آرایش برفی هگمتانه، یخ گردشگری زمستانی آب شد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران-گروه استان ها: دانه های بلورین برف از ابرهایی که بر فراز آسمان خودنمایی می نماید، همچون ترانه ای آهنگین رقصان بر دامنه های الوند و دشت ها و باغ های پر از درخت گنج نامه و عباس آباد و حیدره و سیمین و ابرو همدان می نشینند و حالا شهر باستانی و تاریخی همدان پوشیده از برف، همچون نگینی در غرب کشور می درخشد.

آرایش برفی هگمتانه، یخ گردشگری زمستانی آب شد

از سفر با تور کانادا قیمت مناسب لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

طبیعت و جاذبه های تاریخی و گردشگری همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین این روزها با بارش برف و فرارسیدن فصل زمستان زیبایی شان دوچندان شده به طوری که زیبایی این شهر در فصل زمستان و بارش برف را با هیچ واژه ای نمی توان به درستی توصیف کرد.

امکان تفریحی و گردشگری همدان در زمستان

همدان به عنوان یکی از پنج شهر گردشگری کشور، دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی بوده که نه تنها در کشور بلکه در جهان نیز بی نظیربوده و همدان علاوه برداشتن جاذبه های طبیعی گردشگری و طبیعت بکر و ناب در چهارفصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان از امکان تفریحی و گردشگری خاصی برخوردار است که گردشگران را به سمت خود فرامی خواند.

با فرارسیدن فصل سرما و پوشیده شدن زمین و ارتفاعات الوند از برف، بازار ورزش های زمستانی و توریسم زمستانی داغ می گردد و همدان با داشتن دو پیست اسکی تاریک دره و پیست اسکی دشت میشان و صخره ها و کوه هایی پوشیده از قندیل های یخی مکان مناسبی برای ورزشکاران علاقه مند به اسکی و یخ نوردی است.

ظرفیت پیست اسکی الوند یا تاریک دره

پیست اسکی الوند یا تاریک دره در 10 کیلومتری جنوب غربی جاده گنج نامه در شهر همدان و در دامنه های کوه های الوند قرارگرفته و سومین پیست مطرح کشور است که پس از پیست های شمشک و دیزین به عنوان منحصربه فردترین پیست اسکی در تمام کشور مطرح است.

این پیست با هزار و 600 متر طول قابلیت برگزاری مسابقات اسکی روی چمن و برف را در تمام فصول سال دارد و تله سیژ این مجموعه با 100 جایگاه و یک هزار و 600 متر طول خط، فعال شده و با راه اندازی این دستگاه وسعت پیست به 50 هکتار رسیده است.

در کنار این پیست ساختمان دوطبقه شامل آشیانه برف کوب این مجموعه با زیربنای 300 متر احداث و سرویس بهداشتی، دفتر هیئت، سالن اجتماعات، انبار، وسایل اسکی و موتورخانه و اتاق کنترل خط دستگاه ها تله سیژ در این مجموعه واقع شده است.

پیست اسکی تاریک دره همدان با توجه به وجود این امکانات و تجهیزات پیشرفته به عنوان یکی از پیست های منحصربه فرد کشور محسوب می گردد و شرایط جوی همدان و کوهستانی بودن این شهر و زمستان های بسیار دیدنی و پربرف اجازه فعالیت در ورزش های زمستانی را به خوبی فراهم نموده است.

هرساله با فرارسیدن فصل زمستان، گردشگران بسیاری از داخل و خارج از کشور برای استفاده از این پیست به همدان سفر می نمایند و پیست اسکی تاریک دره دارای امکانات خوب و مناسبی برای ورزشکاران است.

پیست تاریک دره در بین پیست های اسکی کشور، کم ترین مسافت را تا مرکز شهر دارد

پیست اسکی تاریک دره در بین پیست های اسکی کشور، کم ترین مسافت را تا مرکز شهر دارد و راه دسترسی آن از دره عباس آباد و گنج نامه می گذرد و به دره تاریک دره می رسد.

دومین پیست اسکی همدان بانام پیست اسکی دشت میشان و یا ارس باران واقع در دشت میشان و دهکده تفریحی توریستی گنج نامه از دیگر جاذبه های گردشگری همدان است که گردشگران زمستانی را به سمت خود فرامی خواند.

علاوه بر پیست اسکی وجود ورزش های مهیجی چون بانجی جامپینگ، تیرول، تعادل هوایی در کنار بهره گیری از تله کابین گنجنامه که ظرفیتی بی نظیر برای جذب گردشگر و رونق صنعت توریسم به حساب می آید در دهکده گنج نامه ایجادشده است.

همچنین سورتمه ریلی که سریع ترین و طولانی ترین سورتمه ریلی کشور بوده با هزار و 500 متر طول و 60 کیلومتر سرعت در ساعت و با بهره گیری از جدیدترین فناوری های روز در دهکده تفریحی توریستی گنج نامه همدان جزو ایمن ترین ورزش های همگانی بوده و قادر به فعالیت 13 تا 20 سورتمه بر روی خط است که می تواند ورزشی مهیج و جالب برای گردشگران زمستانی باشد.

گذشته از وجود ورزش ها و تفریحات زمستانی در شهر همدان، طبیعت زیبا و بکر این شهر در فصل زمستان و بارش برف دیدنی و وصف ناشدنی است، به سمت گنج نامه همدان که حرکت می کنی، درختان اطراف جاده چون عروسی رخت سپید بر تن نموده و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نمایند.

به گنج نامه که می رسی درختان سر به فلک کشیده و پوشیده از برف زیبایی زمستان را چندین برابر نموده و زیبایی آبشار گنج نامه با قندیل های یخی و بلوری که از طرف آن آویز شده چشم گردشگران زمستانی را نوازش می دهد.

تصویری به یاد ماندی از شاهکار خلقت

رودخانه های جاری و تکه های برف یخی در کناره رودخانه های دره مراد بیگ و باغ های عباس آباد همدان، تصویری به یاد ماندی از شاهکار خلقت را در ذهن ها حک می نماید و تله سیژ مجتمع تفریحی و توریستی عباس آباد همدان فرصت مناسبی بوده که سوار بر آن از زیبایی ها و مناظر اطراف ارتفاعات الوند لذت برد.

محوطه پوشیده از برف مجتمع تفریحی و توریستی عباس آباد مکان مناسبی برای ساخت آدم برفی و برگزاری مسابقه آدم برفی در بین شهروندان و گردشگران زمستانی بوده و علاوه بر دشت های پوشیده از برف همدان می تواند محلی برای برف بازی و لذت بردن از هوای برفی باشد.

مجموعه شهربازی رنگین کمان همدان واقع در بلوار ارم این شهر فضای شاد و مفرحی را برای بازی بچه ها در کنار خانواده ها ایجاد نموده که گردشگران می توانند در محیط گرم و شاد در کنار خانواده و دوستان از زیبایی های همدان لذت ببرند.

شهر همدان در کنار جاذبه های طبیعی و ورزشی زمستان دارای جاذبه های تاریخی و دیدنی بوده که بازدید از آن ها در فصل زمستان ویژگی های خاص خود را دارد، آرامگاه حکیم بوعلی سینا که زیبایی بنای آن در فصل زمستان چندین برابر می گردد و یا آرامگاه باباطاهر شاعر نامی همدانی از مکان های دیدنی این شهر است.

گنبد علویان و برج قربان و تپه باستانی هگمتانه و شیر سنگی ازجمله ابنیه های همدان است که گردشگران زمستانی علاوه بر استفاده از جاذبه های طبیعی و گردشگری می توانند از آن بازدید نمایند.

تخفیف های ویژه

موزه های شهر همدان مانند موزه هگمتانه، موزه تاریخ طبیعی، موزه مردم شناسی، موزه آرامگاه بوعلی، موزه صنایع دستی، موزه مشاهیر و موزه حمام قلعه و باغ موزه دفاع مقدس و باغ موزه نظری مخاطبان و گردشگران خاص خود را دارد که همیشه بروی گردشگران باز است.

در همین خصوص رئیس هیئت اسکی استان همدان با بیان اینکه پیست اسکی تاریک دره همدان راه اندازی شده است، گفت: شرایط برای میزبانی گردشگران مهیاست.

کاظم عرب در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به شرایط رشته اسکی در استان همدان گفت: شهر همدان با داشتن آب و هوای کوهستانی و پیست اسکی تاریک دره از استان های دارای پتانسیل ورزش اسکی است.

وی اضافه نمود: در سال گذشته ورزش اسکی در همدان رشد قابل ملاحظه ای داشت و 10 نفر از همدان به اردوی تیم ملی راه پیدا کردند و بعد از گذشت 30 سال پیروز به کسب کاپ تیمی در این رشته شدیم.

رئیس هیئت اسکی استان همدان با اشاره به آموزش اسکی گفت: طبق روال سال های گذشته با آموزش وپرورش استان همدان تفاهم نامه ای منعقد شده و دانش آموزان زیر 15 سال به طور رایگان و با ارائه معرفی نامه از مدارس، آموزش می بینند.

عرب عنوان نمود: همچنین دانشگاه ها و ادارات دولتی نیز می توانند در قالب گروه های چند نفره با ارائه معرفی نامه و مراجعه به هیئت با تخفیف های خوبی از امکانات پیست همدان استفاده نمایند.

بارش برف سنگین شده و دانه های بلوری برف همچون عروسی بالباس سفید بر دامنه های الوند و کوه ها و دشت های همدان خودنمایی می نماید و شهر زیبای همدان با زیبایی های وصف ناشدنی و طبیعت بکر و ناب و جاذبه های زمستانی گردشگران زمستانی را به سوی خود فرامی خواند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 808

به "آرایش برفی هگمتانه، یخ گردشگری زمستانی آب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرایش برفی هگمتانه، یخ گردشگری زمستانی آب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید