215 میلیارد رهاورد سفر دور دوم هیات دولت به استان بوشهر در حوزه میراث فرهنگی است

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، ایرنا/ براساس گزارشهای واصله، 215 میلیارد رهاورد سفر دور دوم هیات دولت به استان بوشهر در حوزه میراث فرهنگی است.

215 میلیارد رهاورد سفر دور دوم هیات دولت به استان بوشهر در حوزه میراث فرهنگی است

اسماعیل سجادی منش اظهار کرد: از این اندازه اعتبار 30 میلیارد تومان متمم سفر نخست هیات دولت بود که در این سفر مصوب شد.

وی اضافه نمود: بعلاوه مبلغ 150 میلیارد تومان اعتبار برای تقویت حوزه زیرساختهای میراث فرهنگی برای بافت تاریخی بوشهر و سیراف مصوب شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر توضیح داد: براساس پیگیری های صورت گرفته، 20 میلیارد تومان اعتبار برای ترمیم موزه شهید رئیسعلی دلواری و 15 میلیارد تومان نیز برای ساخت کارگاه های صنایع دستی در استان اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: با توجه به اعتبارات قابل توجه مصوب حوزه نفت و گاز درخواست شده عددی به صورت گلوبال با رویکرد دینی و مذهبی در اختیارحوزه میراث فرهنگی استان بوشهر قرار گیرد.

سجادی منش اضافه نمود: بر این اساس کوشش می گردد اماکنی از جمله امامزاده سلیمان گناوه، پیر بهرس خلیفه ای دشتستان، بقعه شیخ منصور روستای زیارت دشتستان، امامزاده عبدالمهیمن بوشهر، مسجد جامع بردستان، پل و کاروانسرای مشیر و کاروانسرای دالکی با توجه به قدمت این اماکن و بنای ثبتی و فضای معنوی بازسازی و بازسازی شوند.

وی ادامه داد: بناهای تاریخی منتظر تامین اعتبار برای بهسازی نمی شوند و احتیاج است بناهای تاریخی موجود براساس اولویت مورد بازسازی قرار گیرند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: بعلاوه در حوزه اماکن تاریخی بسیاری از این اماکن بازسازی و استحکام بخشی اضطراری شده اند و احتیاج است مابقی بناها از جمله قلعه داراب خان، آثار تاریخی شهرهای سیراف و جم نیز با حمایت استاندار و فرمانداران بازسازی شوند.

ساماندهی زیرساختهای تاریخی و گردشگری خارک

به گفته سجادی منش، پنج میلیارد تومان اعتبار برای نخستین بار برای بازسازی امامزاده میرمحمد حنفیه، ساخت موزه خارک، ساماندهی آثار دوره اشکانی و گور دخمه های پالمیری اختصاص داده می گردد.

وی واگذاری کار بازسازی کاروانسراها مشیر و دالکی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را اعلام نموده و گفت که کار بازسازی و بهسازی آنها تا قبل از انتها فرودین سال آینده پس از سالها مطالبه گری شروع می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر یادآور شد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، کار بازسازی 9 بنای ثبتی نیز در بافت تاریخی شهر بوشهر از سال آینده شروع می گردد.

سجادی منش از سرمایه گذاری هلدینگ های بزرگ کشور در این استان اطلاع داد و اعلام کرد: 1200 میلیارد تومان برای ایجاد دهکده گردشگری ساحلی در تنگستان سرمایه گذاری می گردد.

وی با بیان اینکه با مشارکت سرمایه گذاران تحول مهمی در حوزه گردشگری رقم خواهد خورد، اضافه نمود: پس از بازدید وزیر میراث فرهنگی از کاروانسرای دالکی و کاروانسرای مشیر دشتستان، برای بازسازی این آثار تاریخی اعتبارات لازم اختصاص داده شد که تا انتها فروردین عملیات اجرایی آنها شروع می گردد.

تکمیل 100 درصد ظرفیت مراکز اقامتی و هتلهای استان بوشهر

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از اشغال تخت های هتل ها و مراکز اقامتی استان اطلاع داد و گفت: اکنون 100 درصد ظرفیت مراکز اقامتی و هتل های استان بوشهر چند روز مانده به عید نوروز پر شده است.

سجادی منش با اشاره به وجود 6 هزار و 300 واحد اقامتی در استان بوشهر گفت: امسال ظرفیت واحدهای اقامتی استان نسبت به سال گذشته 53 درصد رشد یافته و براساس برنامه ریزی صورت گرفته تمام هتل ها، هتل آپارتمان ها، میهمان پذیرها و بومگردی ها، کلاس های درس، خوابگاه های دانشجویی استان آمادگی پذیرایی از مسافران و گردشگران را در ایام نوروز دارند.

وی با بیان اینکه سه کمپ خود چادری در ساحل بوشهر برای اسکان مسافران مشخص شده، گفت: در تمام شهرهای استان بوشهر با مشارکت شهرداران و مسئولان شهرستان های 10 گانه استان بوشهر اقدامات مهمی برای خدمات رسانی به مسافران در نظر گرفته شده است.

وی با قدردانی از توجه استاندار بوشهر و مشارکت شهرداران در توسعه زیرساختهای گردشگری و اقامتگاه ها در شهرها بویژه نقاط نقاط ساحلی توضیح داد: با برنامه ریزی صورت گرفته خدمات لازم رفاهی برای مسافران نوروزی در نقاط مختلف استان بوشهر ارائه می گردد و در این راستا تا به امروز 2هزار و 200 چشمه سرویس های بهداشتی در نقاط گردشگرپذیر استان بوشهر ایجاد شده و انتظار می رود این رقم به 2 هزار و 500 چشمه افزایش یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از راه اندازی گردشگری مقاومت در شهر بوشهر اطلاع داد و ادامه داد: گورستان انگلیسی ها، موزه شهید رئیسعلی دلواری، کنسولگری و بافت تاریخی بوشهر، قلعه ریشهر از جمله طرح های گردشگری مقاومت در بوشهر مشخص شده و این گردشگری همراه با روایتگری است.

پرداخت 40 میلیارد تومان از بدهی میراث فرهنگی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: مجموع بدهی این اداره کل 53 میلیارد تومان بود که تا به امروز 40 میلیارد از بدهی های گذشته در امسال پرداخت شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 28 اسفند 1401 بروزرسانی: 28 اسفند 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2341

به "215 میلیارد رهاورد سفر دور دوم هیات دولت به استان بوشهر در حوزه میراث فرهنگی است" امتیاز دهید

1 کاربر به "215 میلیارد رهاورد سفر دور دوم هیات دولت به استان بوشهر در حوزه میراث فرهنگی است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "215 میلیارد رهاورد سفر دور دوم هیات دولت به استان بوشهر در حوزه میراث فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید