چطور 3 روز را در کوالالامپور بگذرانیم؟

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، سفری سه روزه به کوالالامپور

کوالالامپورپایتخت مالزی یکی ازجذاب ترین مقاصد گردشگری جهان برای سفر است. این شهر با بناهای تاریخی وفرهنگی، جاذبه های طبیعی و تفریحات شادش تمام کسانی که به دنبال مقصدی ایده ال برای سفر هستند را راضی می نماید. کوالالامپور به غیر از برج های دوقلوی معروفش جاذبه های زیادی برای بازدید دارد و 3 روز، زمان کافی برای کشف بسیاری از جاذبه های جالبش است. خبرنگاران را همراهی کنید تا با بهترین راه برای سفر 3 روزه در کوالالامپور و گشت و گذار 3 روزه در این شهر آشنا شوید.

چطور 3 روز را در کوالالامپور بگذرانیم؟

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

روز اول: جاذبه های اصلی، غذاهای خیابانی

حتما از برج های دوقلوی پتروناس دیدن کنید و از روی پل بین آن بگذرید. در پشت این دو برج پارک سرسبز و زیبای KLCC Park هست که پیشنهاد می کنیم مدتی در این پارک لحظات آرامش بخشی را بگذرانید. این پارک 20 هکتاری برای زیباتر کردن اطراف برج های دوقلو ساخته شده و با 1900 درخت و 66 گونه مختلف درختان نخل بیشتر شبیه باغ گیاهشناسی است. در روبروی همین برج ها آبنمای زیبایی هست که تماشای نورپردازی های رنگارنگ و حرکات هماهنگش لحظات شاد و مفرحی را برایتان می سازد.

میدان مردکا (Merdeka Square) بدون شک یکی از معروف ترین جاذبه های این شهر است که در جلوی ساختمان سلطان عبدالصمد (Sultan Abdul Samad) قرار گرفته است. میدانی بزرگ با چمن کاری های زیبا که پرچم مالزی مالزی در گوشه ای از آن قرار گرفته است و هنوز هم می توان رد پای امپراطوری بریتانیا را در آن حس کرد.

برج کوالالامپور که در سال 1994 ساخته شده معروف ترین جاذبه شهر و هفتمین برج مخابراتی بلند دنیاست. مطمئنا تماشای چشم انداز زیبایی از کوالالامپور شما را وسوسه می نماید که به بالای این برج بروید و شهر را از ارتفاع 276 متری ببینید، ارتفاعی که حداقل 100 متر از سکوی برج های دوقلو بالاتر است. قیمت بلیط سکوی دید 49 رینگیت (حدود 40 هزار تومان) است. با اینکه مهمترین جاذبه این برج، سکوی دید آن است ولی جاذبه های دیگری مثل مثل تئاتر 6 بعدی، آکواریوم و رستوران گردان هم دارد. رستوران گردان در طبقه بالای سکوی دید قرار گرفته است و غذا خوردن در آن کمی گران است.

به مسجد ملی بروید این مجموعه آنقدر بزرگ است که 50 هزار نفر در آن جا می شوند. این مسجد در سال 1965 ساخته شده و مناره ای 73 متری و گنبدی به شکل ستاره با 18 راس دارد که 13 تای آن نشان دهنده تعداد ایالت ها کشور و 5 تای ان نشان دهنده تعداد اصول دین مسلمانان است.

بهترین راه برای شناخت فرهنگ این شهر این است که تا می توانید غذاهای محلی متنوع و خوشمزه را امتحان کنید. به دنبال رستوران هایی باشید که غذاهای محلی دارند و با این کار سفرتان را با طعم ها و رنگ ها خوشمزه کنید. برای امتحان غذاهای محلی می توانید به خیابان پتالینگ (Petaling) در محله چینی ها بروید و غذاهای محلی متنوع بخورید. اینجا یک جور بازار خیابانی است که می توانید در آن صنایع دستی، زیورالات و پوشاک را با قیمت مناسب خرید کنید و به غیر از این، غرفه های زیادی هستند که غذاهای خوشمزه ای مثل نودل می فروشند. خیابان جالان آلور (Jalan Alor) یکی از معروف ترین خیابان های کوالالامپور برای شکم گردی است که در منطقه بوکیت بینتانگ قرار گرفته است. خیابانی باریک که پر از رستوران های چینی و غرفه های مخصوص غذاست و از ایستگاه منوریل بوکیت بینتانگ 7 دقیقه پیاده روی فاصله دارد.

روز دوم: شگفتی ها طبیعی

شهرکوالالامپور درست در کنار جنگل بارانی قرار گرفته است سفری جند ساعته به این جنگل ترتیب دهید و بر روی پل منحصربفردی که بر روی جنگل کشیده شده پیاده روی کنید.

اگر عاشق طبیعت هستید به باغ دریاچه (Lake gardens) بروید، پارک 92 هکتاری که جاذبه های زیاد مثل خانه پروانه ها، پارک پرندگان، باغ ارکیده و خانه مجلس دارد.

بعد از دیدن از این جنگل ها سوار ماشین شوید و به غاراهای باتو (Batu Caves) بروید، این غارها از مرکز شهر 30 دقیقه رانندگی فاصله دارد. در ان محل تپه ای سنگ آهکی می بینید که غارهای زیادی را در خود جای داده و در روبروی آن مجسمه طلایی بزرگ توجه همه را به سمت خود جلب می نماید. برای رسیدن به مکان اصلی باید از 272 پله بالا بروید.

روز سوم: خرید

برای روز سوم پیشنهاد می کنیم به مراکز خرید بروید منطقه بوکیت بینتانگ و KLCC پر از مراکز خرید خوب است . حتما از محله بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang) دیدن کنید و دراین محله شلوغ، سرزنده و پرهیاهو غذا بخورید و خرید کنید. بهترین محله خرید و تفریحی کوالالامپور همواره پر از توریستانی است که به خاطر مراکز خرید و رستوران ها به این محله می آیند. در این محله ایستگاه منوریل و ایستگاه های اتوبوس زیادی هست که رفت و امد به آن را راحت می نماید و تنها چند قدم پایین تر از ایستگاه منوریل بوکیت بینتانگ بازار مرکزی شهر هست که در انجا می توانید سوغاتی های خوبی پیدا کنید.

این شهر مراکزخرید لوکس زیادی دارد که حتی اگر قصد خرید هم ندارید وقت بگذارید و فقط پاساژگردی کنید و مغازه ها واجناس لوکسش را ببینید. کوالالامپور در فصل های بهار و تابستان گرم و مرطوب است برای همین گشت وگذار در این مراکز خرید مدرن راهی عالی برای فرار از گرمای هواست. مرکز خرید Suria KLCC یکی از بهترین مراکز خرید برای بازدید است چون دقیقا در کنار برج های دوقلوی پتروناس قرار گرفته است.

منبع: kuala-lumpur.ws

منبع: الی گشت
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 379

به "چطور 3 روز را در کوالالامپور بگذرانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور 3 روز را در کوالالامپور بگذرانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید