ابراز خرسندی اتریش درباره میزبانی مذاکرات برجام، شالنبرگ: مناقشات یک شبه قابل حل نیست

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، وزیر امور خارجه اتریش ضمن ابراز خرسندی درباره میزبانی مذاکرات برجام با تاکید بر اینکه در شروع روندی طولانی قرار داریم مناقشات بر سر این مسئله را یک شبه قابل حل ندانست.

ابراز خرسندی اتریش درباره میزبانی مذاکرات برجام، شالنبرگ: مناقشات یک شبه قابل حل نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه وینر سایتونگ، الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش روز چهارشنبه در وین مذاکراتی را با بعضی مقامات که برای احیای برجام کوشش می نمایند انجام داد.

وی در این راستا مذاکراتی را با رابرت اقتصادی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس هیات ایرانی در نشست کمیسیون مشترک برجام انجام داد.

شالنبرگ بعد از این ملاقاتها در گفتگویی با خبرگزاری اتریش بیان کرد: شکی نیست که ما اکنون در شروع یک فرایند طولانی قرار داریم.

وزیر امور خارجه اتریش بیان کرد که انتظار ندارد مسائل حساس درباره فعالیت های غنی سازی ایران و یا تحریم های ایالات متحده طی امروز و فردا و یک شبه حل گردد.

وی تاکید نمود که اما با شروع مذاکرات در وین امکان واقعی غلبه بر بن بست خطرناک هفته های اخیر ایجاد شده است. شالنبرگ گفت: این مسئله مهم است که هر دو طرف از خواسته های حداکثری خود فاصله بگیرند و دوباره به صورت گام به گام به هم نزدیک شوند.

وزیر امور خارجه اتریش در این باره ابراز خرسندی کرد که اتریش این مذاکرات مهم را به عنوان میزبان در وین و به عنوان مکانی برای مذاکرات به روش معتبر و موثر حمایت می نماید.

وی در این باره ابراز امیدواری کرد که این بار هم یک روحیه وینی سازنده بتواند در این راستا ایفای نقش کند و به غلتادن دوباره توپ یاری کند. شالنبرگ گفت: چرا که توافق هسته ای وین همچنان بهترین تضمین علیه مسابقه تسلیحاتی در منطقه است که تاثیرات زیادی بر امنیت ما خواهد گذاشت.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و رئیس هیئت کشورمان در نشست کمیسیون مشترک برجام شامگاه چهارشنبه با الکساندر شالنبرگ وزیر خارجه اتریش ملاقات کرد.

در این ملاقات که در فضایی محبت آمیز برگزار گردید، روابط دوجانبه مرور و ضمن تاکید بر اراده دو طرف برای تعمیق همکاری های فیمابین در حوزه های مختلف، در مورد مسائل مورد علاقه طرفین رایزنی شد.

طرفین همچنین در این ملاقات در مورد آخرین شرایط گفت وگوهای نشست کمیسیون مشترک برجام در وین بحث و گفتگو کردند.

عراقچی ضمن تشکر از کوشش ها و مهمان نوازی های دولت اتریش، مواضع کشورمان در این خصوص و لزوم برطرف کامل تحریم ها و گام های عملی که دولت آمریکا باید برای بازگشت به برجام بردارد را تبیین کرد.

شالنبرگ نیز ضمن تاکید بر آمادگی دولت اتریش برای ارائه تسهیلات لازم و بذل هرگونه کوشش برای ایجاد فضایی مناسب به منظور برگزاری این گفت وگوها در وین تاکید و ابراز داشت، برجام و تداوم آن به نفع همه ماست.

در این ملاقات، قائم مقام وزیر خارجه اتریش و سفیر کشورمان در اتریش نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1713

به "ابراز خرسندی اتریش درباره میزبانی مذاکرات برجام، شالنبرگ: مناقشات یک شبه قابل حل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز خرسندی اتریش درباره میزبانی مذاکرات برجام، شالنبرگ: مناقشات یک شبه قابل حل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید