14 مورد از نبایدهای سفر به پاریس

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، نبایدهای سفر به پاریس برای گردشگران کشور فرانسه

بیشتر افراد حتی با شنیدن نام شهر پاریس هم احساس خوبی می کنند و در ذهنشان رویای سفر به عروس شهرهای جهان را می چینند. هر سال بیش از 80 میلیون نفر به کشور فرانسه سفر می کنند و البته شهر پاریس هم سومین شهر پرگردشگر جهان است. برج ایفل، موزه لوور، طاق پیروزی، کلیسای جامع نوتردام، کلیسای سکره کر و کاخ ورسای آن شهرتی جهانی دارند و هر کسی دوست دارد حداقل یکبار در زندگی اش آن ها را ببیند، اما قطعا در کنار تمام این زیبایی ها، شلوغی و ازدیای جمعیت ممکن است گاهی برایتان دردسر ساز شود. در این مطلب با خبرنگاران همراه شوید تا 14 مورد از نبایدهای سفر به پاریس را به شما بگوییم. مواردی که کمک می کند سفرتان هرچه بیشتر به یادماندنی شود.

14 مورد از نبایدهای سفر به پاریس

احتمالا همه جهانگردان کشور فرانسه قبل از سفر برنامه بلند بالایی دارند و می خواهند از اماکن بسکمک تماشا کنند اما باید در همین ابتدا به شما اطلاع دهیم که زمان از آن چه که فکرش را می کنید سریع تر سپری می شود بنابر در ادامه نبایدهای سفر به پاریس برای جهانگردان کشور فرانسه را خواهیم گفت که به شما کمک می کند تا اشتباهاتی را که سایر جهانگرد ها مرتکب می شوند تکرار نکنید و به بهترین نحو ممکن از زمان کوتاه سفر استفاده کنید.

هرگز بلیط های اماکن تاریخی را همان روز نخرید

بهترین گزینه ممکن آن است که برای کاهش زمان انتظارتان و اجتناب از ایستادن در صف های طولانی، بلیط اماکن جهانگردی را آنلاین خریداری کنید. می توانید قبل از مراجعه حظوری به صورت آنلاین چک کنید و مطمئن شوید که حدودا چقدر باید در صف بایستید و زمان انتظارتان چقدر است. پیشنهاد ما این است که برای بازدید چنین جاهایی هرچند که ارزان باشند زمان زیادی را صرف نکنید و آن ها را در اولویت های آخر خود قرار دهید.

از پله های ایستگاه متروی Abbesses بالا نروید

بسکمک از افرادی که فیلم مشهور Amelie را تماشا کرده اند و یا از تور بازدید از لوکیشن های آن برمی گردند با تماشا صف شلوغ آسانسور ترجیح می دهند از پله ها استفاده کنند. یکی از نبایدهای سفر به پاریس برای جهانگردان کشور فرانسه بالا رفتن از همین پله ها است. اگر بخواهید این 36 متر را طی کنید لازم است 200 پله را بالا بروید و باید بدانید Abbesses عمیق ترین ایستگاه مترو پاریس است. بدون شک ایستادن در انتظار آسانسور ارزش صبر کردن را خواهد داشت.

عکاسی در کتاب فروشی شکسپیر و شرکا ممنوع

عاشقان مطالعه و کتاب بازدید از کتاب فروشی شکسپیر و شرکا را در لیست بازدیدهای خود در شهر پاریس قرار می دهند. کتاب فروشی در سال 1919 از طریق سیلیا بیچ افتتاح شده است و طی دهه بیست میلادی نویسندگانی همچون ازرا پاوند، ارنست همینگوی، ویلیام اس. باروز، جیمز جویس و فورد مادوکس فورد به آن رفت و آمد داشتند. هنوز هم از آن هم به عنوان یک کتاب فروشی و هم پاتوقی برای دوست داران ادبیات انگلیس استفاده می شود.

می توانید در این جا حسابی ریلکس کنید. روی جایگاه های چرمی یا نیمکت های مغازه بنشینید و غرق کتاب هایش شوید. یادتان نرود تنها باید چند قانون را رعایت کنید. یکی از نبایدهای سفر به پاریس برای جهانگردان کشور فرانسه در این کتاب فروشی عکس گرفتن است. عکاسی ممنوع است و اگر متوجه شوند یواشکی عکس گرفته اید ممکن است برایتان دردسر درست شود. این جا قانون های دیگری مانند دست نزدن به گربه چاقی که در اطراف پرسه می زند وجود دارد اما هیچ کدام مانند ممنوعیت عکاسی برایشان مهم نیست.

بدون بلیط سوار وسایل حمل و نقل عمومی نشوید

در سایر شهرهای بزرگ اروپا مانند لندن برای خروج از ایستگاه ها باید بلیط خود را بزنید تا درها باز شود و بتوانید از محوطه خارج شوید اما در پاریس چنین سیستمی وجود ندارد و ممکن است وسوسه شوید که بدون داشتن بلیط سوار آن ها شوید، قطعا این مورد را باید در لیست نبایدهای سفر به پاریس برای جهانگردان کشور فرانسه قرار داد. اگر متوجه شوند که بدون در دست داشتن بلیط معتبر سوار شده اید احتمالا با جریمه های سنگین روبرو خواهید شد.

تصور نکنید همه انگلیسی صحبت می کنند

پاریس شهری پر از جهانگرد و جهانگرد از سراسر جهان است و فرهنگش با آن ها آمیخته شده است. بسکمک از آن ها بلدند تا حدی انگلیسی صحبت کنند و با خارجی ها ارتباط برقرار سازند اما مورد بعدی نبایدهای سفر به پاریس برای جهانگردان کشور فرانسه آن است که از قبل فکر نکنید همه می توانند انگلیسی حرف بزنند و بهتر است چند کلمه ای فرانسوی یاد بگیرید. برای این کار لازم نیست کلاس زبان فرانسه بروید یا کتاب فرهنگ لغات زبان فرانسه را همراه داشته باشید، همین که چند کلمه ساده برای سلام و احوال پرسی را بلد باشید کارتان بخوبی پیش می رود.

روی زمان بندی مترو حساب نکنید

در شهر شلوغی مانند پاریس جابه جایی داخل شهر می تواند زمان زیادی را از شما بگیرد. برای همین یکی از مناسب ترین انتخاب های رفت و آمد و گردش در شهر برای فرار از ترافیک استفاده از مترو می باشد. انتخابی سریع و راحت که شما را به مقصدتان می رساند. یکی دیگر از نبایدهای سفر به پاریس برای جهانگردان کشور فرانسه آن است که روی زمان بندی متروها حساب کنند. البته همه چیز به خطی بستگی دارد که می خواهید سوارش شوید.

اگر قصد دارید از خطوط تازه و مدرن مترو مانند خط یک استفاده کنید با مسائل کم تری نسبت به خطوط قدیمی تر مانند خط شماره 11 مترو روبرو خواهید شد. بنابر این پیشنهاد می کنیم که هنگام گنجاندن مترو در برنامه هایتان حتما زمان اضافی برای آن را اختصاص دهید تا بعدا به مشکل برنخورید.

همراه داشتن پول خورد

یکی از جاذبه های شکم گردی در کشور فرانسه و به ویژه شهر پاریس نانوایی ها و شیرینی پزی های آن هستند. بوی خوش نان و طعم شیرینی در حال نگاه کردن به برج ایفل تجربه ای فوق العاده خواهد بود و یکی لذت های سفر به این شهر است. اما از قلم نیاندازید که بیشتر مغازه ها شلوغ هستند و صاحبان آن علاقه ای به خورد کردن پول های درشت شما ندارند بهتر است از قبل مقداری پول خوردتر را برای خرج کردن در چنین مکان های کنار بگذارید تا آن جا با معطلی روبرو نشوید.

روی تاکسی های شب حساب نکنید

در سایر شهرهای جهانگردی بزرگ جهان مانند لندن و نیویورک برای گرفتن تاکسی در شب هیچ مسئله ای نخواهید داشت، اما از نبایدهای سفر به پاریس برای جهانگردان کشور فرانسه آن است که روی تاکسی گرفتن در شب حساب کنند. تاکسی گرفتن حتی در شلوغ ترین ساعت های روز هم کار دشواری است و چه برسد به شب. ممکن است معطل شوید یا به عبارت بهتر اصلا قابل اعتماد نیست. خوشبختانه سیستم های تاکسی آنلاین و گوشی های هوشمند مشکل را تا حدودی حل کرده و با استفاده از اپلیکیشن هایی مانند Uber، LeCab و AlloCab انتخاب هایی هستند که در این شرایط کارتان را راه می اندازند.

سنت های خوش آمدگویی

آن هایی که شانس دعوت شدن به خانه یک فرانسوی یا دورهمی خودشان برای صرف غذا را دارند باید بدانند فرانسوی ها هم مانند ما ایرانی ها عادت دارند هنگام سلام و احوال پرسی با یکدیگر روبوسی می کنند. این عادت البته برای جهانگرد های برخی کشورها خیلی عجیب و غریب است ولی اگر از انجام آن امتناع کنید احتمالا حمل بر بی ادبی خواهد بود.

انتظار استیک خوب پخته شده (well-done) را نداشته باشید

فرانسوی ها عدت های غذایی خاص خود را دارند و به طعم و مزه آن چه می خورند بسیار اهمیت می دهند. آن ها معمولا عادت دارند گوشت را کم تر از حد رایج می پزند و حتی گاهی اگر از سرآشپز تقاضای استیک خوب پخته شده کنید آن را بی ادبی می داند. آن ها معتقدند اگر گوشت بیش از حد پخته شود عطر و طعم آن از بین می رود و مزه اش خراب می شود. از دیگر نبایدهای سفر به پاریس برای جهانگردان کشور فرانسه آن است که در رستوران انتظار گوشت پخته شده داشته باشید. بنابر این اگر گوشت را پخته دوست دارید حتما به آن ها بگویید و بازهم انتظار گوشتی تقریبا خام را داشته باشید.

عبارت های مودبانه فرانسوی را از قلم نیاندازید

شهر پاریس پر از جهانگرد است و برخورد و نظر مردم با آن ها به دو گروه تقسیم می شود. برخی با آغوش باز از آن ها استقبال می کنند و اما عده ای دیگر به خاطر شلوغی ها دل خوشی از جهانگرد ها ندارند. اگر چند کلمه ساده فرانسوی را یاد بگیرید می توانید خیلی راحت تر با آن ها ارتباط برقرار کنید و مردم را تحت تاثیر قرار دهید. عبارت هایی مانند pardon به معنی ببخشید، bonjour به معنی سلام، au revoir به معنی خداحافظ و merci به معنی مرسی خیلی پرکاربرد هستند. سعی کنید تا حد امکان با آن ها مودبانه برخورد کنید.

در ضمنً بیاد داشته باشید که اگر جایی دعوت شدید حتما یک هدیه کوچک همراه خود ببرسید و لباس مناسب بپوشید چرا که همان طور که پیش تر هم گفتیم فرانسوی ها به نکات کوچک آداب و معاشرت اهمیت زیادی می دهند و عدم رعایتشان از سمت شما برایشان خوشایند نخواهد بود.

برای گارسن ها دست تکان ندهید

در فست فودها و رستوران های غیر رسمی معمولا اول سفارش می دهید و بعد می نشینید اما اگر قصد دارید به رستوران بروید ابتدا روی میز مد نظر خود می نشینید و صرف نظر از جایی که انتخاب کرده اید (حتی روی بالکن یا تراس) منتظر می مانید تا گارسون بیاید و سفارشتان را بگیرد. اگر خیلی طول کشید و نیامدند اما نزدیک بودند بهتر است به آن ها نگاه کنید تا متوجه درخواست شما شوند یا آرام دستتان را بالا بیاورید. اگر بیشتر از این واکنش نشان دهید بی ادبی تلقی خواهد شد و وجه خوبی ندارد. بنابر این باید دست تکان دادن برای گارسن ها را هم در لیست نبایدهای سفر به پاریس برای جهانگردان کشور فرانسه قرار داد.

به یاد داشته باشید که گارسن های فرانسوی دوره های زیادی دیده اند و اطلاعات زیادی درباره انواع غذاها و نوشیدنی ها دارند و در حالت عادی می توانند 30 وظیفه را همزمان پیش ببرند. آن ها شما را فراموش نخواهند کرد. آن ها انتظار انعام زیادی از شما را هم ندارند معمولا بیشتر افراد صورت حسابشان را به بالا گرد کرده و پول را پرداخت می کنند. اگر کیفیت سرویس و غذا خیلی خوب بود چند یورو هم بیشتر می پردازند.

بلند صحبت نکنید

فرانسوی ها روی آداب و معاشرت بسیار حساس هستند و خودشان به نکات کوچک بسکمک اهمیت می دهند. وقتی صحبت از سر و صدای بلند و ایجاد آلودگی سوتی (به ویژه شب ها) می شود این اهمیت برای آن ها چند برابر بیشتر هم می شود. بیشتر اوقات اگر در کافه و رستوران صدای بلندی می شنوید متعلق به جهانگردان خارجی است. بنابر این سعی کنید مراقب تون صدای خود باشید. به خصوص اگر در محله ای خلوت هستید این مساله را رعایت کنید چرا که ممکن است یک فرانسوی عصبانی به شما تذکر دهد که لطفا کمی آرام تر صحبت کنید.

تقاضای چاشنی نکنید

در بسکمک از کشورهای (مانند کشور خودمان) برای خوردن غذا همیشه از چاشنی استفاده می کنیم و شیشه سس و نمک و فلفل همیشه سر سفره هایمان واقع شده است. از نبایدهای سفر به پاریس برای جهانگردان کشور فرانسه تقاضای چاشنی اضافه برای غذا است. اگر به گارسن چنین چیزی بگویید احتمالا درمقابل خواسته شما مقاومت می کند و یادتان باشد آن ها حتی چنین حرفی را نوعی بی احترامی می دانند. چرا که معتقد هستند سرآشپز غذایی بی عیب و نقص را آماده کرده و شما از آن خوشتان نیامده است بنا بر این نیازی به مزه های بیشتر برای خوردنش دارید.

در ضمنً لازم است بدانید که رستوران ها معمولا فقط برای صبحانه چای و قهوه سرو می کنند و به ندرت می توان زمان دیگری چنین نوشیدنی هایی را سفارش داد. برای سفارش نوشیدنی هنگام نهار و شام نیز بهتر است بعد از دسر این کار را انجام دهید.

منبع: theculturetrip

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2089

به "14 مورد از نبایدهای سفر به پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 مورد از نبایدهای سفر به پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید