3 پارک آبی استانبول که حتما ببینید

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، هر چند استانبول شهر تمام فصل هاست، اما تابستان هایش دنیایی دیگری است. این شهر ساحلی که در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره آرام گرفته است، بیش از 20 ساحل برای شنا دارد. اما فقط این ساحل ها نیستند که این شهر را برای تمام دنیا به یک گزینه ایده آل برای سفرهای تابستانی می نمایند، پارک های آبی مجهز استانبول خودشان دنیایی هستند.

3 پارک آبی استانبول که حتما ببینید

استانبول کاخ ها، مساجد، موزه ها و مراکز خرید متنوعی دارد که در کنار پارک های آبی و سواحل معروفش این شهر را یک مقصد پرطرفدار برای ایرانی ها نموده است. اگر در خصوص این ابرشهر می خواهید بیشتر بدانید، به راهنمای سفر به استانبول را هم بعد از این مقاله بخوانید.

اما برویم سراغ اصل مطلب و برترین پارک های آبی استانبول. ما هم پارک های آبی استانبول و امکانات آن ها را به شما معرفی می کنیم و هم آدرس پارک های آبی استانبول را روی گوگل مپ نشان می دهیم تا بدون دغدغه به مقصدتان برسید.

1- پارک آبی کلاب دلفین استانبول؛ اینجا خوشی و هیجان سرانجام ندارد

حتی فکر به سر خوردن از آبشارهای بلند در دل آسمان و افتادن در دل استخر آدم را به هیجان می آورد، چه برسد به تجربه واقعی این خوشی ها. اگر با بچه ها تان به این پارک آبی سفر می کنید، احتمالا یکی از برترین و هیجان انگیزترین خاطرات کودکی اش را برایش رقم می زنید. هر چند کودک درون بزرگسال ها هم دست کمی از بچه ها در خوشگذرانی در این پارک نخواهند داشت.

پارک آبی دلفین کلاب استانبول در سال 2011 افتتاح شد و هنوز هم بزرگترین پارک آبی استانبول است. این پارک آبی در فراهم کردن بازی های آبی و خوشگذرانی در یک روز تابستانی کم نگذاشته است؛ از انواع سرسره ها و استخرها و سونامی گرفته تا استخر واترپلو، والیبال ساحلی و زمین تنیس. استخرهای شنای بچه ها و بزرگسالان هم جداست، در نتیجه بچه ها با همسن و سالان خود بیشتر می توانند از این سرگرمی لذت ببرند.

همانطور که از اسمش هم می گردد حدس زد، این پارک آبی استخر ویژه دلفین هم دارد. در این قسمت از پارک می توانید اجرای نمایشی دلفین ها و شیرهای دریایی را ببینید و با آن ها عکس های یادگاری بگیرید.

زمان آغاز به کار

با آغاز گرم شدن هوا یعنی از ماه اردیبهشت، پارک آبی آکوا دلفین استانبول هم آغاز به کار می نماید و تا آخر تابستان فعال است.

ورودی پارک

ورودی پارک برای بچه ها 0 تا 4 سال رایگان است. مبلغی هم که برای بچه ها 5 تا 12 سال دریافت می گردد نصف ورودی بزرگسالان است. با توجه به اینکه آخر هفته ها استقبال از پارک آبی زیاد است، روز یکشنبه (آخر هفته ترکیه) افزایش قیمت دارند.

خدمات دیگر پارک

بعد از آن همه جنب و جوش و بالا و پایین پریدن حالا وقت یک نوشیدنی خنک یا غذای خوشمزه است که خودتان را دوباره برای لذت بردن از این همه هیجان آماده کنید. کافه و رستوران های پارک آبی دلفین استانبول نوشیدنی ها و غذاهای لذیذ و باکیفیت سرو می نمایند اما کاربران tripadvisor.com می گویند کمی قیمت غذاها گران است. بنابراین اگر دوست دارید بازدید از پارک آبی را ارزان تمام کنید، می توانید از قبل ساندویچ آماده کنید و با خودتان ببرید.

یکی از ویژگی های خوب این پارک این است که از برخی مراکز گردشگری معروف استانبول مثل میدان تکسیم تا خود پارک سرویس رایگان دارد و شما کافی است زمان حرکت این اتوبوس ها را بدانید. برای اطلاع از زمان حرکت سرویس ها و قیمت های به روز ورودی پارک آبی کلاب دلفین استانبول به وبسایت رسمی پارک آبی استانبول سر بزنید.

آدرس پارک آبی دلفین کلاب روی گوگل مپ

2- پارک آبی آکوامارینا استانبول

اینجا دیگر کار از شنا و سرگرمی تابستانی گذشته است. اگر فکر می کنید آدرنالین خونتان پایین آمده و باید خودتان را غرق در هیجان کنید، پس بهتر است خودتان را در پارک آبی آکوارمارینا استانبول مهمان هیجان های فراموش نشدنی کنید.

این پارک آبی در محله اروپایی بویوک چکمجه استانبول، یکی از منطقه های لوکس و شیک، واقع شده است. پارک آبی آکوامارینا خارج از شهر است و پشت فرودگاه آتاتورک واقع شده است. اگر نخواهید خودتان با تاکسی دربست یا اینترنتی به این پارک آبی برسانید، می توانید از سرویس های رفت رایگان بهره ببرید. از ساعت 8:30 صبح تا ساعت 10 سرویس های پارک مسافران را به صورت رایگان جا به جا می نمایند. اما بهتر است بدانید که فقط سرویس رفت رایگان است و برای برگشت باید کرایه را بپردازید. سرویس های برگشت از ساعت 5 بعد از ظهر آغاز به کار می نمایند.

امکانات پارک

امکانات این پارک مثل سرسره و استخرها برای گروه های سنتی مختلف فرق دارد و به همین دلیل این پارک یک گزینه فوق العاده برای سرگرمی خانوادگی است. هر یک از اعضای خانواده می توانند متناسب با سنشان خوش بگذرانند. در کنار استخرهای شنای بزرگسال ها، جایگاه و چتری ساحلی چیده شده است و بعد از شنا می توانید ریلکس کنید و آفتاب بگیرید. انواع استخرهای پارک مارینا شامل استخر المپیک، استخر مخصوص بچه ها، استخرهای بزرگ و کوچک است. در کنار اسخرها دی جی حضور دارند که موسیقی مناسب با حال و هوا را پخش می نمایند و شور و هیجان بیشتری به این روز تابستانی شما می دهند.

انواع سیاه چاله های آب، رودخانه دیوانه، سرسره های بزرگ، حمام های سرگرمیی و سقوط آزاد به داخل آب از دیگر سرگرمی های این پارک آبی هستند. این پارک هر روز ظرفیت پذیرش 3000 بازدید نماینده را دارد.

ورودی های پارک

ورودی پارک آبی آکوامارین استانبول هم مانند پارک آبی کلاب دلفین برای بچه ها 0 تا 4 سال رایگان است. از وبسایت اصلی پارک آبی آکوامارین هم می توانید قیمت ورودی برای آقایان و خانم ها در طول هفته و آخر هفته را ببینید.

آدرس پارک آبی آکوا مارینا روی گوگل مپ

3- شهر بازی و پارک سرگرمیی ویالند استانبول، سرزمین هیجان و خوشگذرانی

نام این مجموعه آبی از ویالند به اسفانبول (isfunbul) تغییر پیدا نموده است. ساخت این پارک آبی در سال 2011 آغاز شده و دو سال زمان برده است. شهر بازی و پارک آبی ویالند یکی از بزرگترین شهربازی های استانبول، یکی از برترین پارک های موضوعی ترکیه و هم اینکه یکی از برترین پارک های آبی این کشور است.

اینجا نه تنها یک پارک آبی درست و حسابی است، بلکه در بین 800 پارک موضوعی اروپا در سال 2015 رتبه پنج را هم گرفته است.

اسفانبول به معنای واقعی یک شهر سرگرمیی است که بزرگ و کوچک خانواده ساعت ها می توانند در آن سرگرمی نمایند و لحظات پر از هیجانی را بگذرانند. از جمله وسیله ها و سرگرمی های هیجان انگیز این پارک می توان به ترن نفس گیر، چرخش 360، رودخانه وحشی، سرسره وایکینگ، برج عدالت و ترن ماجراجو و توریست کوچک اشاره نمود.

در سرگرمی توریست کوچک، کودک شما وارد یک تونل می گردد. داخل این تونل کوچک بچه ها انگار که روی یک قایق کوچک نشسته باشند، جهان را فتح می نمایند. از کشورهای شرق گرفته تا غرب سفر می نمایند و در این تونل جهان را زیر پایشان می گذارند.

  • بازی انگردی بردز

بازی انگری بردز معروف را هم که می شناسید و احتمالا بارها و بارها بازی نموده اید. حالا در این شهر بازی و پارک آبی با نورپردازی های سه بعدی و تصاویر شخصیت های اصلی این بازی یک جهانی واقعی از پرنده های دیوانه ساخته اند. افراد کم توان هم می توانند از جهانی پرندگان دیوانه در شهر بازی لذت ببرند.

  • استانبول قدیم

اینجا خیابان و کوچه های استانبول قدیم را شبیه سازی نموده اند. پس اگر به تاریخ علاقه دارید، این فرصت را از دست ندهید. با قدم زدن در کوچه و خیابان های استانبول قدیم شما در واقع دارید در تاریخ قدم می زنید.

امکانات پارک ویالند استانبول

یکی از امکانات جالب این مجموعه دستبندهای زوم است. از آنجایی که نمی گردد داخل پارک آبی تلفن تان را به همراه د اشته باشید. با این دستبندها می توانید از لحظات هیجان انگیز سر خوردن از آبشارهای بلند و تمام سرگرمی های دیگر مجموعه فیلم و عکس یادگاری بگیرید.

  • سوغاتی فروشی: در این مغازه ها وسیله های کوچک و رنگی مثل عروسک و جاسویچی می فروشند. در سرانجام یک روز پر از خاطره و خوشی می توانید از این فروشگاه ها که در بخش های مختلف پارک هستند یادگاری و سوغاتی خریداری کنید.
  • قطار شهربازی: این شهربازی و پارک آبی آنقدر بزرگ است که شاید نتوانید پیاده به گوشه و کنار آن سر بزنید. اما قطار شهربازی شما را به همه جای این شهر پر از خاطره می برد و بدون خستگی می توانید از همه جای آن تماشا کنید.
  • سرویس رفت و برگشت به شهربازی: اینجا هم مثل دو پارک آبی دیگر استانبول برای رفت و آمد بازتماشامایندگان سرویس در نظر گرفته اند. در ایستگاه های منطقه های مختلف استانبول مثل محله سلطان احمد، شیشلی، بشیکتاش، تکسیم، کادیکوی و … می توانید سوار این اتوبوس ها شوید و رایگان خودتان را به ویالند قدیم و اسفانبول نو برسانید.

آدرس پارک آبی ویالند روی گوگل مپ

کلام آخر…

اگر در فصل بهار و تابستان به استانبول سفر می کنید، این پارک های آبی را از دست ندهید. پارک های آبی استانبول با سرگرمی های متنوع یکی از پرهیجان ترین و به یادماندنی ترین روزهای زندگی تان را به شما هدیه می دهند.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2230

به "3 پارک آبی استانبول که حتما ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 پارک آبی استانبول که حتما ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید