیادی نهفته است. مکان هایی که گویای تاریخ و گذشته ارزشمند مجارستان هستند. سفر به این شهر حتما دیدنی ها و شنیدنی های زیادی برای هر یک از گردشگران در پی خواهد داشت.

چه چیزی در پشت هر یک از چهره های شهر بوداپست نهفته است؟

همانطور که اشاره شد بوداپست به شهر دوچهره مجارستان مشهور است. این دو چهره به وسیله رود دانوب ایجاد شده است. نام های بودا و پست بر هریک از چهره ها نشسته است.هر یک از بخش های بودا و پست در این شهر، گویای بخشی از تاریخ آن هستند.

یکی از نکات جالب توجه در سفر به شهر بوداپست این است که معماری مکان ها و ساختمان های این شهر توانسته، روندی از سبک گوتیک و باروک و رومنس تا هرنو را در خود جای دهد. این ساختمان ها که هر کدام چندین بار باز سازی شده است اما با این وجود چیزی از ارزش تاریخی آن ها کم نشده و هنوز غبار گذر زمان بر چهره آن ها نشسته است. ساختمان هایی که هم موزه هایی را در دل خود جای داده اند و هم کلیساها و بناهای تاریخی گوناگون. طبیعت و پارک های شهر بوداپست نیز مامنی برای آسایه خانواده هایی است به این شهر تاریخی سفر کرده اند. به جرات می توان گفت حتی پارک های بوداپست نیز از نظر تاریخی حرفی برای گفتن دارند.

بعد از آشنایی با کلیت شهر بوداپست به موضوع فرودگاه بوداپست و نحوه رفتن به مرکز شهر خواهیم پرداخت.

آشنایی با خدمات حمل و نقل فرودگاه بوداپست

هر ساله ایرلاین های زیادی به شهر بوداپست پرواز می کرده و از فرودگاه بین المللی این شهر استفاده می کنند. سیستم حمل و نقل فرودگاه بوداپست بسیار مجهز و پیشرفته بوده و بهترین فرصت رفت و آمد را برای مسافران و گردشگران به مرکز شهر ایجاد کرده است. سیستم حمل و نقل فرودگاه بوداپست به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مسافرین بوده و آنان می توانند به راحتی به داخل و مرکز شهر جا به جا شوند.

آشنایی با فرودگاه بوداپست

همانطور که گفته شد شهر بوداپست پایخت کشور مجارستان می باشد. فرودگاه بوداپست نیز در جهت خدمت رسانی به پایتخت فعالیت می کند. از نقطه نظر جغرافیایی این فرودگاه در فاصله 16 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر بوداپست قرار گرفته است. این فرودگاه در سال 2011 به مناسبت سالگرد تولد آهنگساز مشهور این کشور به صورت افتخاری تغییر نام پیدا کرد. فرودگاه بوداپست با کشور های اروپایی، آفریقا، شمال آمریکا و شرق دور ارتباطات اصلی حمل و نقل هوایی را برقرار می کند. فرودگاه بین المللی شهر بوداپست قطب اصلی حمل و نقل هوایی می باشد به گونه ای که این فرودگاه در سال 2017 حدود 13 میلیون مسافر را جا به جا کرد.

چطور از فرودگاه بوداپست به مرکز شهر برویم؟

استفاده از اتوبوس های تندرو یا شاتل فرودگاه بوداپست برای رفتن به مرکز شهر

یکی از راه های جا به جایی و رفتن به مرکز شهر استفاده از سیستم حمل و نقل اتوبوس های تندرو فرودگاه بوداپست می باشد. این سیستم حمل و نقل تندرو قادر است درمدت 30 دقیقه با هزینه بسیار کم مسافران را به مرکز شهر برساند. البته لازم به ذکر است که در صورت سنگین بودن ترافیک ممکن است این تایم 30 دقیقه ای برای رفتن به مرکز شهر افزایش یابد. مسافران می توانند برای تهیه بلیط این اتوبوس ها به باجه های مربوطه واقع در طبقه همکف ترمینال 2 مراجعه کنند. همچنین دستگاه های ویژه تهیه بلیط نیز موجود می باشند. این اتوبوس ها نیز به طور 24 ساعته در خدمت مسافران و گردشگران هستند.قطارها در مدت زمان 40 دقیقه شما را به مقصد می رساند و هزینه این سیستم نسبت به شاتلها کم یبیشتر است. خوشبختانه سیستم حمل ونقل فرودگاه بوداپست در جهت اطلاع مسافران بسیار متنوع بوده و خدماتی عالی برای مسافرین ارائه می دهد.

استفاده از تاکسی های فرودگاه بوداپست

یکی دیگر از روش های حمل و نقل فرودگاه بوداپست استفاده از تاکسی های موجود در فرودگاه است. اگر مسافران به هر دلیلی راهی برای رفتن به مرکز شهر نیافتند، استفاده از تاکسی های فرودگاه گزینه مناسبی است. وجود تاکسی ها خصوصا در شب روش مناسبی برای رفتن به مرکز شهر است. همچنین در شرایطی که گردشگران همراه با خانواده سفر کرده اند می توانند با خیالی آسوده یک تاکسی کرایه کرده تا آن ها را به مقصد برساند. زمان مورد نیاز برای جا به جایی با تاکسی 35 دقیقه بوده و هزینه آن نسبت به اتوبوس های شاتل بیشتر است.

مطالبی فوق در راستای پاسخ گویی به سوال چطور از فرودگاه بوداپست به مرکز شهر برویم بیان شدند. لذا مسافران و گردشگران با بهره گیری از هریک از روش های یاد شده می توانند از فرودگاه به سمت مرکز شهر تردد کنند. در این خصوص لازم به ذکر است که علاوه بر موارد ذکر شده سیستم های حمل و نقل دیگری نیز وجود دارند که می توان برای رفتن به مرکز شهر از آن استفاده نمود. البته این سیستم ها بیشتر مناسب مسافران تنهایی است که بار و چمدان زیاد و اضافی ندارند. در غیر این صورت بهترین روش برای جا به جایی افرادی که به دنبال سفری آسوده با آرامش خیال هستند، تاکسی های موجود در فرودگاه می باشد.

منبع: دلتابان
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 458

به "چطور از فرودگاه بوداپست به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه بوداپست به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید