آبشار مران تنکابن، عکس

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، آبشار خبکندی یا مران با ارتفاع 62 متر در روستای مَران از توابع تنکابن در استان مازندران قرار گرفته است. برای رفتن به این روستای خاص، زیبا و کم نظیر که حدود 60 کیلومتر با مرکز شهر تنکابن فاصله دارد باید وارد جاده جنگلی سه هزار شد و با عبور از روی رودخانه خروشان آن و گذر از میان درختان انبوه و آب نماهای خاطره انگیز به ابتدای جاده کوهستانی معروف به جاده الموت که در دست احداث است رسید.

آبشار مران تنکابن، عکس

این جاده کوهستانی با طبیعتی بکر که یک طرف آن صخره های مخملی و طرف دیگر به دره های عمیق که به رودخانه ای خروشان منتهی می گردد چشمان هر بیننده ای را مجذوب خود می سازد و هرچه به مران نزدیک تر می شوید بر ارتفاع این جاده کوهستانی و پیچ در پیچ افزوده شده و دره های حاشیه جاده نیز عمیق تر می گردد.

پس از رسیدن به روستای مران و پارک ماشین در ابتدای روستا، پیاده روی با شیب ملایم که حدود یک ساعت زمان احتیاج دارد برای رسیدن به آبشار در انتظار شماست.

همراه با آب پر فشار سنگ ریزه هایی از بالا به سمت پایین سرازیر میشوند که درصورت نداشتن کلاه و تجهیزات مناسب ممکن است صدمات جانی در پی داشته باشد ، پس لطفا از نزدیک شدن به آبشار ها جدا خودداری کنید

نکاتی در خصوص پیمایش دره مران

در این دره تا قبل از رسیدن به دو آبشار آخر در قسمت هایی از جهت امکان خروج از دره وجود دارد.

فصل مناسب برای پیمایش دره از نیمه تیر تا نیمه شهریور می باشد

آبشار آخر دارای دو کارگاه است(یکی در ابتدای تراورس که می توان در شرایط کم آبی از آن استفاده کرد و دیگری در انتهای تراورس که برای شرایط پر آبی دره مناسب است).

برای پیمایش دره به طنابهایی به متراز 70 ، 50 و 20 متر احتیاج دارید.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1656

به "آبشار مران تنکابن، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار مران تنکابن، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید