ارائه مرورگر مایکروسافت اج مبتنی بر کرومیوم رسما تایید شد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، بعد از اینکه مرورگر مایکروسافت اج در جلب نظر کاربران ناموفق ظاهر شد، این شرکت بالاخره شکست را پذیرفته و تصمیم گرفته برای این مرورگر از موتور کرومیوم (Chromium) استفاده کند. به نظر می رسد مهم ترین دلیل مربوط به این تصمیم، به موضوع سازگاری برمی شود. اگرچه این مرورگر به خودی خود از ویژگی های حائز اهمیتی بهره می برد، ولی با توجه به اینکه تعداد کاربران آن چندان زیاد نیست، طراح های وب سایت وقت چندانی را صرف سازگاری سایت خود با این مرورگر نمی نمایند.

ارائه مرورگر مایکروسافت اج مبتنی بر کرومیوم رسما تایید شد

پیش تر، مایکروسافت به توسعه و بهبود کرومیوم در زمینه مواردی مانند بهبود اسکرول مبتنی بر قابلیت لمسی، دسترس پذیری و سازگاری با گجت های ویندوزی مبتنی بر معماری ARM، یاری نموده بود. اما با این مهاجرت، اقدامات مایکروسافت برای بهبود کرومیوم بیشتر از گذشته خواهد شد.

از جمله مهم ترین مزایای این مهاجرت، افزایش تعداد به روزرسانی ها است. پیش از این، آپدیت های مایکروسافت اج تنها به عنوان بخشی از آپدیت های ویندوز 10 عرضه می شد. این یعنی برای بهره گیری از جدیدترین نسخه این مرورگر، کاربران باید از جدیدترین آپدیت ویندوز بهره می بردند. با توجه به اینکه بسیاری از کاربران تمایل چندانی به به روزرسانی سیستم عامل خود ندارند، این موضوع باعث می شد که مایکروسافت اج موجود در کامپیوترها، عمدتا از نسخه های قدیمی آن باشد.

حالا به لطف بهره گیری از کرومیوم، طراحان وبسایت راحت تر از قبل می توانند سایت های موردنظر خود را توسعه دهند و در ادامه، این مرورگر می تواند از افزونه های مبتنی بر کرومیوم پشتیبانی کند. در ضمن باید خاطرنشان کنیم این مهاجرت به مایکروسافت اجازه می دهد مرورگر خود را برای دیگر سیستم عامل ها عرضه کند و به زودی شاهد عرضه آن در سیستم عامل مک خواهیم بود.

برخی از افراد اعتقاد دارند دست کشیدن از یک موتور رندرینگ، باعث کاهش تنوع در فضای مرورگرها می گردد و در این بین مرورگرهای سافاری و فایرفاکس به تنها رقبای مهم مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم بدل می شوند. اما از طرفی دیگر، برخی از کارشناسان می گویند کوشش های مایکروسافت برای بهبود کرومیوم، منجر به بهبود کارایی تمام مرورگرهای مبتنی کرومیوم می گردد و این موضوع به نفع تمام کاربران خواهد بود.

در نهایت باید خاطرنشان کنیم که طبق اعلام مایکروسافت، نخستین نسخه بتا مایکروسافت اج مبتنی بر کرومیوم، در اوایل سال 2019 عرضه می گردد و اگر اشتیاق زیادی به بهره گیری از آن دارید، تا آن موقع باید صبر کنید.

منبع: The Next Web

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 148

به "ارائه مرورگر مایکروسافت اج مبتنی بر کرومیوم رسما تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه مرورگر مایکروسافت اج مبتنی بر کرومیوم رسما تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید