6 جاذبه دیدنی سیسیل

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، 6 جاذبه دیدنی برتر در سیسیل

سیسیل بزرگترین جزیره ایتالیا و در شمال مدیترانه است. جاذبه های سیسیل این جزیره را تبدیل به یکی از فریبنده ترین مقاصی نموده است که می توانید از آن بازدید کنید. در میان زیبایی های بی شمار این جزیره، در ادامه خبرنگاران چند مورد از بهترین و زیباترین های آن ها را برای شما معرفی خواهد نمود.

6 جاذبه دیدنی سیسیل

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

جزایر آیولین

این جزیره های جذاب به خصوص در ماه های گرم سال بیشتر متقاضی دارند، اما در ماه آگوست (10 مرداد تا 9 شهریور) انتظار ازدحام جمعیت را داشته باشید. در ماه های سرد سال خدمات کشتی و قایق رانی ممکن است به خاطر بدی هوا کنسل شود. ولی در سایر اوقات سال، این سواحل و جزیره ها تجربه ای عالی را برای شما رقم خواهند زد. بخصوص با غذاهای دریایی لذیذی که در این منطقه موجود است.

کوه اتنا

اتنا یکی از فعال ترین آتشفشان های دنیا است. این کوه حدود 3300 متر ارتفاع دارد و در سواحل شرقی سیسیل قرار گرفته است. بیشتر فوران های این آتشفشان در قله آن اتفاق می افتد و به ارتفاع آن می افزاید و یا اینکه از ارتفاع آن می کاهد. در طول زمستان، گردشگران به این کوه می آیند تا در دامنه ها و شیب های آن به اسکی بازی بپردازند. در ماه های گرم سال، گردشگران ماجراجو به این کوه می آیند تا به صخره نوردی و یا کوه نوردی در اتنا بپردازند. در دامنه های شمالی این کوه که فعالیت آتشفشانی کمتری دارند و به وسیله ماشین هم امکان دسترسی به آن ها مقدور است، تورهایی وجود دارند که شما را به مناطقی می برند که در آنجا می توانید فوران های آتشفشان را مشاهده کنید.

تائورمینا

تائورمینا بر روی یک صخره در نزدیکی کوه اتنا و در سواحل شرقی جزیره سیسیل قرار گرفته است. تائورمینا همواره مقصدی محبوب برای بازدید از سیسیل بوده است. از قرن نوزدهم گردشگران بازدید از این شهر را در برنامه های سفر خود می گنجاندند. سواحل نزدیک این شهر هم بسیار زیبا و لذت بخش هستند. ولی جذابیت بیشتر آن ها بدین خاطر است که فقط به وسیله تراموا هوایی می توان به آن ها دسترسی داشت. بنابراین صرف سفر به آنجا خودش نیمی از لذت بازدید است. محبوب ترین جاذبه این شهر Teatro Greco است. اگرچه طراحی این آمفی تئاتر رومی است، ولی لایه های آن نشان می دهند که این مکان را روی یک تئاتر یونانی قدیمی تر ساخته اند. برخی از بخش های این آمفی تئاتر بازسازی یا جایگزین شده اند، اما بیشتر بخش آن همانطوری که بوده باقی مانده است.

پالرمو

مرکز جزیره سیسیل شهر زیبا و دوست داشتنی پالرمو است که تاریخ آن به 2،700 سال پیش برمیشود. این شهر برای اولین بار توسط فنیقی ها کشت شد. ولی دوران اوج شکوه فرهنگی آن به زمانی برمی شود که توسط اعراب تخسیر شده بود. در آن موقع پالرمو را به خاطر معماری و جاذبه های زیبایی که داشت شهر لذت ها می نامیدند. امروزه این شهر بیشتر به خاطر بازارهای خیابانی شگفت انگیز و معماری اش شهرت دارد. البته موزه و کلیساهای درجه یکی هم در این شهر وجود دارند که از آن ها هم می توانید بازدید کنید.

سیراکوز

یکی دیگر از جاذبه های سیسیل، سیراکوز است. سیراکوز مدتی مهم ترین شهر دنیای غرب باستان بود. از این شهر 2700 ساله در کتاب مقدس، در نوشته های سیسرون و در خیلی از افسانه های باستانی یاد شده است. قدیمی ترین بخش سیراکوز در آن سوی سواحل و در جزیره Ortiga قرار گرفته و تعداد زیادی کلیسا و سایت های باستان شناختی مهم در آن وجود دارد. یک گورستان باستانی هم در این بخش قرار گرفته است که قدمت آن به 1270 سال قبل از میلاد مسیح باز می شود.

Villa Romana del Casale

بنای Villa Romana del Casale در حومه شهر پیاتسا آرمرینا در بخش جنوبی مرکز سیسیل قرار گرفته است و یکی از جاذبه هایی است که هنگام بازدید از سیسیل حتماً باید از آن هم بازدید کنید. این بنا متعلق به قرن چهارم است و یکی از بزرگترین و سالم ترین مجموعه های موزاییک دنیا و متعلق به زمان باستان را در خود جای داده است. موزاییک های هریک از اتاق های اصلی در این بنا دارای یک تم موضوعی خاصی است.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 551

به "6 جاذبه دیدنی سیسیل" امتیاز دهید

1 کاربر به "6 جاذبه دیدنی سیسیل" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 جاذبه دیدنی سیسیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید